• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: podle degradace se nerozhoduj, to není problém.
    Lyže TMY v pohodě, dá se složit prostřední opěrka. Nebo střešní box, nebo box dozadu (ale ten asi není na běžky.

    Moje TMY po 100.000 vypadá pořád dobře a vozil v tom majitel horská kola a různý bordel.

    Při příjezdu ručně zapojit kabel, časový plán nabíjení se dá udělat v autě, nebo v appce k wallboxu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Moje bile zadni sedacky v TMYP vypadaji po roce, kdy vetsinu casu byly na nich detske sedacky (tzn bordel mezi real sedackou a detskou) skoro jako nove. Otres hadrikem.

    Neni to premiovy interier, ale je vysoce funkcni, coz mi zcela vyhovuje (YMMV), takova IKEA proste. Ostatne chvali to i pan co mi cisti auto (cisti vic Tesel, nejen moji). Paradoxne nevim jak cerne sedacky, maji horsi povest ohledne udrzby a neresim.

    Kufr - Jedine reseni je koupit si TMY, coz i doporucuji lidem s detmi, nic proti gustu.

    Lyze nevozim, neporadim.

    Preferuji vzdy a u vseho Performance / Plaid verze. Jednak kdyz uz tak uz, druhak kdyz potrebujes dalku, tak dobijes do 90% a jedes. Dojezd vzdy vyssi.

    LFP se musi pravidlne nabijet do 100% kvuli kalibraci a maji pri 100% nizsi degradaci, ne ze nemaji zadnou. Tim nic proti LFP, jen ze pro moje ucely je to horsi.

    Par lidi ma doma ruzne hobby projekty ktere pripoji ten konektor, ale realne treba ja dobijim v garazi jednou tydne a cela operace trva asi 10 sekund. Dobijel bych klidne porad, ale neni duvod.

    Y neni SUV, je to crossover. Pokud nepostavim Y vedle 3, tak nepoznas jestli jsem prijel Y nebo 3. Ostatne mam TMYP a lidi mi uz nekolikrat pochvalili ze mam krasnou TM3P. Tim nic proti 3, sve vyuziti ma.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Ahoj, tak jsem se asi nakazil Tesla virusem. O vikendu jsem jel s novou Testou Model 3 (ani nevim co to bylo za konfiguraci) a hodne me to nadchlo. Zitra absolvuji testovaci jizdu v Pruhonicich. Prechazim z BMW 330D X-Drive Tourer, coz je za me prakticnosti a i designove fakt super auto. Na Tesli design jsem si uz tak nejak zvykl a ten svetly interier mi prijde hezky a future. Na absenci cudliku a minimalismus uvnitr auta si zvyknu asi rychle. Ale je tu par ale, ktere me zaroven i trochu odrazuji:

    Jsem zvykly na premium BMW kvalitu. Proste to v tom aute citite - sedacky, kuze, vse drzi, nic nevrze, bytelne. Ani detem se tam zatim nepovedlo nic znicit nebo ulomit a to furt lezou dopredu a hrajou si na ridice. Lze u Tesly cekat podobnou kvalitou zpracovani? Nechci downgrade auto. Nechci si za 2 roky kupovat nove. Stridam auta po cca 5-7 letech. Precejenom to me BMW by nove stalo kolem 1,4m (v roce 2014). Teslu poridim novou za cca 1,1 - 1,2m s tim ze je to technologicky o dost drazsi auto. Jakto?

    Maly pristup do kufru. Jsem zvykly do auta hodit kocarek klidne jen tak poloslozeny, protoze vlez do kufru do kombiku je fakt velky (roletku tam nevozim). Na druhou stranu je to posledni rok, pak uz dcera kocarkovat nebude. Jak jste si zvykli na tak maly kufr?

    Nemoznost prostrcit lyze nebo nejaky dlouhy naklad vprosted mezi sedackami. Na to jsem byl zvykly - napr vezu bezky a dve zadni sedadla zustavaji plnohodnotna (pro deti, mam dve). U Tesly 3 je po sklopeni te mensi casti sedacky asi nerealne vest vzadu dve deti, ze? Ale zase si rikam, ze na tech cca 3 km od nasi chalupy na sjezdovku to snad vydrzi :)

    Dale resim rozdil mezi long range a standard range baterii, kterou muzete nabijet do 100% a neresite degradaci. Nejde mi tolik o penize, spis o to, abych tu degradaci resil co nejmene a proste nabijel jak se mi zachce (doma, prace). Je tedy SR v tomto uvazovani lepsi volba Nabijim = neresim. Nahon pouze na zadek mi nevadi. Spis to beru jako vyhodu. I LR bych bral spise jen zadokolku, pokud mit to nekdo vylozene nevymluvi.

    Neexistuje reseni, kde by se vam auto po prijezdu do garaze samo zapojilo do wallboxu a cely nabijeci time management probihal nejak samostatne (AI, whatever)? Nebo to uz je moc future?

    BTW SUV nebo nejake vetsi auto nechci, proto nad modelem Y neuvazuju. I kdyz by se mi libilo, ze sedite vysoko a nedrete neustale blatniky pri parkovani o chodnik. Celkove mi SUVcka prijdu jako modni kravina. Zvlast do mesta. Stejne tim autem bude jezdit z 90% ma zena :)) Ja prevazne mesto a jednou za mesic cca 180km na chalupu do Orlickych hor, pripadne vylety po CR kolem 100-300km. Na dovolene vetsinou letame. Dlouhe road tripy nedelame. Jsem za volantem hrozne rychle unaveny (od prodelane meningitidy). Chorvatsko jsme parkrat jeli, ale vzdy s prespanim ve Slovinsku. To asi jeste nekdy zopakujeme. Az budou deti starsi, tak bych rad jezdil Rakousko - Alpy. Na to si ale nejspis budeme lyze rentovat pod svahem (i kdyz teda ta absence diry na lyze me fakt stve).
    Do budoucnna chci vlastnit co nejmene kramu a celkove si zivot spise zjednodusovat, nez hromadit veci, ktere clovek pouzije parkrat za rok. Tesla Model 3 je pro me snad ta spravna volba :) Nebo?

    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    ABS: Hm, pokud to pak ujede skutečně kolem 1600 km, tak za tu cenu na nějaké cestování ve dvou je to hezký.
    ABS
    ABS --- ---
    R_U_SIRIOUS: jenom pozor není to auto, pokud vím :) je to klasifikováno jako motorka, jen díky tomu to dosáhne na nižší cenu, řeší se tím poměrně hodně bezpečnostních a havarijních systémů, prostě být nemusí
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Futuristika...

    Takový elektromobil jste ještě neviděli. Aptera vypadá jako UFO, ujede 1 600 kilometrů a už se chystá do výroby – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/takovy-elektromobil-jste-jeste-nevideli-aptera-vypada-jako-ufo-ujede-1-600-kilometru-a-uz-se-chysta-do-vyroby/sc-870-a-231137/default.aspx
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    NIKDAS: nevím co máš za auto, ale asi bych se jim na to vykašlal a nabil bych si prostě po cestě.

    Btw. Stejnej zážitek jsem měl na Rujane, kde na nabíječe byla napsána jen cena elektriky, ale zapomněli dodat že taky uctuji za minutu(!) parkovani. Takže ve finále byl ten 11kw dražší než ionity na dálnici. :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Dostali jsme darem pobyt v hotelu Maximus, prej maj skvělej wellnes, docela jsem se těšil, než jsem zase narazil na nabíječkopeklo. Tentokrát jsem to zjišťoval dopředu, protože protože je to 200km cesty, takže asi budu nabíjet, ale hodně uvažuju jestli u nich.

    Mají tam dva WB, jeden tesla, kterej je za 13kč/kwh a druhej noname za 10kč kwh. U každýho ještě požadujou 10kč za zahájení nabíjení (směšná částka, to se vůbec divím, že jim za to stojí vybírat). Tesla WB se v appce ani nezobrazuje, takže to jde spustit jen přes ně, ale fakt nechápu co je vede k tomu to mít dražší než SC.

    Přijde mi, že hotely v ČR ještě nepochopily, že WB má být služba k nalákání zákazníků, kteří u nich utratí prachy, ne další dojná položka. Fakt nemám problém si za služby zaplatit, ale sere mě, když jdu někam utratit nižší desítky tisíc a jako bonus mě berou takhle trapně na hůl.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: kona special aktive na model Y udelaj hodně komfortní podvozek...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CRAZY_IVAN: staci jen tlumiče pruziny budou v pohodě
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Postřehy z e salonu. Alpine verze Renaultu 5 naprosto nejhezčí auto na výstavě (subjektivně), elroq pěkný a překvapilo me jak velly auto to je, široký jak kráva dlouhy taky dost. když jsem si sednul sam za sebe mel jsem pred kolenama určitě 30cm. Mista jako kráva. Prisivana textil palubka moc pěkná.
    Renault 5 nádhera vevnitř je to fak moc pěkný.
    Ev3 se mi nelíbilo. Byd seagul za 600k je uplnej nesmysl. Kiu incest a dacii špring jsem ani nezkoumal.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Co říkali lidi a co se řeší po netu, tak Tesla upravy údajně neřeší. Leda by bylo zrejmé, že závada byla na základě úpravy.

    Zrovna ty tlumiče si nechala vyměnit spousta lidí a ještě jsem neslyšel, že by měl někdo kvůli tomu problémy se zárukou.
    --
    Zaměstnanců Tesla CZ bych se na nic složitějšího neptal, stacilo mi předání s nima.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    W_NOICE78: Dneska mi typek na eSalonu z Tesly rikal, ze jo..
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    HERR_FLICK: Nevis jestli ma ta uprava vliv na zaruku?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DIM_: neprošel no
    B6+Eibach v budget verzi je sázka na jistotu
    A Öhlins v pod světě rozšířenym factory podvozku jsou univerzál recept, co pomůže téměř každýmu autu, tuplem pokud maj nekvalitní podvozek (klasicky VW)
    Na Teslu specificky sou ve střednim pásmu prej dobrý MPP
    Ty levnější bez možnosti nastavení tuhosti jsou vyladěný na maximální pohodlí
    Comfort Coilovers for Tesla Model Y | MPP
    https://www.mountainpassperformance.com/product/comfort-coilovers-for-tesla-model-y/

    10,000 Mile Review Comfort Coilover Suspension for Model Y and 3 - adjustable!
    https://youtu.be/wzEsOjROoV0?si=Gx00xBSAedpeunl5


    A teda recenze na Öhlins vidím dost jiný
    Za mě v porovnání z jinýho auta se jízdní komfort zlepšil skokově
    Žehlej nerovnosti jak z pohádky

    ZEVSPEC'D REDEMPTION FOR OHLINS: COMFORT TUNED COILOVERS FOR THE 3 AND Y.
    https://youtu.be/3maemBGRZZA?si=b5Mup6EZyunOMtvB

    14min

    DIM_
    DIM_ --- ---
    HERR_FLICK: Timhle "jsem si prosel". Prozkoumal jsem vsechny (myslim) moznosti a treba zrovna tyhle co linkujes to prej delaj jen horsi, i kdyz je to trochu luxusni produkt (Ohlins).
    Jediny, ktery udelaj jizdu pohodlnejsi jsou paradoxne "levny" Tein, ktery ale v Evrope nejsou k dostani.
    Y je odsouzeny k drncani.
    MINER
    MINER --- ---
    A jak pro daný auto určíte správný parametry?

    Profil pružení jde samozřejmě změnit, ale nejenom zlepšit, ale i zhoršit.

    Je to vždycky balanc mezi komfortem a jízdníma vlastnostma.

    Hodit tam něco od boku bez znalostí a zkušeností předpokládám bude spíš to zhoršení...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DIM_: cokoliv od trochu použitelnejch tlumičů (bilstein B6) s kvalitnïma pružinama (komfortní Eibach pro-kit), přes vzduchovej podvozek až po Öhlinse
    TM3/Y je nejprodávanější model, takže aftermarket je relativně pestrej

    Road & Track Coilover Suspension Tesla Model 3, Model Y (TES MX00S1) Street Tuned - Öhlins Onlineshop
    https://www.ohlins.eu/en/products/automotive/tesla-model-3-model-y--7533/

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DIM_: vyměníš tlumiče a pružiny
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam