• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Díky za doplnění, já si z recenzí pamatoval hlavně špačkování na ergonomii ovládání.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tejden jsem tím jezdil, kdybych napsal skutečně upřímně, co si o tom myslím, tak riskuju ban, protože tohle je SFW auditko.

    Takže velmi eufemisticky napíšu, že ceník toho auta mi přijde jako dobrej námět na stand-up, jízdní vlastnosti (zejména totální neschopnost podvozku vyrovnat se s brutálním výkonem 150 koní, takže to furt hrabe) by u levnýho americkýho auta v roce 1985 vyvolaly udivené pozdvižení obočí, jestli to někdo myslí vážně, a ergonomie a ovládací prvky jsou řešené s veškerou genialitou člověka, který dosud navrhoval čínský kopie Gameboyů a auto poprvé řídil v rámci školení po nástupu do automobilky, což bylo před půl rokem.

    Navíc to v době testu (loni) stálo o 100 tisíc míň než BMW iX1, což je auto srovnatelný velikosti a dojezdu, ale zhruba o tolik lepší, o kolik by člověk čekal u rozdílu mezi německou prémií a čínským low-costem. Kdyby to MG stálo půlku než to BMW, tak by poměr cena/výkon začínal bejt trochu podobnej.

    Dneska je to MG dražší alternativou ke Škodě Elroq, oproti který by to furt mělo stát půlku, protože Elroq bude nejspíš lepší než to BMW.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ahoj, prosimte mohl bys nam verifikovat pravdivost tohodle postu? Ja si to takhle nepamatuji ani z Bolky ani z aktualnich videi, ale urcite jsem nevidel vsechno: [BOBASH @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌] . Vim ze jdou (nevim do jake miry) mixnout podobna, ale v zasade stejna auta, ale neco takhle zcela rozdilneho, jako pise? Pokud ano, jake jsou proto prosim duvody? Diky moc pane.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Co jsem slyšel, tak mají solidní síť servisů a prý jsou i ohledně ceníkových cen flexibilní…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: "Vyrábět" určitě možné není, "montovat" z dílů (dodaných z různých samostatných jednoúčelových linek v různých částech EU) možné samozřejmě je…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PETER_PAN: elektrickej kombík tu dávno je, ale pokud si pamatuju správně, tak v recenzích dopadl o dost hůř než jak slibně vypadá na papíře a v tabulkách.

    MG5 ELECTRIC - MG Česká republika
    https://www.mgmotor-czech.cz/modely/mg5/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: No Passat v aspoň trochu odpovídající výbavě a motorizaci je tak o 200 levnější než ta ID.7, která je navíc o kus větší...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Protože zákazníci všude na světě jsou ochotnější zaplatit peníze za SUV než za kombík. Takže se první udělá SUV, protože lidi, co by si koupili kombík, překousnou i SUV, ale ne naopak.

    Jinak auto, po kterým toužíš, už bylo v podobě "sochy" představený a na trh má přijít cca 2027.



    A existuje ta ID.7.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prosímtě, viděl jsi někdy vnitřek fabriky aspoň na obrázku? Dneska je možný vyrábět na jedný lince Audi A1 (spalovák velikosti Fabie) a Q8 e-tron (elektromobil velikosti střední stodoly). Dokonce se i přesně ten konkrétní případ děl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Mainstream ano, to je ostatně už i současnej. Jen zůstanou i auta jako ID.7 nebo i4 nebo tak něco. Třeba v poměru prodejů TMY a TM3.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW: Kamos si ted chce kupovat nove rodinne auto, chce 7 mista a dal tomu sanci, ale v EV to zatim nejde rozumne koupit a v jeho pripade by i infrastruktura (mestske bydleni) byla realny problem. No a pujde do Mazdy CX-80 asi s plug-in hybridem (ktery v ramci Prahy realne vyuzije na popojizdeni na nakup). A cena nizsi nez ten VW s 5 mistama, nemluve o vsem lepsim.

    Cim dele to sleduju tak proste ty Evropsti vyrobci to umele brzdi, vzdycky je to tak hranicne nacenene aby tam nebyl sweet spot. V tomhle Tesla a cinani proste vyhrajou. Nebo (a v to ja doufam) az ten nastup Tesla a cinske automobilky bude masivni tak pak prijdou velke slevy a revize. Kazdopadne strategie vytriskat ze spalovaku jeste co se da a u toho mudrovat a delat lobbing ze jakoze EV netahnou je ted hlavni brzda transformace.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MISO: Ano, tam je nejnizsi rozumna konfigurace za 1.6 M CZK. Proste to bude az ta dalsi generace EV kolem roku 2026-2027. Neda se nic delat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: pritom ten Superb je i dost drahej a velkej aby to fungovalo (elektro by stalo stejne jako ice/phev a baterka se tam v pohode vejde)
    MISO
    MISO --- ---
    PETER_PAN: kladiem si podobnu otazku, najblizsie tomu je asi https://www.volkswagen.cz/id7-tourer/id7-tourer
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ja si vzdycky rikam jestli jsou cesi a nemci takovi exoti, nebo proc proste nejde udelat normalni EV kombik s rozvorem a rozchodem cca Superba. Vyjde dalsi EV auto a bud je to mala mrdka, nebo SUV s 22" palcovejma kolama, nebo konkurence TM3.
    LELI
    LELI --- ---
    DOCKINEZ: Priste bych prosil do popisku, ze dostane navic 15 koni a ze tam neni uvedeny zadny dynamicky parametr a nemusel bych klikat na clickbait clanek... :-)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Americký facelift futuristické Kie EV6 odhalil něco, co bude zajímat hlavně Evropany. Máme se na co těšit! - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-americky-facelift-futuristicke-kie-ev6-odhalil-neco-co-bude-zajimat-hlavne-evropany-mame-se-na-co-tesit-21013766
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: To by se mi líbilo, nějaké menší SUV pod TMY. Ale vůbec netuším, jestli jsou tam zajímavé marže. Tím neříkám, že nejsou.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LAUNCHER: Já spíš doufám, že nakonec bude nějaká TM2, nebo jiná alternativa k BYD Seagull…

    Protože jinak postupně začnou ztrácet i evropský trh…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: Na jednu stranu souhlas. Na druhou stranu bych si tam (nepočítaje malé shared auto které je už na cestě) uměl představit menší truck pod CT a větší SUV nad TMX. A hodně výhledově traktor, jestli se John Deere nevzpamatuje.

    Budoucnost napoví.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PEPAZZ: Proč by s tím neměli být v pohodě…?

    Tesla je od počátku až příliš extrémně v zajetí minimalismu á la iCrap…

    Mají jedno auto pro každý z několika vybraných segmentů - a to jednak zjevně stačí k dostatečným prodejům, jednak to umožňuje výrobu maximálně optimalizovat…

    Vytvářet iluzi "více modelů" je drahé, protože to znamená separátní linku pro výrobu a osazování karoserie.

    Což by v případě Tesly bylo ještě o dost horší, protože auta nejen montuje, ale i vyrábí komponenty, takže by nesla všechny náklady + by to znamenalo nejméně úpravu Gigapressu, pokud by to bylo vůbec možné "jen" ho upravit…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam