• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Druha vec teda je, zda by to u Tesly o ktere psal Comodor_Falkon tez byla takova pohodicka. Ty jejich linky jsou IMHO podle videi vice jednoucelove. Ostatne proto mame v Berlin jen TMY a ne TM3. Prosim opravte me, pokud se pletu. O automotive moc nevim, mimo sedacky / textil.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIGHTHUNTER: Diky za info a super video. Ja tam byl naposledy v praveku (2007 jestli dobre koukam) a to se o tomhle jeste nejspis nezdalo.

    A jak je to konkretne s tou uvedenou Audi A1 a Q8 e-tron? Pokud mrknu na web na historii Audi, tak casove by se v Brussels teoreticky v roce 2018 potkat mohli...?

    History | Audi MediaCenter
    https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-in-brussels-5526/history-5530

    Zajima me ale jeste, pokud to lze, zda je to spise znouzecnost pro alokaci te tovarny, nebo jestli to je ekonomicky v pohode (rekneme pro takhle rozdilna auta jako Q8 etron a A1, ale klidne i obecne).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: Nevím co psal Launcher, protože ho nevidím, ale osobně jsem byl ve dvou fabrikách Audi, kde se vyráběla Q8 e-tron a A1 (Brusel) a e-tron GT a RS6 Avant GT (Neckarsulm).
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    LAUNCHER: byl jsem loni na prohlídce výroby ve Škodovce v M.B. - fotky nemám (protože zákaz focení), ale fakt tam na jedný lince za sebou jela Fabia, Octavia a Enyaq...
    i v tomhle videu v čase 2:06 vidíš Octavii hned za Karoqem
    Výroba modelu Škoda Octavia v Mladé Boleslavi
    https://youtu.be/NC81_PefAlc?si=x6pHt4_CeS0mtb5j&t=126
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Díky za doplnění, já si z recenzí pamatoval hlavně špačkování na ergonomii ovládání.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tejden jsem tím jezdil, kdybych napsal skutečně upřímně, co si o tom myslím, tak riskuju ban, protože tohle je SFW auditko.

    Takže velmi eufemisticky napíšu, že ceník toho auta mi přijde jako dobrej námět na stand-up, jízdní vlastnosti (zejména totální neschopnost podvozku vyrovnat se s brutálním výkonem 150 koní, takže to furt hrabe) by u levnýho americkýho auta v roce 1985 vyvolaly udivené pozdvižení obočí, jestli to někdo myslí vážně, a ergonomie a ovládací prvky jsou řešené s veškerou genialitou člověka, který dosud navrhoval čínský kopie Gameboyů a auto poprvé řídil v rámci školení po nástupu do automobilky, což bylo před půl rokem.

    Navíc to v době testu (loni) stálo o 100 tisíc míň než BMW iX1, což je auto srovnatelný velikosti a dojezdu, ale zhruba o tolik lepší, o kolik by člověk čekal u rozdílu mezi německou prémií a čínským low-costem. Kdyby to MG stálo půlku než to BMW, tak by poměr cena/výkon začínal bejt trochu podobnej.

    Dneska je to MG dražší alternativou ke Škodě Elroq, oproti který by to furt mělo stát půlku, protože Elroq bude nejspíš lepší než to BMW.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ahoj, prosimte mohl bys nam verifikovat pravdivost tohodle postu? Ja si to takhle nepamatuji ani z Bolky ani z aktualnich videi, ale urcite jsem nevidel vsechno: [BOBASH @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌] . Vim ze jdou (nevim do jake miry) mixnout podobna, ale v zasade stejna auta, ale neco takhle zcela rozdilneho, jako pise? Pokud ano, jake jsou proto prosim duvody? Diky moc pane.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Co jsem slyšel, tak mají solidní síť servisů a prý jsou i ohledně ceníkových cen flexibilní…
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: "Vyrábět" určitě možné není, "montovat" z dílů (dodaných z různých samostatných jednoúčelových linek v různých částech EU) možné samozřejmě je…
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PETER_PAN: elektrickej kombík tu dávno je, ale pokud si pamatuju správně, tak v recenzích dopadl o dost hůř než jak slibně vypadá na papíře a v tabulkách.

    MG5 ELECTRIC - MG Česká republika
    https://www.mgmotor-czech.cz/modely/mg5/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: No Passat v aspoň trochu odpovídající výbavě a motorizaci je tak o 200 levnější než ta ID.7, která je navíc o kus větší...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Protože zákazníci všude na světě jsou ochotnější zaplatit peníze za SUV než za kombík. Takže se první udělá SUV, protože lidi, co by si koupili kombík, překousnou i SUV, ale ne naopak.

    Jinak auto, po kterým toužíš, už bylo v podobě "sochy" představený a na trh má přijít cca 2027.



    A existuje ta ID.7.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Prosímtě, viděl jsi někdy vnitřek fabriky aspoň na obrázku? Dneska je možný vyrábět na jedný lince Audi A1 (spalovák velikosti Fabie) a Q8 e-tron (elektromobil velikosti střední stodoly). Dokonce se i přesně ten konkrétní případ děl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Mainstream ano, to je ostatně už i současnej. Jen zůstanou i auta jako ID.7 nebo i4 nebo tak něco. Třeba v poměru prodejů TMY a TM3.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BTW: Kamos si ted chce kupovat nove rodinne auto, chce 7 mista a dal tomu sanci, ale v EV to zatim nejde rozumne koupit a v jeho pripade by i infrastruktura (mestske bydleni) byla realny problem. No a pujde do Mazdy CX-80 asi s plug-in hybridem (ktery v ramci Prahy realne vyuzije na popojizdeni na nakup). A cena nizsi nez ten VW s 5 mistama, nemluve o vsem lepsim.

    Cim dele to sleduju tak proste ty Evropsti vyrobci to umele brzdi, vzdycky je to tak hranicne nacenene aby tam nebyl sweet spot. V tomhle Tesla a cinani proste vyhrajou. Nebo (a v to ja doufam) az ten nastup Tesla a cinske automobilky bude masivni tak pak prijdou velke slevy a revize. Kazdopadne strategie vytriskat ze spalovaku jeste co se da a u toho mudrovat a delat lobbing ze jakoze EV netahnou je ted hlavni brzda transformace.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MISO: Ano, tam je nejnizsi rozumna konfigurace za 1.6 M CZK. Proste to bude az ta dalsi generace EV kolem roku 2026-2027. Neda se nic delat.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PETER_PAN: pritom ten Superb je i dost drahej a velkej aby to fungovalo (elektro by stalo stejne jako ice/phev a baterka se tam v pohode vejde)
    MISO
    MISO --- ---
    PETER_PAN: kladiem si podobnu otazku, najblizsie tomu je asi https://www.volkswagen.cz/id7-tourer/id7-tourer
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Ja si vzdycky rikam jestli jsou cesi a nemci takovi exoti, nebo proc proste nejde udelat normalni EV kombik s rozvorem a rozchodem cca Superba. Vyjde dalsi EV auto a bud je to mala mrdka, nebo SUV s 22" palcovejma kolama, nebo konkurence TM3.
    LELI
    LELI --- ---
    DOCKINEZ: Priste bych prosil do popisku, ze dostane navic 15 koni a ze tam neni uvedeny zadny dynamicky parametr a nemusel bych klikat na clickbait clanek... :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam