• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak Enyaq je lepší a levnější než ID.4 :D tak proto ho Němci preferujou a jak zmizely dotace, tak je cena důležitější než láska ke značce (nemluvě o tom, že nějaké povědomí že Škoda = VW v Německu asi bude)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: Zijeme tady v bubline a evidentne mame jine priority, nez bezny Helmut z ulice.
    A ME4 je uz v pohode.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: co za tím je? Cena?

    Jako na to, že jsme Škodovku tady docela i kritizovali, tak to vypadá, že by se jim minimálně tenhle BEV docela povedl?
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    JYRKA: takže už ten firmware fixli natolik, že se to dá používat jo?
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    JYRKA: jj dokonce je tesne prvni i v souctu za posledni tri mesice...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Enyaq v Německu překvapil.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: ktovie ci podobnu taktiku zvolia cinania aj v rusku, ked uz sa im to takto ponuka :)

    Čínská Chery montuje v Rusku auta v bývalých továrnách západních značek - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cinska-chery-montuje-v-rusku-auta-v-byvalych-tovarnach-zapadnich-znacek-40492458
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    People LOVE the Renault R5 - but is it good? Driving REVIEW
    https://youtube.com/watch?v=8UUHREVKygg
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: Je to je to jednoduchy, kW ktery odeberes pri dobijeni na SC ti prepocitaji na km a nic jineho neresi 😉Jakou ma kdo spotrebu je vubec nezajima. Byl to bonus, nikde to nepromovali, jen se ti to zobrazilo v Tesla aplikaci.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    W_NOICE78: ok, takže jestli dobře počítám, tak je to počítáno na spotřebu 20 kWh/100km, což je asi víc než nějaký průměr/medián spotřeby... takže kdyby někdo nabíjel čistě jen na SC a nikde jinde, průměrnou spotřebu měl třeba 15 kWh/100km, tak by mohl ujet i přes 26k km zadarmo - to už je na stížnost za klamavou reklamu - slibovali jste 20k km zadarmo a já už jezdim 25k km, nabíjim jen na SC a stále nic neplatim :-D. Asi by se mi tam líbilo slůvko minimálně 20k km, ale on by se pak mohl najít ten jeden, jehož spotřeba by přesáhla 20 a ten by hádal... každopádně je to hodně příjemný bonus a motivace dělat si nějaké výlety po Evropě :-)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIGHTHUNTER: vychazi to za 1kw 5km tznm ze zdarma mas 4000 kWh
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    A jenom ze zvědavosti - netušíte někdo, proč zrovna 20.000 kilometrů? A jak se počítají, resp. jde někde vidět kolik ještě zbývá, aby to šlo odvodit? Chápal bych kWh energie - to je to, co ta nabíječka dává, to za co se jinak platí, to co vidíš na faktuře. Ale jak změříš kilometry na které dostáváš elektřinu zdarma? Chtěl bych vidět někde nějakou hvězdičku pod čarou, jak to určují - mají nějaký koeficient? Jednotný pro všechna auta, nebo závisí na tvojí spotřebě? :-)
    Typický případ - přijedeš na SC s 20% baterky, nabiješ do 80%, pokračuješ dál, přijedeš domů s 50% a dáš zase nabíjet do 80% ze své zásuvky - od kdy kam se počítají ty km, která máš zdarma ze SC?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: pred tou akci 20kkm davali 150km jako "omluvu" ze je auto nabite pod 50%.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    RATTKIN: To se povida ze to bylo za odmenu pri predani v Lyse, ale koncil kvartal a davali vsem kdo prevzal auto do konce cervna 20K bezplatnych km na SC ktery plati do cervna 2027
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JYRKA: předání v Lysé je bohužel standard a nabití na 30% taky. Dávali za odměnu nabíjení na nějaké tisíce kilometrů.
    Předání spalovací Kia před pěti lety probéhalo přibližně stejně, s jediným rozdílem že jsem musel objednat osobně, ne přes web ale zaplatil jsem jenom 50% a druhou půlku až při dodání, ale taky se to pořád posunovalo..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: One BYD car owner reported that the vehicle’s internal SIM card could be dialled by external parties, enabling audio from inside the car to be transmitted without the driver’s knowledge. In a video demonstration, the owner showed how calling the car’s SIM resulted in audio being relayed to their phone, with no visible indication on the car’s touchscreen that a call was occurring. Alarmingly, there was no method to terminate the call from the vehicle itself, leading to significant privacy concerns.

    The owner explained, “I wasn’t able to hang up the covert call from the car, even by opening the phone app or pressing the pick-up/hangup button on the steering wheel. Even turning off cellular allowed a call to be taken, so there’s no way I can find that an Australian Atto 3 customer can have privacy in their own car if someone was spying on them.”

    While eSIM technology is increasingly common in modern vehicles, this appears to be an isolated incident concerning BYD in Australia, with no other automaker reporting similar vulnerabilities.

    Users allege BYD electric vehicles have hidden backdoor for eavesdropping - Dimsum Daily
    https://www.dimsumdaily.hk/users-allege-byd-electric-vehicles-have-hidden-backdoor-for-eavesdropping/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: ja s sharingem boural a jak jsou to nové auta tak spoluučast tam je min 10tis. i za mlé skrabnutí. Po te nehode jsem si koupil mestsky vuz za 60 tis :)) a sharingem od te doby nejezdím :)
    KUTAS: jj kombik ma ID7, Audi, a nie ET5 jinak nic neni pokud vím
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: btw. ted jsem cetl ze v australii resí kauzu ze BYD pres e-SIM v aute odposlouchava hovory pasazerů uvnitr. Normalne se tomu zapne "call" aniz by to kdokoliv inicioval . To je taky solidní.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: Napsal jsem to jako idiot. Mel jsem na mysli koncern VW.
    Omlouvam se
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: tak potom nechapu, proc by mu to tak zdrzovali
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam