KUTAS: Už se ukazuje, a jsou na to jak studie tak čísla prodejů, že zákazníci ty SW věci v autech vlastně moc nechtěj. Chtěj rozumně velkej (ne zbytečně moc) displej, na kterým bude fungovat Android Auto a CarPlay, chtějí, aby důležitý funkce byly ideálně mimo displej na fyzických tlačítkách, a aby to celkově moc neotravovalo.
OTA updates je zajímají okrajově a mimochodem, Tesla v nich není výjimečná. I ten VW umí docela významný upgrady OTA, to, že starý Enyaqy to tak neměly bylo tím, že to byla složitější chyba než šla takhle řešit.
Ford teď třeba via OTA přidává do Mustangů Mach E autonomní řízení Blue Cruise, který na rozdíl od čehokoliv, co má Tesla, má reálný využití – umožní totiž nedržet volant.
Jinak je to jak jsem psal předtím – existuje část technogeeků, kteří už Teslu nebo něco podobnýho maj. Pak existuje mnohem větší část lidí, kteří si teď kupují Octavie TDI a Mercedesy E300d, a ty pořád zajímá, jak to auto vypadá, jezdí a jak se v něm cítí a hi-tech jim je většinou spíš u prdele.
Viz totální fail Mercedesů EQE a EQS, i když to jsou technologicky skvělý auta. Jenomže se ukázalo, že lidi chtějí Mercedes, co vypadá a funguje jako Mercedes a ne jako Tesla.