• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    Akcie Tesly minus skoro 9%
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Pisu jako clovek, ktery si dal vlakem Londyn - Pariz a zpet, tzn vcetne tunelu pod kanalem. Moc se mi to libilo a jak bude prilezitost zopakuji vcetne nasich deti. Pro lidi kteri maji radi technologie jako ja, myslim povinnost 😊
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To drahé je na tom tunel, ne vlak. Cena odpovídá požadované kapacitě a složitosti okolní zástavby.

    Jestli chceš malé tunely a levné metro, podívej se např. do Glasgow.

    Těch 15 tunelů byly testovací, včetně Hyperloopu, který už nežije. Pokud se pletu, doplň, kde konkrétně stále provozují jak dlouhou veřejnou linku. Vim jen o tý LA.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Kdo chce metro, objedna si metro u firem co to stavi. Naklady jsou raketa a provoz je druha raketa. Pro predstavu naklady na Prazskou PID jsou 24,1 mld. Kč. Kazdy jeden rok.

    Kdo chce v tuhle chvili primarne male utility tunely za zlomek ceny co jinde a s provoznimi naklady za zlomek ceny co jinde, hleda jina reseni. Mmnt maji hotovych 15 tunelu a nestihaji vyrabet dalsi krtky dostatecnou rychlosti.

    Povolit nekde jezdit vlak a drzet tam ten vlak v provozu je uplne jina administrativni zatez, takze nasledne radsi takhle. Proc to nejde stejne jednoduse i s vlakem je potreba se zeptat u uredniku, ne u BC.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: presne tak co je spatneho udelat vlak :)) nic krom toho že prodas mit aut :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TIGU: nekdo tu ale ale ten levny segment musí zaplnit , když to nebude čína kuli clům , tak kdo? :)
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Nebylo by lepší, kdyby se inspiroval v Evropě, a prostě tam poslal autonomní metro?

    TBC za 6 let udělala 3 km s 6 zastávkami, kde pod zemí po tmě krouží nebozí taxikáři v autech pro pozemní provoz. Jistě super práce.

    První plně autonomní metro se rozjelo ve Francii už v roce 1983. Od tý doby Paříž obsluhuje mnoho desítek autonomních stanic, a autonomní metro je v 6 evropských státech.

    Možná by se mohl inspirovat někde, kde to umí.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CRAZY_IVAN: Do Vegas mi tez prijde ze se nevejde (?). Ted uz maji nebo stavi Prufrock 5 a netusim ktery jejich krtek je jak siroky.

    x.com
    https://x.com/boringcompany/status/1835550628254498908
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    LAUNCHER: akorát vypadal, že by se do těch tunelů nevešel :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: CRAZY_IVAN: Van pro 20 pasažérů IMHO potřebují pro Boring Company. Ted jim tam krouží TMYs, což přece nechceš.

    MINER
    MINER --- ---
    TIGU: No, naznačil… Naopak reportéry Reuters, kteří přišli s informací od zaměstnanců Tesly, že M2 šel k ledu, označil za lháře. Je pravda, že to jeho ticho o M2 je teď už dost hlasité, ale pochybuju, že tim něco naznačuje. Zase jen čeká, že se na jeho lež zapomene…
    TIGU
    TIGU --- ---
    PEPAZZ: Ten jejich master plan se změnil. Původně se mělo začít od drahých a dostat super levná auta mezi masy. Jenže přišla Čína a její záplavová politika. Nedává smysl konkurovat cenou. Tesla musí být "tak trochu prémiovka" za dobrý peníze. To jim celkem jde a měli by u toho zůstat. Mít tu přidanou hodnotu jinde. A teď nemyslím deštník ve dveřích.

    Dvojky se jen tak nedočkáme - to naznačil i Elon při představení robotaxi - prostě "Auta jsou drahá" -> "budeme je sdílet". Ne "Uvedeme levnou dvojku".

    Po revoluci jsme tady taky měli spousty podniků, co vyráběli kvalitní věci. Místo toho, aby se soustředili na prémiový segment, zkoušeli konkurovat cenou. Většina z nich už neexistuje.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    tak u toho vanu zmínili, že to bude i jako komerční, takže na zboží po městě a tak ... aspon tipuju, že představa je SEMI na delší a tohle může být skoro last mile. I když na to je to asi moc velký, nevim. Já už nevim nic :D
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Bude to naopak: van bude hlavní způsob dopravy, až se skutečně rozšíří autonomie. Na rozdíl od aut, která budou furt generovat zácpy, ať už je řídí člověk nebo robot, budou vany skutečná revoluce, která vyřeší dopravu ve městech. Na rozdíl od autobusů agilní, frekventované, spolehlivé a rychlé. Na rozdíl od aut efektivnější.

    Tohle marketingově nikoho nerajcuje, ale velikost cabu si najde nějaký sweetspot, dost možná o velikosti právě toho vanu, který bude právě díky zkrocení zácp rychlejší.

    Marketingově to nikoho nenadchává, protože, každý chce mít jen to svý, ale jakmile bude skutečná autonomie flotil, tak to tam ekonomika a města dotlačí.
    KURE
    KURE --- ---
    nebuďte tak přísný, před dvěma lety to byl chlápek v pyžamu...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: to má někdo motion capture suit, vr headset s mikrofonem a jede :D
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: vid a jako by za tim byl někdo kdo odpovídá :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PEPAZZ: trochu to na mě působí jako kdyby to někdo ovládal přes motion capture nebo tak.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: jako ten samořiditelny autobus je taky solidní niche produkt :) akcie se rozhodne nezvedají :)

    Pro mě to mělo jediný highlight a to byl optimus. U nej se k žadnemu timeframu nikdo nevyjadřoval, kazdopadne u optimus ma velký potencial prodeje + marže na něm budou imho velké.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam