• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    ANAXYM: Zas tak velká není…
    I když… Nemám nastudováno, jaké použili články a je to starší platforma…
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Celosvetový predaj elektromobilov v septembri vzrástol - správy
    https://www.aktuality.sk/clanok/kdbRb5c/celosvetovy-predaj-elektromobilov-v-septembri-vzrastol/
    Vida, lidi uz zase chtej elektromobily
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    JIMIQ: tak někam tu baterku narvat musí, ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Taky me trosku udivuje ze je elroq o tolik delsi a sirsi nez karoq. Kdyby byly stejne tak ta cenovka bude bliz 699 imo
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: vsak v dobe nedostatku cipu preferovali vyrobu Enyaqu, ptze z toho meli nejvetsi marzi (+lepsi bilance emisi fleetu)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    No tak si to nekdo sype do kapsy :D
    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ: pica to honim po tiskovkach a pritom to maji celkem pekne na wiki =D https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MEB_platform
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAGE: ale ne vsechno je nova platforma, ne? To je jen Enyaq, ID.3, 4 a nejakej Seat… ci?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MAGE: Za první pololetí jsou prodeje v Evropě 6 809 220 aut, z toho BEV 954 094 , to je 14%.
    Takže si vem 14 % z ročních prodejů cca 12-13 mil aut, tolik ti bude naskakovat při stagnaci trhu. PHEV auta do čísel BEV samozřejmě nepočítám.
    Pokud chceš víc, juk sem: https://www.best-selling-cars.com/europe/2024-half-year-europe-car-and-bev-sales-by-country-eu-uk-efta/

    MAGE
    MAGE --- ---
    JIMIQ: snad to chatgpt z tech prohlaseni vycucal spravne =) ale prijde mi ze to pres 2M za tech 5 let bude
    2020 BEV Sales: Volkswagen sold approximately 231,600 BEVs in 2020 https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/transformation-progressing-volkswagen-group-delivers-26-percent-more-all-electric-vehicles-in-2022-17208
    2021 BEV Sales: Volkswagen doubled its all-electric vehicle deliveries to 452,900 units in 2021, reflecting a 97% increase over 2020 https://www.volkswagen-group.com/en/articles/volkswagen-doubles-deliveries-of-all-electric-vehicles-in-2021-18007
    2022 BEV Sales: In 2022, Volkswagen Group delivered 572,100 BEVs, a 26% increase from the previous year https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/transformation-progressing-volkswagen-group-delivers-26-percent-more-all-electric-vehicles-in-2022-17208 , https://www.volkswagen-group.com/en/articles/volkswagen-doubles-deliveries-of-all-electric-vehicles-in-2021-18007
    2023 BEV Sales: By the end of September 2023, Volkswagen sold around 531,500 BEVs, and total sales for the year were projected to be around 771,000 https://www.volkswagen-group.com/en/half-yearly-financial-report-2024-18537 , https://www.volkswagen-group.com/en/press-releases/volkswagen-group-delivers-45-percent-more-all-electric-vehicles-in-first-9-months-17768
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAGE: nejsou nakonec ty úspory v prémiích vyššího managementu? :D ale zase těch aut z té platformy tolik neprodali zatím... 200k? Úspory bych čekal od milionu vejš
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Dotace na elektromobily z NRB byly včera vyčerpaný, ale nezoufejte, Tesla zlevnila pod milion a současně část žádostí nebude dočerpáno, takže stále je šance mít elektromobil o 200k levněji i jako fyzická osoba, kdyžtak napište za @elektromobilycr pomůžeme...
    x.com
    https://x.com/hataslukas/status/1846115822898487614?s=46
    KURE
    KURE --- ---
    MAGE: proto jsem začal tu debatu s otázkou "vůči čemu". to mi připadá jako obecná nemoc EV, kdy výrobci spoléhaj na dotace a ceny jsou vysoký.
    MAGE
    MAGE --- ---
    KURE: jako u 5 let stare platformy by ty ceny mely byt uz jinde, kde jsou ty uspory ze sdilene platformy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Tesla je sice technicky vybavena, ale uvnitr je to low cost holobyt.
    Mam ji, takze vim, o cem pisu.
    KURE
    KURE --- ---
    MAGE: mě ale uplně nezajíma kolik je základ.
    Když si do ID4 dáš 77kWh baterku, jsi na 1.3M+
    Když si do elroga dam to tepelny čerpadlo za 30k, tak jsem furt někde kolem 1.1M

    A ano ta "top" verze je blbost obzvlast bez 4x4. Když budu chtít dát za auto milion a pul tak je TMY silnej soupeř stejně jako volvo, iX1 a další a další.

    Jako neřikam že mě nesere že tepelny čerpadla jsou na doplatek, stejně tak to ma třeba kia, ale nemyslim si že elrog v ty středni vybavě je nějak mimo svoji cenou. Bohužel to neni ani buhvijak levny.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: *TO* auto. Lidi si elektromobily kupujou i bez dotace, a je to dobře. (sám jsem jeden z nich, i když se přiznám, že jsem to koupil těsně před zveřejněním dotací, protože byla dobrá cena a nechtělo se mi čekat zda a kdy dotace bude).

    KURE: ano, novej se slušnou baterkou stojí mega plus, jenže tady za mega plus dostaneš holobyt bez tepelka.
    Elroq plna palba first edition 77,0 kWh bez 4x4 za 1 339 000 Kč, to už máš TMY performance, což je větší auto s lepším dojezdem, silnějším motorem a pohonem 4x4.
    MAGE
    MAGE --- ---
    KURE: Bohuzel zaklad je holobyt, VW treba nabizi tepelne cerpadlo v zakladu u skodovky musis dokupovat a to jsou na stejne platforme.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: “Kdo si to auto bez dotace koupi”
    KURE
    KURE --- ---
    NIKDAS: vůči čemu předraženej?
    nechci se hádat ta cena se mi taky nelíbí, ale přijde mi že když se porovnavaj jabka s jabkama, tak novej elektromobil podobný velikosti, se slušnou baterkou prostě stojí mega+
    To je alespon můj dojem, jestli jsem přehlíd nějakou skvělou koupi rád se poučim a uznam že máš pravdu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Jak to souvisí s tím, že Elroq je předraženej krám?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Tak co, šlo to stihnout? MAGE: Já bych se skoro vsadil, že to stihnout nešlo vzhledem k tomu, že už v pátek 11.10. banky přestaly přijímat žádosti o úvěr. Ale nepíšu to tady abych si "toot my own horn". Píšu to tady proto, že jsem upřímně zvědavej, kdo si to auto bez dotace koupí.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PEPAZZ: mg jsou tedy podle mého fakt hnusný auta, na živo ještě víc než na fotce, a tohle tedy nevybočuje
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: However, the main feature of the Yichi 06 is the six-gen Apollo autonomous driving system. Its hardware comprises 40 sensors (including 5 LiDAR units) and processors with a peak computing power of 1200 TOPS. According to Baidu’s officials, it supports the L4 autonomous driving system suitable for complex on-road scenarios. As a result, the Yichi 06 can be sold without a steering wheel inside. Similar to the upcoming Cybercab.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Autonomní taxi : Ytchi od Baidoo
    Yichi 06 is an electric minivan created jointly by JMC and Apollo. It has a minimalistic styling, rear sliding doors, a single taillight strip, and four seats inside. Its dimensions are 4765/1885/1715 mm, with a wheelbase of 2830 mm. It has a single electric motor for 110 kW (147 hp) in the front axle. It is powered by an LFP swappable battery. The Yichi 06’s pack can be replaced in three minutes.



    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    dalsi SUV tentokrate od MG
    MG ES5 pure-electric SUV made its debut, positioned as a family compact SUV, offering three ranges: 425 km, 515 km, and 525 km. It was renamed from “S5” to “ES5”. The price range is expected to be around 100,000 – 150,000 yuan (14,100 – 21,200 USD) and will launch later this year. The MG ES5 will likely be exported, the test vehicle was spotted in Europe in August.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Mexico’s New President Has A Plan: A Cheap Mexican EV For The Masses Called “Olinia” : )

    https://cleantechnica.com/2024/10/11/mexicos-new-president-has-a-plan-a-cheap-mexican-ev-for-the-masses-called-olinia/

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Super, ale chtělo by to zrychlit výrobu 🙄
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DHL says that it was able to confirm that the Tesla Semi is capable of 500 miles on a single charge with a full load.

    Over a two-week trial period this summer, DHL Supply Chain USA took a thorough look under the hood of the Tesla Semi, integrating the e-truck into 3,000 miles (5,000 km) of normal operations out of Livermore, California. The trial included one long haul of 390 miles (625 km) – fully loaded with a gross combined weight of 75,000 pounds (34 metric tons) – confirming the Tesla Semi’s ability to carry typical DHL payloads over a long distance on a single charge.
    During the trial, the trial vehicle averaged 1.72 kWh/mile operating at speeds exceeding 50 mph (80 km/h) on average for over half its time on the road. The result exceeded our expectations and even Tesla’s own rating.
    DHL tests Tesla Semi and confirms the electric truck's impressive performance | Electrek
    https://electrek.co/2024/10/14/dhl-tests-tesla-semi-and-confirms-the-electric-trucks-impressive-performance/

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam