• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ehm luxusní sportovni ICE auta přece nikdy nevyřou !

    Porsche is halting production of its Cayman and Boxster models at parent Volkswagen Group's plant in Osnabrueck, Germany, placing the factory's future at risk.

    https://europe.autonews.com/automakers/vws-former-karmann-sports-car-plant-faces-closure
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    like it

    First look: Renault Twingo electric - the small EV we've been waiting for? | Electrifying
    https://www.youtube.com/watch?v=w5buliRbWvE&ab_channel=Electrifying
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Insights on Theion’s Lithium Sulfur Battery Technology
    https://www.youtube.com/watch?v=olgjKlGAwlo&t=151s&ab_channel=BatteryAssociates
    MINER
    MINER --- ---
    ALMAD: Jde o to jaká MHD. Ta jejich je, pravda, většinou prachbídná, zejména busy, který jsou tam fakt hrůzostrašný, a proto je vnímaná, jak říkáš, ale maj i výjimky. Např. BART v SF.

    Evropu jsem porovnával, protože to tu jednak známe, a druhak tu byla ta první autonomní linka v Lille. Neřešil jsem, kdo je v tom nejlepší, ale jak outdated a boring je Boring Company i proti baseline.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tip na investici?

    Lithium Sulfur Batteries Are Half the Weight, 40% Cheaper & Coming in 2027 - The Battery Show 2024
    https://www.youtube.com/watch?v=4Gxrq9dxDq0&ab_channel=AutolineNetwork
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    MINER: Dava to perfektni smysl kdyz zijes v zemi kde je MHD spojene se socioekonomickym statusem.

    A jinak nevim proc autonomni metra porovnavat s Evropou a ne zemema kde to skutecne stavej ve velkym, tzn. Asii…i kdyz co koukam na wiki tak v 2020s je to furt hlavne Cina, ale ten grade 4 seznam je zajimavej

    List of driverless train systems - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_driverless_train_systems
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: cybercab nemá ani infrastukturu na ktere by nabíjel indukčně :) pokud tam nedají charge porty tak je to v horizontu 5+ let nepouzitelne . V EU tak 10+ let :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Udělejte prosím nědo meme kripl fightu Metro D vs LA tunel :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Na hodnoceni soucasneho stavu se shodneme, vestit budoucnost neumim.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Protože hodnotím co tam provozují už 4 roky, a ještě další roky provozovat budou.

    Pokud hodnotíme spolehlivost Muskových výroků, tak tam cybercab nebude ani za ty 3 roky.

    Vsadim se s tebou klidně, že za 3 roky nebude.
    Můžeme se vsadit, jestli bude mít dřív autonomní soupravy ten LA tunel nebo pražské Metro:) To už je slušná challenge:)

    Až bude umět autonomní provoz, ať si tam jezdí čim chce. Teď hodnotím, že výrazně lepší, autonomní řešení, dokonce levná autonomní řešení, jako ty shuttles. A neni nic inspirativního na tom, že si tam jezdí Teslama s živejma řidičema.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: OK, thx za vysvetleni.

    MINER: Proc vnimas ridice jako neco, co tam bude naporad? Kalkulace s autonomnim vanem nevyjde radove levneji?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TIGU: dejme tomu ale jenom tovarnu nerozjedes a nepostavis v EU jen tak.. to jsou roky nez z toho začne něco realně vyjíždět. Jen než dořešíš papíry jsou to v eu 2 roky.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je dotovaná cena. Ta wiki obsahuje cenu nákladů provozovatele $7.5 na jízdu.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Když se koukneš na cenu metra, vlaků a celkové náklady, zjistíš, že administrativa je řádově zanedbatelná.

    A z operativních nákladů jízdy autem jsou nejdražší řidiči, které tam honí v autech pro jednotlivce, místo aby použil autonomní řešení, kterých v Evropě jezdí spousty.

    Když ne vlak, tak zmíněný shuttle. Shodou okolností je v Evropě používají pro podobné účely: napojení na obchodní/kulturní centrum.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Nerikam ze je to levny, jen opravuji na aktualni cenu:

    Vegas Loop
    https://lvloop.com/tickets

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Jak pisu, prihlas se, ze mu tam s pricetnymi naklady vypapirujes koleje s vlackem a je hotovo. Kralovska odmena te nemine. Auta tam jezdi jen proto, ze vlak stal raketu.

    Reklamovat ze to tak neni a ze jsou vlaky, vypapirovani vlaku a udrzeni tech vlaku v provozu levnejsi, nez par Tesel muzes primo u zdroje zde:

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/BoringCompany/comments/vfcli7/why_not_build_a_train_some_answers/
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Ano, uvedl jsem cenu celé PID, kterou jsi uvedl jako příklad něčeho drahého.

    Pokud to chceš porovnávat s něčím jiným, porovnej. Samotné metro s 388M cestujícími by za cenu Muskových tunelů stálo 2× víc než cála PID s miliardou cestujících.

    Však tam nemusí jezdit živí taxikáři, ale autonomní metro.
    Nebo autonomní autobusy, které už taky v evropě jezdí na velmi krátkých linkách.

    Nejkratší minivlak v Evropě je jen 2 stanice sem tam. I v CZ máme úzkokolejky, provozované družstvy a nevím o tom, že by si stěžovali, že by museli někomu cokoliv líbat.

    To že Musk nutí jezdit živé lidi autama v tunelech jako vláček za gigantickou cenu 173 Kč na pasažéra je nesmysl po všech stránkách. Nedává to žádnej smysl krom marketingu pro něj.
    Jakékoliv z již dostupných řešení by bylo lepší.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: #patek #offtopic Prosim oprav me, jestli se pletu, ale IMHO pocitas cely PID (tzn nejen metro) a porovnavas jen proti Loopu (tzn jen metro) i s tim zivym taxikarem, protoze nemaji papir, aby to ta Tesla projela bez nej. Za coz tezko muzou.

    BC vnimam jak pisu tady: LAUNCHER: jako vyborny deal pro male utilitni tunely (tzn natahnes kabely, potrubi). Do efektivni prepravy lidi jim IMHO chybi nejmene ten Van a papiry na to, ze smi jezdit bez taxikare. Ktery nam tam obema vadi.

    Nazorove se ohledne Loopu rozchazime patrne jen v tom, zda do budoucna vyjde levneji tam natahnout koleje a polibit prsten vsech draznich inspekci atp. Nebo zda vyjde levneji tam prohanet autobusy na kolech s FSD a polibit prsten urednikum, kteri schvaluji FSD v tunelu. O vysledku budeme jiste oba informovani v prubehu casu :-)

    Budu mmch moc rad kdyz se spletu, nevidim problem ve vlaku jako takovem, vidim problem v ukrutne administrative kolem vlaku. Na tom se urcite da zapracovat, ale to je zase jiny pribeh.

    (omluva za edity, jsem utahanej a jak to tu nema edit button, je to pro me nelehky boj s delsim textem)
    TIGU
    TIGU --- ---
    PEPAZZ: Cla se obejdou. Stačí postavit továrny v EU. Navíc se cla týkají i Tesly. A nemusí to být vůbec dlouhodobá záležitost …
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Glasgow uvádím jako malé metro jako příklad, že metro jde řešit i tam, kde není potřeba velká kapacita.

    Cenu má lepší i PID, který jsi zmínil. Sedminásobně.

    – PID: 24 Kč na jízdu (z open dat i tebou zmíněné ceny).
    – Cena Boring LA taxikářů 173 Kč za jízdu (podle wiki)

    Upozorňuji na to, aby tu bez korekce nevisely Muskovy marketingový manipulace nebo dokonce lži (myslím jeho s T2, nemyslím tebe), který maj s realitou pramálo společného.
    Stačí se před sdílením jen drobně zamyslet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam