• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    Konečně pořádná studie emisí elektromobilu s dobíjením z našeho energetického mixu. Výsledek úspora 46% emisí CO2 a 100% karcinogenních látek z výfuku.



    x.com
    https://x.com/HatasLukas/status/1856711307614908641
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LELI: mno 2021 tj prvni refresh(který bych byl ochoten) jsou kolem 750tis to už mi prijde moc
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LELI: to by me taky zajimalo
    LELI
    LELI --- ---
    GOR: to mel myslim jen ten prvni s 20 kwh baterkou prave, pak presli na jiny motory v ramci modernizace s 40 kwh baterkou a ta 50ka ma myslim jeste dalsi…

    NIKDAS: jj to 22 kW AC je tam slusnej bonus.
    GOR
    GOR --- ---
    LELI: Tyhle Zoe maji porad rotor napajeny krouzky a potrebuji co 10 tis. km vyluxovat grafit z trakcniho motoru?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LELI: Na zoe ocenuju rychle AC nabijeni (doufam, ze je to ten, co k tomu pouziva vinuti motoru), takze clovek nemusi vyuzivat DC nabijecky a usetri :)
    LELI
    LELI --- ---
    PEPAZZ: Proc ID3 a ne Teslu model 3? Podobnej rocnik bude stat podobny penize a bude to lepsi auto...

    https://www.aaaauto.cz/tesla/#!&make=219&sort[]=4&sort[]=0

    Nebo pokud to ma byt maly a levnejsi, koukl bych po facelift ZOE, funguje to prekvapive dobre a sravy to pokud vim neni...

    Renault Zoe 2021 ZE50 R135 55629km Hatchback - prodej | AAA AUTO auto bazar
    https://www.aaaauto.cz/cz/renault-zoe/car.html?id=690463388#make%5B0%5D=219&make%5B1%5D=100&model%5B0%5D=38040&model%5B1%5D=2211&sort%5B0%5D=4&sort%5B1%5D=0


    V AAA umim pomoct s proverenim, cenovkou, prodejem, etc. :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    LAUNCHER: jo to je asi zdravý pohled na věc.

    Co mi zatím lidi na FB píšou, tak že recally byly udajně kvuli špatně spájeným modulům. Každopádně počkám na další reakce a dle toho se rozhodnu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: My 2¢:
    1) Je to jen auto a neni kam spechat s nakupem.
    2) Jestli Te to financne ohrozuje, tak to urcite neber, posledni co bych si tu chtel precist je, ze auto nekoho dostalo do maleru / nebo s tim mel proste jen vyrazne vyssi naklady nez ocekaval a nez by bylo vhodne.
    3) Pokud Te to financne neohrozuje, tak si udelej radost. S cim presne si udelat radost vis nejlepe ty sam. Vem proste v potaz, ze auta jsou nekdy vice a nekdy mene pasti na penize a trosku loterie.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Ahoj vespolek,
    byl jsem těsně před koupí VW ID3 z roku 2020 (60k km)za nejakých 400tis bez dph ale začal jsme pročítat ID3 fora kde se docela dost reší recally bateriových modulů(LG) a to u aut s najezdem klidne i pouze 20tis km(typycky resene vymenou 1-2 spatných modulů). To mě lehce rozhodilo, protože koupit auto (pravda s baterii v zaruce) kteremu ale muze potencionalne kdykoliv odejíd modul za 1000eur se mi uplně nechce. Navíc jakou to auto bude mit zbývající hodnotu po 8 letech(tj v mem pripade po třech letech vlastnictví) kdy zaruka na HV baterku končí. Podle mě auto s takovou pověstí může být po 8 letech +- neprodejné. :/
    Tak jsem se zase s koupí zasekl na bodě nula, což mě upřímně dost mrzí.

    nevím jestli to nevidím to moc černě no, za postřehy budu vděčný.
    KURE
    KURE --- ---
    COMODOR_FALKON: no je to fancy název pro umělý semiš.
    to není to samý jako koženka.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    W_NOICE78: Jen taková drobnost:
    "Alcantara" je jen fancy obchodní název pro koženku od konkrétního výrobce…
    LELI
    LELI --- ---
    LAUNCHER: These changes are only affecting U.S.-built Model Ys, as the configurations for the European and Asian markets remain unchanged.

    Je to mozny, ale imho se nas to netyka. :-) Ja stejne posloucham akorat radio kiss, tak by mi to bylo asi jedno :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LELI: Prý by v TMY RWD měl být horší zvuk...

    Tesla is downgrading a piece of the Model Y RWD entertainment experience
    https://www.teslarati.com/tesla-model-y-rwd-sound-system-downgrade/#:~:text=The%20Model%20Y%20has%20another,first%20spotted%20by%20Drive%20Tesla.
    LELI
    LELI --- ---
    W_NOICE78: pravda, u Y ty vybavy byly stejny, u 3 se malinko lisi.

    Bezny nabijeni 11kou, coz je treba pripad kdy prijedes s prazdnou a studenou baterkou, tam je to jedno. U 50kW DC kolem nuly rozdil nepozoruju. U cestovani na delsi trasu si to pred SC ohreje samo a jak jedes, tak ta baterka je zahrata, takze tam se ti to taky neprojevi. Chapu ze kdybys bydlel u superchargeru, vecer prijel prazdnej a rano to chtel rychle nabit, tak ze se to projevi, ale to bude tak vzacnej use-case ze to neni moc relevantni pro vyber.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LELI: SR nema premiovy audio a alcantaru ve dverich. Ja bych spis volil RWD LR 3/Y pokud netravis vetsinu casu na horach. V SR musis LPF pri teplote kolem 0 dostatecne prohrat (1h predem), aby jsi nabijel vyssi rychlosti.
    LELI
    LELI --- ---
    SCHWA: pokud chces auto typove TM3, tak ji klidne kup a budes z ni mit radost, pokud nejsi rozhodnutej, tak si v pruhonicich sedni do 3 a do Y, kufr tam muzes taky dobre porovnat, ...

    Tesly jsou levny, protoze jsou vsechny stejny - mala mira individualizace tu vyrobu zlevnuje. Bytelny je to dostatecne, i auta co maji 150k najeto vypadaji porad stejne jako od novyho (3 a Y), toho bych se nebal.

    Osobne mam TMY 2024 SR:
    - jednak byla nejlevnejsi :-)
    - za dalsi kvuli LFP - vetsina lidi si u LR nastavuje nabijeni do 80 procent, pak ma SR a LR totoznej dojezd, pred delsima cestama resej, ze tam nechaj tech 100 procent, pak maj delsi dojezd, jako maj, ale presne to musis vic resit a pak to vic degraduje. SR mi prisla v tomhle vic bezstarostna volba, plus si myslim, ze za 3-5 let se SR diky LFP baterce lip proda nez totoznej rocnik a najezd LR. Lidi maj uz ted zafixovany, ze nejaky LFP je lepsi nez normalni baterka. :-)

    SR TMY dojede z prahy do olomouce na supercharger, rychlosti cca 130 - 150 dalnice v lete/podzimu. Ostravu to neda, nebo da stylem, kterym nechci jezdit (pomalu a pod predpisama). LFP se imho nabiji o neco rychleji nez normalni baterka, byly k tomu na youtube nejaky testy. Osobne mam zkusenost, ze treba z 8 na 80 to zabralo asi 15 minut. LFP zase imho min vadi, kdyz ji vybijes pod 20, nez normalni baterce. Je to takovy bezstarostnejsi.

    Do TMY se vejde trimetrovej okap, prakticnosti co se tyce vozeni ruznejch kramu je to fakt dobry, ale vic to zere na dalnici jak trojka a min najede, kdyz maj stejny baterky. Lip se mi do toho leze, lip se tam davaj deti do sedacek, lip se s tim parkuje po praze kvuli vejsce. Plus to ma jeste porad packy pod volantem, ale to neni podstatny. :-) SR oproti LR o trochu min rekuperuje/brzdi motorem, nejspis proto, ze ten motor je mensi. One pedal se s tim da jezdit, kdyz je nemas vedle sebe, tak te to nenapadne.

    Dneska bych vahal jestli vezmu SR nebo LR AWD, protoze LR AWD muze mit sedm mist a vahal bych jenom kvuli tem mistum, ne kvuli technologii, ani kvuli dojezdu, i kdyz by me zajimalo jestli a s kolika procentama bych dojel s LR AWD za ostravu kam jezdim jednou za par mesicu. Rozdil v baterkach je 58 vs 75 kWh, takze teoreticky tech 17 kWh navic by to mohlo umoznit, ale v ostrave zatim neni supercharger, takze je to stejne jedno...

    SR v trojce by mohl mit realnej dalnicni dojezd 400 km, kdyz pojedes normalne, budes normalne topit atd., ta nizsi stavba karoserie udela svoje... U me hralo roli vozeni kramu a ze jezdim hlavne mesto.


    Kdyz si auto objednas pomoci nasledujiciho odkazu, dostanes 11k slevu a ja z toho budu mit uprimnou radost :-)

    https://ts.la/daniel997036
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Holky 6 a 8 let a manzelku vozim v kupecku i4 a zatim se mi vsechny jejich kramy celkem v pohode dari do kufru poskladat, i kdyz jedeme na dva tydny nekam na dovcu :-)
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    LAUNCHER: Ja jezdim velmi casto trasy 300-350 km (tam a zpet), ktery moje 3 LR AWD da v pohode za kazdeho pocasi a myslim, ze s mensi LFP verzi bych je nedal, takze proto z meho uhlu pohledu je Long Range nelimitujici. Ale kazdy to muze mit jinak. Na dlouhych cestach mi osobne nabijeni vubec nevadi - stejne si potrebuju zastavit. Se servisni siti a kamerou souhlasim - stacila by mi i normalni predni kamera, nebo funkcni senzory. 😆
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOMI982: S tim "nelimituje" - Z naseho ospaleho okresniho mestecka Pisku jsem jel minuly tyden s mym TMYP Viden a zpet, 243km jeden smer. Mmch opet chvalim autopilot, drtivou vetsinu kilometru te cesty jsem jel na nej.

    Protoze jsem si trosku neprakticky vymyslel ubytko bez nabijeni pres noc (priste se polepsim, doufam), tak jsem to na zpatecni ceste nabijel na Videnskem Superchargeru Gewerbepark Stadlau, nejakych 40min. Vetsinu z toho jsem byl v Burgerkingu a taky jsem poklabosil s hlouckem majitelu.

    Nerikal bych tomu "nelimituje", ale pro me ucely jsem s dojezdem TMYP smireny. Co jsem to letmo pocital, tak jako "nelimituje" by pro me ucely nejspis byla ~ 150 kW baterie, YMMV. S TM3P by to urcite bylo mene, uznavam. Spis mi vadi nedostatecna servisni sit a nepritomnost 360 kamery.

    https://www.google.com/maps/place/Tesla+Supercharger/@48.2428792,16.4563635,2857m/data=!3m1!1e3!4m10!1m2!2m1!1sTesla+near+Gewerbepark+Stadlau,+Vienna,+Austria!3m6!1s0x476d01cde4715f63:0x6511a4f81aa17871!8m2!3d48.2470911!4d16.4643146!15sCi9UZXNsYSBuZWFyIEdld2VyYmVwYXJrIFN0YWRsYXUsIFZpZW5uYSwgQXVzdHJpYSIDiAEBWi8iLXRlc2xhIG5lYXIgZ2V3ZXJiZXBhcmsgc3RhZGxhdSB2aWVubmEgYXVzdHJpYZIBIWVsZWN0cmljX3ZlaGljbGVfY2hhcmdpbmdfc3RhdGlvbuABAA!16s%2Fg%2F11q8gb6c4c?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTEwNi4wIKXMDSoASAFQAw==
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam