IV0: Zcela obecně v bodech, doufám, že mě tady nikdo nebude dusit na detailech:
Rychlost nabíjení:
Nejnovějším BEV (kam EV6 určitě patří) je více méně jedno jak rychle je nabíjíš (samozřemě když budeš nabíjet výhradně na UFC nabíječkách, bude opotřebení vyšší, ale nic extrémního), dříve baterky skutečně trpěly rychlým DC nabíjením, ale bylo to zejména kvůli zahřívání a absenci thermal managementu. Takže nabíjet do 80% na UFC a zbytek na AC jedině z ekonomického hlediska, více níže.
Ztráty:
Čím pomalejší nabíjení, tím větší ztráty (=> je to dražší), takže pokud si můžeš vybrat jestli 1f 2kw/3,6kw nebo 3f 6kw/11kw, zvol vyšší možnost, nejlépe 11kw.
- Samozřejmě existují výjimky, třeba když máš přebytky jen 1kw, tak to prostě cpi do auta, než abys to pouštěl do sítě.
Stav nabití (SOC):
Pro baterku je nejideálnější udržovat ji 40-60%, tzn. pokud víš, že každý den vyjedeš 20%, ráno vyjížděj se 60% a večer zase do 60% nabij. Jedná se ale o naprosto nejideálnější typ používání, není to žádná modla, které se člověk musí držet. Pokud bys jezdil 20%-80% a nabíjel jednou za čtyři dny, sice baterku opotřebíš víc, ale nebude to nijak dramatické a téměř jistě baterka vůz přežije.
Když víš, že pojedeš dálku, nastav ať se auto začne nabíjet tak, aby mělo 100% v dobu kdy cca vyjíždíš a víc neřeš.
Na cestě nabíjej dle potřeby (rozumu, abys nečučel na nabíječce, zkoušel jsem to nováčkům/budoucím kupujícím přiblížit tady:
[NIKDAS @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌], zejména toto: "
jsou aplikace, který ti tohle přesně vypočítaj a stane se ti, že na některý nabíječce zastavíš při 30%, strávíš tam 10 min abys dojel k jiný s 5% a tam nabíjel dlouho." jedna z těch appek je "a better routeplanner".
Video popisující degradaci baterky je hezky zpracovaný tady pro NMC (což by měl být tvůj případ).
How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!https://www.youtube.com/watch?v=w4lvDGtfI9Ua tady pro LFP
How To Ruin Your Electric Car's Battery - LFP Edition!https://www.youtube.com/watch?v=w1zKfIQUQ-s