Ahoj, tak jsem se asi nakazil Tesla virusem. O vikendu jsem jel s novou Testou Model 3 (ani nevim co to bylo za konfiguraci) a hodne me to nadchlo. Zitra absolvuji testovaci jizdu v Pruhonicich. Prechazim z BMW 330D X-Drive Tourer, coz je za me prakticnosti a i designove fakt super auto. Na Tesli design jsem si uz tak nejak zvykl a ten svetly interier mi prijde hezky a future. Na absenci cudliku a minimalismus uvnitr auta si zvyknu asi rychle. Ale je tu par ale, ktere me zaroven i trochu odrazuji:
Jsem zvykly na premium BMW kvalitu. Proste to v tom aute citite - sedacky, kuze, vse drzi, nic nevrze, bytelne. Ani detem se tam zatim nepovedlo nic znicit nebo ulomit a to furt lezou dopredu a hrajou si na ridice. Lze u Tesly cekat podobnou kvalitou zpracovani? Nechci downgrade auto. Nechci si za 2 roky kupovat nove. Stridam auta po cca 5-7 letech. Precejenom to me BMW by nove stalo kolem 1,4m (v roce 2014). Teslu poridim novou za cca 1,1 - 1,2m s tim ze je to technologicky o dost drazsi auto. Jakto?
Maly pristup do kufru. Jsem zvykly do auta hodit kocarek klidne jen tak poloslozeny, protoze vlez do kufru do kombiku je fakt velky (roletku tam nevozim). Na druhou stranu je to posledni rok, pak uz dcera kocarkovat nebude. Jak jste si zvykli na tak maly kufr?
Nemoznost prostrcit lyze nebo nejaky dlouhy naklad vprosted mezi sedackami. Na to jsem byl zvykly - napr vezu bezky a dve zadni sedadla zustavaji plnohodnotna (pro deti, mam dve). U Tesly 3 je po sklopeni te mensi casti sedacky asi nerealne vest vzadu dve deti, ze? Ale zase si rikam, ze na tech cca 3 km od nasi chalupy na sjezdovku to snad vydrzi :)
Dale resim rozdil mezi long range a standard range baterii, kterou muzete nabijet do 100% a neresite degradaci. Nejde mi tolik o penize, spis o to, abych tu degradaci resil co nejmene a proste nabijel jak se mi zachce (doma, prace). Je tedy SR v tomto uvazovani lepsi volba Nabijim = neresim. Nahon pouze na zadek mi nevadi. Spis to beru jako vyhodu. I LR bych bral spise jen zadokolku, pokud mit to nekdo vylozene nevymluvi.
Neexistuje reseni, kde by se vam auto po prijezdu do garaze samo zapojilo do wallboxu a cely nabijeci time management probihal nejak samostatne (AI, whatever)? Nebo to uz je moc future?
BTW SUV nebo nejake vetsi auto nechci, proto nad modelem Y neuvazuju. I kdyz by se mi libilo, ze sedite vysoko a nedrete neustale blatniky pri parkovani o chodnik. Celkove mi SUVcka prijdu jako modni kravina. Zvlast do mesta. Stejne tim autem bude jezdit z 90% ma zena :)) Ja prevazne mesto a jednou za mesic cca 180km na chalupu do Orlickych hor, pripadne vylety po CR kolem 100-300km. Na dovolene vetsinou letame. Dlouhe road tripy nedelame. Jsem za volantem hrozne rychle unaveny (od prodelane meningitidy). Chorvatsko jsme parkrat jeli, ale vzdy s prespanim ve Slovinsku. To asi jeste nekdy zopakujeme. Az budou deti starsi, tak bych rad jezdil Rakousko - Alpy. Na to si ale nejspis budeme lyze rentovat pod svahem (i kdyz teda ta absence diry na lyze me fakt stve).
Do budoucnna chci vlastnit co nejmene kramu a celkove si zivot spise zjednodusovat, nez hromadit veci, ktere clovek pouzije parkrat za rok. Tesla Model 3 je pro me snad ta spravna volba :) Nebo?