• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: pokud nevíš, na Tesly když použiješ referral kód, dostaneš slevu 11.000 a já dostanu polovinu v bodech. Na TMY je při převzetí do konce roku na rok nabíjení zdarma.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Jo, je to realne opravdu tak 2x do roka, takze to neni zadna tragedie, ale deti jeste nejsou a prevazne jezdime 2. Vzadu to pro dospeleho neni uplne komfort.

    Tesla Model 3 Performance car seat and baby stroller test
    https://www.youtube.com/watch?v=8F6M7ZcVVOQ
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA:nechci te zrazovat od TM3, ale pro rodinu bych volil TMY, Y ma ted vyhodne financovani a do konce roku zdarma nabijeni na SC na 1r., v DE je sleva na skladovky 6000EUR. Pokud pockas na Juniper tak mozna budou jeste vetsi slevy, ale novy model bude asi az pristi rok v lete. 🤷🏻‍♂️
    TM3HL ted ma problemy s ridici jednotkou. Nejdou kamery, GPS, data, aupopilot a nejsou skladem.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    me ty auta prijdou dost podobny
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model Y 2021-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-y-2021-suv/
    Dimensions: BMW 3-Series 2011-2018 vs. Tesla Model 3 2023-present
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/bmw-3-2011-estate-vs-tesla-model-3-2023-sedan/
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    ELIJEN: několikrát :) tedy realně jak často? máme v rodině dalši dvě větší auta a není problém si jedno z nich kdykoliv půjčit. Nechci kupovat něco zbytečne velkého když budu 2x ročně řešit, že se mi tam něco nevejde. Což se mi občas samozřejmě stalo i s trojkou bawem. Synovcova dodávka to vždy vyřešila. Stačí mu koupit trochu benálu navíc a je spoko.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: S detma bych urcite volil TMY. Vetsi dira do kufru se fakt hodi. Uz nekolikrat jsem potreboval jine auto, protoze se naklad do TM3 nevesel, i kdyz obemove tam je mista dost (65" TV nebo cela popelnice se vejde)

    LFP degraduje dost podobne jako ta u long range. Ze to muzes drzet na 100% je fama.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Novou TV (pracku, mysku, lednici atd) ti doruci Alza az do bytu a starou si odveze :)
    Ten kocarek - tj, to je upruz, ale nas 5 roku stary syn uz ho nepotrebuje a dcera (2roky) jeste max rok. Uz ted ma celkem maly a skladny kocarek.
    Na ty Alpy si taky jeste pockame (tak 5 let urcite). Zatim jim bude bohate stacit brousit kopec v Orlickych. Do Apl si mozna vyrazim mezitim sam nebo s nejakym kamosem. S detma bych si to stejne neuzil ,)) takze tu diru uprostred nejspis ozelim.
    Proste mi to vychazi tak, ze velke auto, doufejme, dalsich 5-7 let potrebovat nebudu. I kapacitu trojkoveho bavora nyni sotva vyuzivam.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    "Sunday November 10th, at 4:42 PM, a charging Peugeot EV caught fire in the "Europa" business center parking lot in Vilnius."

    "Reusable Bridgehill PRO X Car Fire Blanket was deployed to contain the fire, preventing the spread of smoke and toxic gases."

    Paul Amundsen on LinkedIn: In the "Europa" parking lot in Vilnius, Lithuania, an electric vehicle… | 27 comments
    https://www.linkedin.com/posts/paulamundsen_in-the-europa-parking-lot-in-vilnius-lithuania-activity-7261679015034298369-hEj-?

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ne každej chce / potrebuje SUV, i sedany jsou v pohodě , pokud v aute nevozis kolo :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: měl jsem sedana a musel jsem sundávat kolečka u kočátku pokaždé, když jsme někam jeli. Od té doby mám averzi :)
    Na litry se možná vejde víc, ale u kombíku/liftbacku můžeš sundat roletku a vršit. Nemluvě o takových blbostech, že prostě novou televizi v krabici do sedanu nenacpeš, bo malej otvor do kufru. Pes se taky brání, když ho zavřeš do sedanu :) Je to prostě omezující a pokud je to jediné vozidlo, tak se s tím setkáš.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Ja nevim, ale v cem je to tak omezujici? Papirove se do TM3 vejde vice litrů nakladu, nez do meho trojkoveho bavora. Jeste se mi nestalo, ze bych mel malo mista pro deti a jejich kramy (ale priznavam, ze tech kramu moc nevozime). Kdyz jedem na kola, tak mame Thule nosic na taznem. I kdyz chapu, ze s vekem deti tech kramu pribyva. Ted jsou ve veku 2 a 5. Sportovne moc zalozeni nejsme a ani u starsiho kluka nepozoruji vlohy pro sport. Promin, jen premyslim nahlas na co bych asi mohl v budoucnu potebovat velky korab :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: jestli myslíš Model 3 a ne BMW M3, tak já :)
    A řeknu to rovnou- sedan je omezující pro rodinu s dětmi. Nemluvě o tom, že je omezující pro majitele domu, pokud v něm bydlíš. Vedle modelu 3 máme ještě auto s pořádným kufrem, takže jsme v pohodě
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    RATTKIN: jj, na trip do Alp bych asi vyhledove poridil nebo rentnul ten box. to pojedu stejne max jednou za rok. stale se vic klanim k Model 3. Ale zitra okouknu i Y. Ta bude mit brzo facelift ze?
    Ma tu tedy nekdo M3?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    SCHWA: podle degradace se nerozhoduj, to není problém.
    Lyže TMY v pohodě, dá se složit prostřední opěrka. Nebo střešní box, nebo box dozadu (ale ten asi není na běžky.

    Moje TMY po 100.000 vypadá pořád dobře a vozil v tom majitel horská kola a různý bordel.

    Při příjezdu ručně zapojit kabel, časový plán nabíjení se dá udělat v autě, nebo v appce k wallboxu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SCHWA: Moje bile zadni sedacky v TMYP vypadaji po roce, kdy vetsinu casu byly na nich detske sedacky (tzn bordel mezi real sedackou a detskou) skoro jako nove. Otres hadrikem.

    Neni to premiovy interier, ale je vysoce funkcni, coz mi zcela vyhovuje (YMMV), takova IKEA proste. Ostatne chvali to i pan co mi cisti auto (cisti vic Tesel, nejen moji). Paradoxne nevim jak cerne sedacky, maji horsi povest ohledne udrzby a neresim.

    Kufr - Jedine reseni je koupit si TMY, coz i doporucuji lidem s detmi, nic proti gustu.

    Lyze nevozim, neporadim.

    Preferuji vzdy a u vseho Performance / Plaid verze. Jednak kdyz uz tak uz, druhak kdyz potrebujes dalku, tak dobijes do 90% a jedes. Dojezd vzdy vyssi.

    LFP se musi pravidlne nabijet do 100% kvuli kalibraci a maji pri 100% nizsi degradaci, ne ze nemaji zadnou. Tim nic proti LFP, jen ze pro moje ucely je to horsi.

    Par lidi ma doma ruzne hobby projekty ktere pripoji ten konektor, ale realne treba ja dobijim v garazi jednou tydne a cela operace trva asi 10 sekund. Dobijel bych klidne porad, ale neni duvod.

    Y neni SUV, je to crossover. Pokud nepostavim Y vedle 3, tak nepoznas jestli jsem prijel Y nebo 3. Ostatne mam TMYP a lidi mi uz nekolikrat pochvalili ze mam krasnou TM3P. Tim nic proti 3, sve vyuziti ma.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Ahoj, tak jsem se asi nakazil Tesla virusem. O vikendu jsem jel s novou Testou Model 3 (ani nevim co to bylo za konfiguraci) a hodne me to nadchlo. Zitra absolvuji testovaci jizdu v Pruhonicich. Prechazim z BMW 330D X-Drive Tourer, coz je za me prakticnosti a i designove fakt super auto. Na Tesli design jsem si uz tak nejak zvykl a ten svetly interier mi prijde hezky a future. Na absenci cudliku a minimalismus uvnitr auta si zvyknu asi rychle. Ale je tu par ale, ktere me zaroven i trochu odrazuji:

    Jsem zvykly na premium BMW kvalitu. Proste to v tom aute citite - sedacky, kuze, vse drzi, nic nevrze, bytelne. Ani detem se tam zatim nepovedlo nic znicit nebo ulomit a to furt lezou dopredu a hrajou si na ridice. Lze u Tesly cekat podobnou kvalitou zpracovani? Nechci downgrade auto. Nechci si za 2 roky kupovat nove. Stridam auta po cca 5-7 letech. Precejenom to me BMW by nove stalo kolem 1,4m (v roce 2014). Teslu poridim novou za cca 1,1 - 1,2m s tim ze je to technologicky o dost drazsi auto. Jakto?

    Maly pristup do kufru. Jsem zvykly do auta hodit kocarek klidne jen tak poloslozeny, protoze vlez do kufru do kombiku je fakt velky (roletku tam nevozim). Na druhou stranu je to posledni rok, pak uz dcera kocarkovat nebude. Jak jste si zvykli na tak maly kufr?

    Nemoznost prostrcit lyze nebo nejaky dlouhy naklad vprosted mezi sedackami. Na to jsem byl zvykly - napr vezu bezky a dve zadni sedadla zustavaji plnohodnotna (pro deti, mam dve). U Tesly 3 je po sklopeni te mensi casti sedacky asi nerealne vest vzadu dve deti, ze? Ale zase si rikam, ze na tech cca 3 km od nasi chalupy na sjezdovku to snad vydrzi :)

    Dale resim rozdil mezi long range a standard range baterii, kterou muzete nabijet do 100% a neresite degradaci. Nejde mi tolik o penize, spis o to, abych tu degradaci resil co nejmene a proste nabijel jak se mi zachce (doma, prace). Je tedy SR v tomto uvazovani lepsi volba Nabijim = neresim. Nahon pouze na zadek mi nevadi. Spis to beru jako vyhodu. I LR bych bral spise jen zadokolku, pokud mit to nekdo vylozene nevymluvi.

    Neexistuje reseni, kde by se vam auto po prijezdu do garaze samo zapojilo do wallboxu a cely nabijeci time management probihal nejak samostatne (AI, whatever)? Nebo to uz je moc future?

    BTW SUV nebo nejake vetsi auto nechci, proto nad modelem Y neuvazuju. I kdyz by se mi libilo, ze sedite vysoko a nedrete neustale blatniky pri parkovani o chodnik. Celkove mi SUVcka prijdu jako modni kravina. Zvlast do mesta. Stejne tim autem bude jezdit z 90% ma zena :)) Ja prevazne mesto a jednou za mesic cca 180km na chalupu do Orlickych hor, pripadne vylety po CR kolem 100-300km. Na dovolene vetsinou letame. Dlouhe road tripy nedelame. Jsem za volantem hrozne rychle unaveny (od prodelane meningitidy). Chorvatsko jsme parkrat jeli, ale vzdy s prespanim ve Slovinsku. To asi jeste nekdy zopakujeme. Az budou deti starsi, tak bych rad jezdil Rakousko - Alpy. Na to si ale nejspis budeme lyze rentovat pod svahem (i kdyz teda ta absence diry na lyze me fakt stve).
    Do budoucnna chci vlastnit co nejmene kramu a celkove si zivot spise zjednodusovat, nez hromadit veci, ktere clovek pouzije parkrat za rok. Tesla Model 3 je pro me snad ta spravna volba :) Nebo?

    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    ABS: Hm, pokud to pak ujede skutečně kolem 1600 km, tak za tu cenu na nějaké cestování ve dvou je to hezký.
    ABS
    ABS --- ---
    R_U_SIRIOUS: jenom pozor není to auto, pokud vím :) je to klasifikováno jako motorka, jen díky tomu to dosáhne na nižší cenu, řeší se tím poměrně hodně bezpečnostních a havarijních systémů, prostě být nemusí
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    Futuristika...

    Takový elektromobil jste ještě neviděli. Aptera vypadá jako UFO, ujede 1 600 kilometrů a už se chystá do výroby – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/clanky/takovy-elektromobil-jste-jeste-nevideli-aptera-vypada-jako-ufo-ujede-1-600-kilometru-a-uz-se-chysta-do-vyroby/sc-870-a-231137/default.aspx
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam