• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Jo, a ještě zůstanou sedany, protože jak je vidět na EQS, když zákazníkům S-klasse zkusíš vnutit liftback, tak tě pošlou někam.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: SUV není o tom, že je velký, ale že je vysoký. Lidi si to často pletou. Jeep Renegade je naprosto bez debat SUV, i když je velkej jako Fabia.

    JYRKA: Nemyslím si. U elektromobilů je přeci jen na dojezdu poměrně dost vidět čelní plocha, takže vedle toho ještě zůstanou zachovaný hatchbacky/liftbacky.

    KUTAS: S cenovkou kolem 700 za velkou baterku bych počítal. Úplný základ nějak narvou do těch 600, ale + tepelný čerpadlo, + větší baterka (kde příplatek bude výrazně nižší než mezi 60 a 80 Enyaqem, ale nebude úplně malej) a myslím, že jsi tak akorát na těch 700. Což je ale pořád dobrý.

    Ostatně můžeš odhadnout podle Renaultu 5 a následně většího Renaultu 4, to jsou tak cca odpovídající auta.
    KURE
    KURE --- ---
    JYRKA: tipnul bych si že se vyprofiluje silná podkategorie suv bez ambicí být offroad která bude defakto hatchback s vyšším posedem. už teď jsou všelijaký crossovery.
    Jestli se tomu bude říkat hatchback nebo suv je otázkou.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Ja bych Renault 5 do mesta nebo na Korsiku chtel, ale souhlasim ze auta typu TMY dneska budou stacit vsem, je to takova elektricka Octavia kombi.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: To si nemyslim, jako ten podil se zmeni asi urcite, ale nizke auta nezmizi. Atomobilky budou potrebovat entry level, ikdyz u BEV to hodne vyresi kapacitou baterky. Nicmene podivej se na US, tam dost vladnou SUV, ale mensi auta porad existuji.

    Jako ja doufam v toho Epiqa ted, jen se trochu obavam, ze na 400km dojezd to zase bude stat 700k+
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: Nebude to příliš populární názor, ale hatchbacky, liftbacky půjdou za malými sedany, kombi a MPV do věčných lovišť. V budoucnosti su budeš moct vybrat z SUV s kolmou zadní stěnou a SUV kupé. Ostatní typy karosérie budou naprosto marginální.
    A tady se klidně vsadím, že v roce 2035 nikdo ani neštěkne po spalovacích motorech, stejně jako po nízkých autech.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: presne tak stejná nuda s displayem pro zadní řadu. Kde je hatchback se ptám? : ))
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    LAUNCHER: takhle pekne model po modelu nevim, ale aspon neco tady:

    Global EV market reaches new record
    https://autovista24.autovistagroup.com/news/global-ev-market-reaches-new-record/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jj. To by bylo jinak hodne smutny.

    Koukal jsem chvilku i po global, ale zatim nemam. Poradite nekdo, pls?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: US only
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    LAUNCHER: To pise uz rok, asi na to kaslou. Nastesti funguje platba kartou. Treba Powerpass od Skody fungoval ale prestal, i kdyz podle aplikace MySkoda by fungovat mel - vyzkouseno na Dobrisi a v Dolnich Brezanech, s kartou i pres aplikaci.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Fér dodat, že to je fan art render.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Abych pravdu řekl, tak cenu hlídám jen doma. Když výjimečně nabijim nekde na cestách, tak vyšší cenu za dobrou rychlost a podporu výstavby sítě toleruji.

    Spíš mě mrzí, když se kolem nedá nakoupit, najíst. Vysloveně naštvat mě umí těsná parkovací místa, odporný EU zlozvyk nejen u nabíječek.

    Podle toho se pak rozhoduji, kde zastavím. Tím nic proti lidem, kteří to mají jinak.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: To jsou hrozny krabice. Aktuálně je dobíjení na ultrarychlých stojanech ČEZ pro zákazníky s tarifem Premium dostupné za akční cenu 11 Kč za kWh, která je dostupná do konce roku. Pro plebs za 24Kč 🤷🏻‍♂️ 😉
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️

    ČEZ spustil 100. ultrarychlý nabíjecí stojan. Do roka jich chce mít 200 | fDrive.cz
    https://fdrive.cz/clanky/cez-spustil-100-ultrarychly-nabijeci-stojan-do-roka-jich-chce-mit-200-13513
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MESTREY_: Telefonem (platební kartou). Psalo to a píše to, že do CZ ještě neumí vydat charge card.

    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: chybějící 800V tak hrozná věc není. Ano 800 > 400, ale pro spoustu lidí je to irelevantní. Já si koupil Toyotu a ani s tou se mi ještě nepovedlo potřebovat nabíjení mimo stát či cíl. Ok najel jsem zatím jenom cca 11k km, ale opravdu pro hodně lidí je to marginální problem.
    Spíše pocitově to vypadá zastarale a člověk 400V čeká od old school značek a ne od Tesla. Nicméně vývoj znamená kompromisy, technický zlé udělat cokoliv ale ne vše. Já bych zde řekl že koncentrace na autonomní řízení napr na úkor 800V architektury je správná. Korekci jdou cestou 800V. Za mě pokud někdo jezdí dálky tak bude platit stejně vždy aerodynamické vlastnosti > napětí při nabíjení. Takže bych si koupil ioniq 6 kdyby nebyl tak drahý :/
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    LAUNCHER: Funguje ti Shell Recharge nebo jsi platil kartou?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Juniper téměř určitě nebude 800V, to bude stejnej upgrade jako TM3 na Highland.

    PEPAZZ: Jako nechci říkat, že jsem to říkal, ale já to říkal už před lety, že Tesla má problém, že nemá dost prostředků na to, aby mohla vyvíjet auta tempem jako tradiční automobilky, a že pro ní to, že má reálně dva smysluplný modely, bude strašlivej problém.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Chybějící 360 je děsná ostuda, těch 800V vidím spíš jako resell value. Protože pokud bude za 5-10 let 800V standard, nevím jak se zákazníci budou koukat na auta se 400V
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Cybertruck jak píšeš. TMY má platformu s TM3, čeká ji teprve refresh jako měla nedávno TM3, 800V tedy zatím ne.

    That being said, nejsem si jistý, zda je v autě 800V taková nutnost. TMYP má už teď max 210 kW, CT asi 400 kW. Ale naposledy, když jsem na Shellce v Dobříši (180 kW) koupil vodu do ostřikovačů a snědl hot dog, bylo už na čase jet.

    Řešil bych spíš service centers a 360 kameru, YMMV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Pokud se nepletu 800V má cybertruck (+přešli z 12V na 48V u palubního systému). Teoreticky by mohlo nové Y být taky 800V.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ja teda mam pocit, ze nejenom, ze nema cestinu, ale tesla neumi nic jinyho nez EN :)
    A Complete List of All Tesla Voice Commands
    https://www.notateslaapp.com/tesla-voice-commands/
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    MAGE: Asi ti nepomuze, ze mam auto v norstine.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam