• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Doufám, že to tady nebylo, ale ten článek a výsledky jsou fakt zajímavé:
    V Teslách umírají lidé nejčastěji, bez ohledu na skvělé výsledky crashtestů | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/crashtesty-nejsou-vsechno-v-teslach-umiraji-lide-nejcasteji-13505
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KULA: Pripadne Carvago a Mobile.de
    KULA
    KULA --- ---
    Borci, kam byste šli hledat mírně ojetou EV6? Neví někdo o nějakém dealerovi co to dělá? Nebo je to všechno vždycky na sauto?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SPEEDY: pokud někdo dělá aktualizaci stahování okna, tak velmi dobře ví proč. Aktualizace jsou dost drahá záležitost a nikdo je nedělá jen tak pro srandu králíkům.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: To je zrovna věc, která nepotřebuje aktualizace, protože tam je pravděpodobně už tak 30 let by default.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SPEEDY: napriklad keby sa zistilo ze okynko sa pri zatvarani nezastavi ked tam ma decko vystrcenu hlavu, neviem, prve co mi napadlo :)
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Mi neni zcela jasne, kncemu je potreba aktualizivat jednotku na stahovani okynek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LAUNCHER: pokracovanie

    Vyřazená taxi Tesla na zvedáku - chyby, baterie a problémová místa
    https://www.youtube.com/watch?v=lUyoU4ia35o
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KUTAS: Tak ono to úplně nepřekvapí, když to konfrontujeme se situací na nejdůležitějším trhu, to jest tom Čínském, za srpen 2024, kde BYD dominuje, s poměrně významným zastoupením modelů, na které Tesla nemá odpověď:

    Počínaje tím, že nejprodávanější Tesla, TMY, je až na 3. místě, kdy na tom druhém je BYD Seagull, tedy levné miniauto.
    A druhá nejprodávanější Tesla, TM3, s počtem prodejů cca 60% oproti BYD Yuan Plus, což je opět miniauto.
    (Který se prodává jen o fous víc než Wuling Mini EV)

    Takže lze zhruba říci, že cca 30% čínského trhu tvoří miniauta, kterým by teoreticky mohla konkurovat Tesla Model 2, kdyby existovala…🤷🏽‍♂️
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Zdroj FB: Car Industry Analysis

    Today it’s time for the year-to-date figures (January-September 2024).

    - Tesla keeps leading with 124,000 units ahead of BYD. That’s less than the 276,000 units that separated both companies in Jan-Sep 2023. The American maker posted a 2.6% decline vs +11.6% for BYD. Will the Chinese outsell Tesla by the year end?
    - Geely is the big winner of the year with its volumes up by 51%, climbing two positions in the ranking and outselling Volkswagen Group (-4.7%) and Hyundai-Kia (-8.1%). Geely is being boosted by the success of the Volvo EX30, Galaxy subbrand and ZEEKR.
    - BMW Group was the best performer among the big non-Chinese BEV makers. It recorded a 19% increase in contrast to -22% from Mercedes (Smart included) and -6% from Audi (included in VW Group).
    - GAC along with Mercedes were the worst performers of the top 10. GAC’s is feeling the impact of a product revamp at AION and Hyptec brands. The German maker struggles with the luxury models like EQE and EQS (too different from Mercedes DNA?).
    - Stellantis also struggles with volumes down by 17% following lower sales of the Fiat 500, and the delays on the introduction of the Citroen e-C3 in Europe.
    - Outside the top 10: Leapmotor doubles its sales and seems that has finally taken off in China; GM is the other non-Chinese winner with sales up by 56% thanks to the positive response of American public to Chevrolet Blazer EV, Cadillac Lyriq. In contrast, Ford lost 17% with a flopped F-150 Lightning and lack of enthusiasm around the European made Explorer EV.
    - Xiaomi impressed with almost 70k units sold so far. The upcoming SUV will accelerate even more the growth; Vinfast (+107%) seems to take off in Vietnam and the Philippines thanks to the small VF 3.

    Source: OEMs, estimates

    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KURE: to ma relativne "jednoduche" reseni a to,ze ty jednotky jsou mezi sebou kompatibilni skrz dostatecne blizke verze. Aspon teda v sw architekture, kdyz mas kotel (micro)servis spravovanyma nezavislyma tymama.

    Neco takovyho tam stejne je potreba, nechces prece aby chybny update jednotky na stahovani okynek zapricinil, ze nenastartujes. Oh wait .... ;)
    KURE
    KURE --- ---
    CERMI_FOX: no proč to tak neni nevim, ale umim si představit jak komplexní by musela bejt nějaká matice toho, co se musí upgradovat s čím, aby se ti nepopraly upgradovane a neupgradovane jednotky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    The key results: In the first 30,000 kilometres or so, capacity loss is accelerated and the so-called State of Health (SoH) drops relatively quickly from 100 to around 95 percent. The real degradation decreases with increasing kilometre mileage. According to the Electrive portal, the Aviloo data from the 7,000 vehicles showed an (average) SoH of around 90 per cent at 100,000 kilometres. After that, the trend line is almost horizontal, between 200,000 and 300,000 kilometres it is almost stable - and is well above the 70 to 80 percent from the battery warranty. In fact, it is closer to 87 per cent.

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/1gwh6fi/study_electric_car_batteries_last_much_longer/

    Surprised pikachu face /s
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CERMI_FOX: Protože VW reálně není "výrobce", ale "montér"…
    Subdodavatelé z celé EU mu dodávají komponenty, které musí být testovatelně funkční samy o sobě - takže to splácnou z pár (desítek) generických řídících jednotek, otestují a pošlou do VW…
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ocumlany SANTA FE
    IONIQ 9 Global Launch – Built to belong | Main film
    https://www.youtube.com/watch?v=Y3iXrBWNNRA
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BASIK: Však oni ji u nového modelu změní a přejdou na architekturu Rivianu, respektive toho nového joint venture projektu. Problém je vývojový cyklus platformy a produktů na ní a z toho plynoucí setrvačnosti. Vývoj stávající generace modelů se ohlašoval veřejnosti tuším někdy v roce 2016 a předpokládám, že tou dobou už se na tom nejspíš nějakou dobu pracovalo.
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Na to bych nespoléhal. Lidi si ty aktualizace pouštějí třeba na parkovišti před supermarketem a pak se diví, že nemůžou odjet.
    TIGU
    TIGU --- ---
    LOPIK: Kolegovi přestalo auto občas reagovat na plynový pedál. Měl starší verzi SW v jednotce, která se má starat o věci jako stahování okýnek ... Byl to teda ICE Renault.

    Nicméně Tesla to přesně takhle dělá. Když se sosne update, tak se pak instalují jednotlivé části. Dokonce to i píše co se zrovna instaluje a co je zrovna mimo provoz. Ono by to šlo - musel by tam být mechanismus pro rollback, etc.

    Problém je, že v těch autech nemusí být vždy ani stejný HW - prostě těch dodavatelů je X a do auta se instaluje "co zrovna je a splňuje objednané specifikace zákazníkem".
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LOPIK: tak to se ti muze stat tak jako tak, akorat nemusis cely den travit na kabelu v servisu.
    A samozrejme si update nenaplanujes na den, kdy auto nutne potrebuejs. Stejne jako si neplanujes update pocitace den pred dulezitou prezentaci
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam