• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: ID7. Udajne velmi povedene auto
    IV0
    IV0 --- ---
    Byl jsem okolnostmi donucen urychleně koupit nové auto. Nestihl jsem dotace na elektroauta, tak kupuju předváděčku. Mám na výběr téměř nového Ioniqa 6 4x4 Style Premium (prakticky maximální výbava) a rok starou Kiu EV 6 4x4 GT-line. Obě v ceně cca 1,05 mil vč DPH. Mně se víc líbí Ioniq, protože je hezky aerodynamický (jezdím často trasu Plzeň-Praha), nemám moc rád SUVčka. Je ještě nějaký jiný aerodynamický sedan, na který bych se měl podívat v podobné ceně? Teslu nechci. Díky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Pokud máš EV s rozumným dojezdem a možnost nabíjení doma, tak naopak řešíš dojezd míň často než u spalováku. Každý ráno vyjedeš s dojezdem +- třeba 500 km, kterej 99% dní neprojedeš ani z půlky.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MEDWYN: EV udajne mene opotrebovava brzdy, nebot vice brzdi rekuperaci. A doufam, ze u noveho nebo zanovniho auta se zavady na tom zbytku soucastek, co EV ma, budou projevovat mene casto.
    A gumy se dneska umi delat i celorocni. Jasne, muzu udelat retrofit i do staryho auta, ale uz se to asi nevyplati. Stejne jako by se mi velmi hodilo tazny, ale retrofit by byl zbytecne drahy.

    Samozrejme neni vse ruzovy a nove Ev ma i zasadni nevyhody - zlodeje a havarijko.

    Ja vim, beru to silne subjektivne :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: tal ty ses ten jeden t mala co muze nabijet doma, to např ja nejsem, ale uz sem si vyhledl pekne ACčko kousek od bydliště za 8kc/kwh ;) 1x tejdne se tam holt otočím a projdu se ...
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    MEDWYN: A jo, jednou za rok mi za pul dne udelaji nějaky servis, jasne. Asi meni i olej. At jsem korektnejsi.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    CERMI_FOX: YMMV (thx Launcher), ale v mem kosmiru maji i EVs sterace a brzdy. A STK. A taky se jim musi menit pneu na leto a zimu. Tim nechci prudit, jen nabidnout kontext. Ja jezdim 5 let starym Karoqem a krome 5 minut za 14 dni na pumpe neresim vubec nic.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DOCKINEZ: je to subjektivní . Mám barák s parkplatzem a garáží, kde jednou bude snad i volno pro auto, příští rok plánuju FVE, takže nabíjet chci doma z 99%.
    Spalovák má maintenance pro mě komplikovanější v tom, že nabíjet zvládnu sám, ale spalováku se furt něco rozbíjí - letos to byl altík a pumpa stěračů a brzdy - taky potřebuje pravidelně měnit olej a tak. A to si sám neudělám (tedy strikně řečeno, olej bych asi zvládl vyměnit sám, ale stejně do toho servisu musím kvůli stk (a odmítám se s stk hádat sám, na to si přijdu už moc starý) nebo nějakou jinou maintenance, co sám nezvládnu)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DOCKINEZ: Jak říkáš, je to o možnostech, ale já mám auto s reálným dojezdem 250km a nabíjím ho obvykle jednou za tři dny. V létě ho budu dávat asi každý den na nabíječku ať sosá přebytky. Nabíjení mě vůbec neprudí, páč mi to zabere opravdu jen pár sekund (otevřít víčko a zastrčit pistoli). Naopak mě nebetyčně sere, když zjistím, že ve fosilu nemám naftu a musím se někde zastavit na pumpě :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERMI_FOX: No to je právě otázka: ta „menší maintenance“ je zas vyvážena tím, že okolo auta o to víc skáčeš a furt řešíš, kolik máš šťávy, ne? To neberu jako argument proti EV, počítám, že majitelé jsou s tím srovnaní a neřeší to (i třeba proto, že mají nabíjení v práci a/nebo doma), ale furt je to něco za něco.

    Až budu EV nabíjet jednou za tři týdny, tak už nebude vůbec o čem a spalovák může být nadobro zapomenut :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: mě auto nepřínáší radost, ale spíš starost - a to je moje hlavní motivace k EV - menší maintenance. Radost mi přináší jen zprostředkovaně tím ,že mě doveze za zážitkama :) A to zatíím zvládá i moje plnoletý ICE auto
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: CERMI_FOX: Ceny budou klesat porad, technologie se budou zlepsovat porad, ty uz mladsi nebudes. Me usporne ja radi "pockej", moje krize stredniho veku radi "vcera bylo pozde si udelat radost 500HP+ EVckem". #YOLO
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    PEPAZZ: tuhle otázku si kladu už druhým rokem, vždycky když se na současném autu něco rozbije :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: otazka za milion, dufam, ze ju niekto zodpovie, lebo ja mozno budem musiet kupovat ojetinu uz driv nez pozdeji, lebo moje sucasne auto uz dodychava ohoblovanu prevodovku :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    spekulativní okénko: má cenu pořizovat ojetinu do konce roku nebo je to blblost a lepsi počkat po novém roce na pokles cen?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hele třeba když uviděj ty prodeje v číně tak do toho pujdou taky, to by byla kazdopadně celkem legrace :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: jako ze by urobili krok naspat jo? :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    začne i tesla? :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    už i xpeng začíná s EREV hybridy

    Xpeng to launch an industry redefining EREV system in break from fully electric route
    https://carnewschina.com/2024/11/06/xpeng-to-launch-an-industry-redefining-erev-system-in-break-from-fully-electric-route/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    https://carnewschina.com/2024/10/30/renault-to-develop-evs-for-europe-in-china-setting-rd-team-in-shanghai-report-says/
    n June, it was reported that the Chinese would help Renault with an electric version of Twingo. “The development of the car will be done together with the Chinese partner to reduce the development lead time and costs,” a project insider told Autohome.
    Renault’s small R&D team in Shanghai was established earlier this year to work on an updated EV program. This team is part of Renault China’s Shanghai office but reports directly to Renault’s headquarters in France rather than Renault China, Autopix says.

    Renault plans to shift more of its EV R&D to China, a source familiar with the matter said. The goal is to build a full EV development system there, including both software and hardware.

    Renault most likely wants to take advantage of China’s extensive EV supply chain, following its legacy peers in relocating parts of their R&D and supply chain operations to China. For example, Volkswagen is designing EV models in China specifically for the Chinese market, while BMW and Mercedes-Benz are developing EVs in China for global sales.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam