• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CERMI_FOX: Nemá. Jako asistent řidiče je Autopilot/FSD mnohem horší než to, co mají tradiční automobilky, protože to prostě na to není stavěný. Snaží se to řídit samo, takže ve výsledku ty hlídáš AI která řídí, místo aby AI pomáhala tobě.

    W_NOICE78: Jezdil jsem stejnou Teslou jako oni, pokud jsi zvyklej jezdit normálníma autama, tak nemáš podvědomě zafixovaný, že musíš trochu tlačit na volant a ve výsledku s ním musíš jednou za čas zakvedlat.

    A pak dostaneš strike, protože tě to varuje někde uprostřed displeje kterej je uprostřed palubky, protože nikde jinde tě to varovat nemůže, protože to nemá palubku/head-up.

    Měl jsem to auto tejden, to že mi to Autopilota zakázalo do konce jízdy se mi stalo několikrát, odhaduju tak třikrát.

    NIKDAS: Když nebudeš do Elroqu objednávat zbytečnosti, tak je za zhruba 1,1 milionu. Což za auto týhle velikosti není špatný.

    Důležitá poznámka – Elroq není o třídu menší než Enyaq, je to třetí karosářská verze Enyaqu. Prostor na lidi to má ÚPLNĚ IDENTICKEJ jako Enyaq, liší se to jen kratším kufrem. Takže za mínus asi 150 litrů kufru ušetříš kilo.

    MAGE: Auta na MEB už jsou schopný cenově konkurovat TMY, která je sice v mnohým technologicky super, ale taky je to úplně extrémní příklad cost-cuttingu, to auto je očesaný až na dřeň. Dostat se s MEB na stejnou cenu znamená, že museli šetřit jak kráva.

    JIMIQ: Elroq nemá nic společnýho s Karoqem, je to Enyaq s menším kufrem. Třeba všechny boční dveře jsou na oba modely identický, interiér víceméně taky.

    Menší a levnější bude Epiq.

    DZODZO: Jestli to bude nabíjet na 400 km, takže na nějakých 60% baterky, tak to klidně může dát za těch 15 minut.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MAGE: nejsou nakonec ty úspory v prémiích vyššího managementu? :D ale zase těch aut z té platformy tolik neprodali zatím... 200k? Úspory bych čekal od milionu vejš
    KURE
    KURE --- ---
    MAGE: proto jsem začal tu debatu s otázkou "vůči čemu". to mi připadá jako obecná nemoc EV, kdy výrobci spoléhaj na dotace a ceny jsou vysoký.
    MAGE
    MAGE --- ---
    KURE: jako u 5 let stare platformy by ty ceny mely byt uz jinde, kde jsou ty uspory ze sdilene platformy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Tesla je sice technicky vybavena, ale uvnitr je to low cost holobyt.
    Mam ji, takze vim, o cem pisu.
    KURE
    KURE --- ---
    MAGE: mě ale uplně nezajíma kolik je základ.
    Když si do ID4 dáš 77kWh baterku, jsi na 1.3M+
    Když si do elroga dam to tepelny čerpadlo za 30k, tak jsem furt někde kolem 1.1M

    A ano ta "top" verze je blbost obzvlast bez 4x4. Když budu chtít dát za auto milion a pul tak je TMY silnej soupeř stejně jako volvo, iX1 a další a další.

    Jako neřikam že mě nesere že tepelny čerpadla jsou na doplatek, stejně tak to ma třeba kia, ale nemyslim si že elrog v ty středni vybavě je nějak mimo svoji cenou. Bohužel to neni ani buhvijak levny.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: *TO* auto. Lidi si elektromobily kupujou i bez dotace, a je to dobře. (sám jsem jeden z nich, i když se přiznám, že jsem to koupil těsně před zveřejněním dotací, protože byla dobrá cena a nechtělo se mi čekat zda a kdy dotace bude).

    KURE: ano, novej se slušnou baterkou stojí mega plus, jenže tady za mega plus dostaneš holobyt bez tepelka.
    Elroq plna palba first edition 77,0 kWh bez 4x4 za 1 339 000 Kč, to už máš TMY performance, což je větší auto s lepším dojezdem, silnějším motorem a pohonem 4x4.
    MAGE
    MAGE --- ---
    KURE: Bohuzel zaklad je holobyt, VW treba nabizi tepelne cerpadlo v zakladu u skodovky musis dokupovat a to jsou na stejne platforme.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: “Kdo si to auto bez dotace koupi”
    KURE
    KURE --- ---
    NIKDAS: vůči čemu předraženej?
    nechci se hádat ta cena se mi taky nelíbí, ale přijde mi že když se porovnavaj jabka s jabkama, tak novej elektromobil podobný velikosti, se slušnou baterkou prostě stojí mega+
    To je alespon můj dojem, jestli jsem přehlíd nějakou skvělou koupi rád se poučim a uznam že máš pravdu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Jak to souvisí s tím, že Elroq je předraženej krám?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Tak co, šlo to stihnout? MAGE: Já bych se skoro vsadil, že to stihnout nešlo vzhledem k tomu, že už v pátek 11.10. banky přestaly přijímat žádosti o úvěr. Ale nepíšu to tady abych si "toot my own horn". Píšu to tady proto, že jsem upřímně zvědavej, kdo si to auto bez dotace koupí.
    RSZ
    RSZ --- ---
    PEPAZZ: mg jsou tedy podle mého fakt hnusný auta, na živo ještě víc než na fotce, a tohle tedy nevybočuje
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: However, the main feature of the Yichi 06 is the six-gen Apollo autonomous driving system. Its hardware comprises 40 sensors (including 5 LiDAR units) and processors with a peak computing power of 1200 TOPS. According to Baidu’s officials, it supports the L4 autonomous driving system suitable for complex on-road scenarios. As a result, the Yichi 06 can be sold without a steering wheel inside. Similar to the upcoming Cybercab.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Autonomní taxi : Ytchi od Baidoo
    Yichi 06 is an electric minivan created jointly by JMC and Apollo. It has a minimalistic styling, rear sliding doors, a single taillight strip, and four seats inside. Its dimensions are 4765/1885/1715 mm, with a wheelbase of 2830 mm. It has a single electric motor for 110 kW (147 hp) in the front axle. It is powered by an LFP swappable battery. The Yichi 06’s pack can be replaced in three minutes.



    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    dalsi SUV tentokrate od MG
    MG ES5 pure-electric SUV made its debut, positioned as a family compact SUV, offering three ranges: 425 km, 515 km, and 525 km. It was renamed from “S5” to “ES5”. The price range is expected to be around 100,000 – 150,000 yuan (14,100 – 21,200 USD) and will launch later this year. The MG ES5 will likely be exported, the test vehicle was spotted in Europe in August.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Mexico’s New President Has A Plan: A Cheap Mexican EV For The Masses Called “Olinia” : )

    https://cleantechnica.com/2024/10/11/mexicos-new-president-has-a-plan-a-cheap-mexican-ev-for-the-masses-called-olinia/

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Super, ale chtělo by to zrychlit výrobu 🙄
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DHL says that it was able to confirm that the Tesla Semi is capable of 500 miles on a single charge with a full load.

    Over a two-week trial period this summer, DHL Supply Chain USA took a thorough look under the hood of the Tesla Semi, integrating the e-truck into 3,000 miles (5,000 km) of normal operations out of Livermore, California. The trial included one long haul of 390 miles (625 km) – fully loaded with a gross combined weight of 75,000 pounds (34 metric tons) – confirming the Tesla Semi’s ability to carry typical DHL payloads over a long distance on a single charge.
    During the trial, the trial vehicle averaged 1.72 kWh/mile operating at speeds exceeding 50 mph (80 km/h) on average for over half its time on the road. The result exceeded our expectations and even Tesla’s own rating.
    DHL tests Tesla Semi and confirms the electric truck's impressive performance | Electrek
    https://electrek.co/2024/10/14/dhl-tests-tesla-semi-and-confirms-the-electric-trucks-impressive-performance/

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: TMY začalo až 2020, normální cyklus. Akorát lidé vidí že tu je refresh TM3 a plaší, aniž by si uvědomili, že ta je z 2017.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: lepší než aims to develop :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: keyword: "is developing"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam