• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: otazka za milion, dufam, ze ju niekto zodpovie, lebo ja mozno budem musiet kupovat ojetinu uz driv nez pozdeji, lebo moje sucasne auto uz dodychava ohoblovanu prevodovku :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    spekulativní okénko: má cenu pořizovat ojetinu do konce roku nebo je to blblost a lepsi počkat po novém roce na pokles cen?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hele třeba když uviděj ty prodeje v číně tak do toho pujdou taky, to by byla kazdopadně celkem legrace :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: jako ze by urobili krok naspat jo? :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    začne i tesla? :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    už i xpeng začíná s EREV hybridy

    Xpeng to launch an industry redefining EREV system in break from fully electric route
    https://carnewschina.com/2024/11/06/xpeng-to-launch-an-industry-redefining-erev-system-in-break-from-fully-electric-route/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    Renault to develop EVs for Europe in China, setting R&D team in Shanghai, report says
    https://carnewschina.com/2024/10/30/renault-to-develop-evs-for-europe-in-china-setting-rd-team-in-shanghai-report-says/
    n June, it was reported that the Chinese would help Renault with an electric version of Twingo. “The development of the car will be done together with the Chinese partner to reduce the development lead time and costs,” a project insider told Autohome.
    Renault’s small R&D team in Shanghai was established earlier this year to work on an updated EV program. This team is part of Renault China’s Shanghai office but reports directly to Renault’s headquarters in France rather than Renault China, Autopix says.

    Renault plans to shift more of its EV R&D to China, a source familiar with the matter said. The goal is to build a full EV development system there, including both software and hardware.

    Renault most likely wants to take advantage of China’s extensive EV supply chain, following its legacy peers in relocating parts of their R&D and supply chain operations to China. For example, Volkswagen is designing EV models in China specifically for the Chinese market, while BMW and Mercedes-Benz are developing EVs in China for global sales.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TIGU: Hele takový jsou všechny automobilky mimo startupů jako je Tesla – a ty startupy časem zjistěj, že se tomu taky nebudou moct vyhnout, protože startupovej přístup vede zase k průserům jako FSD a jeho testování a je potřeba si chránit ty prdele.

    Za 20 let bude Tesla stejnej korporát jako GM.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TIGU: ina skodovka (nie skoda auto, ale ta co vyraba tramvaje) tiez pouziva este nejaku nesupportovanu databazu z roku 2003 ci kolko, myslim ze do konca 2025 chcu prejst na nejaky novy system, tak vela stastia v takom korporate :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    PEPAZZ: Ted jsem koukal na video a typek rikal ze u enyaqu maji zadokolky CATL a 4x4 LG
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Podle toho která. Myslim ze kombinace CATL a LG.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: ví se od koho ty baterky v elroq budou jestli CATL nebo samsung SDI? tj pouch vs cylindrical?
    TIGU
    TIGU --- ---
    DOCKINEZ: Tesla Model Y je na úkor Modelu 3. Taky stejná platforma. Zaznělo tu, že z Enyaqu mají nadprůměrnou marži. Tak s Elroqu bude lehce podprůměrná? Recyklace platforem je za mne dobrá věc. Jen musí vést tam, kam má - ke snížení nákladů.

    ŠA brutální korporát. Neskutečně zkostnatělá. Nastupuješ v roce 2023 a podepisuješ, že nebudeš měnit konfiguraci Internet Exploreru. Když Microsoft ukončil nejen distribuci, ale i podporu IE 15. června 2022 (tedy rok před tím). Jako největší IT úspěch berou to, že ti přístupové údaje umí vyresetovat libovolný vrátný v Bolce ...

    Ty auta nejsou špatný. Po stránce jízdních vlastností a kvality jsou fakt dobrý. Problém je, že je tam neskutečně brutální pyramida managementu a nejpopulárnější termín je "je třeba si plechovat prdele" ... nikdo nesmí být za nic zodpovědný. Prostě smrádeček, ale teploučko. Když zmíníš konkurenci (klíčové slovo "Tesla"), tak tě vynesou v zubech a je jedno, jestli je to konstruktivní, nebo ne.

    Směřování není špatné - jen prostě ... management. Příliš mnoho klacků. Mrzí mne to. Opravdu jo. Jenže tohle se nevyřeší ani ve ŠA, ani ve VW zavíráním továren. Tohle jde vyřešit jen brutálním řezem managementu. A to se nestane. Korporát má strašnou setrvačnost. "Tohle jsme dělali posledních 50 let a fungovalo to, tak to budeme dělat dál" ... ale svět se mění.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: „If you don't cannibalize yourself, someone else will“
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TIGU: no uvidíme

    Teď se podle strategie najede nový model Elroq, cena se stáhla na minimum (podle konfigurátoru Škoda Auto začíná cena na 799 tisících korun, pozn.red.), je to stejná platforma jako Enyaq, jen o něco kratší auto. Nelze si tu dovolit stejnou cenu, když se uchytí, bude to na úkor Enyaqu, je otázka, jestli to není kanibalismus.

    Je to krize jako hrom, říká šéf odborů Škody Auto k dění v koncernu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
    TIGU
    TIGU --- ---
    BOBASH: Bylo by fajn, kdyby VW nestáhlo Škodu s sebou, až se bude topit (což dost pravděpodobně nebude tak dlouho trvat)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nejake slevicky pred komcem roku

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Jo vida, ja si spojil ten brekot s prichodem 2026 s tim, ze nevydelavaji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Škoda před nějakou dobou tvrdila, že na Enyaqu mají největší marži ze všech svých aut. A net margin mají tuším 8% (včetně spalováků, ofc), což od tý Tesly není tak daleko.
    MINER
    MINER --- ---
    KUTAS: většina v zisku je MINER:
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam