• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Všechny auta, který jsem dosud měl to rozlišovaly, a je to dobře (obzvlášť u BEV) protože můžeš potřebovat jen jedno, tak na co pouštět obojí, ALE všechny auta taky měly zároveň tlačítko, který pustilo oba systémy+spoustu dalších najednou (MAX A/C). Jestli to má Enyaq nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MAGE: Chapu, zes to to tak asi primarne nemyslel, ale uprimne doufam, ze Tesla vzrustajici tlak vnima a bude to resit (360 kamera kdy? baterie s vetsimi kapacitami kdy?). Konkurence je nutna a potrebna pro blaho nas zakazniku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Mmch takove ty "na skok" jizdy, nakupy, Alzaboxy atp - v zime nebo v horku - nechavam zapnutou klimu. Kolik to ubere z baterie vam bohuzel nereknu, netusim a neresim. Typicky na to zapomenu a stouchnu do mobilu az po te, co vystoupim.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Koukam ze Tesle nemusi moc vadit ze ji padaji prodeje v Nemecku
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Tesla: Neumim si to v praxi predstavit jinak nez takhle + automat co to zapne kdyz sednes do auta. VW: Autorovi nemam duvod neverit, ale doma to nemam a takovehle detaily si uz nevybavuji.

    Defrost your Tesla from bed
    https://www.youtube.com/watch?v=3VJzYGqX1Vo
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: Mě zarazilo, že vůbec rozlišují přední a zadní sklo a každýmu dají jiný ovládání.

    Odmražování předního a zadního skla je pro mě věc nezbytná, v zimě ji používám hodně často. Ale taky je to věc, kterou nepoužívám za jízdy, tak je mi asi fuk, jestli ji budu zapínat a vypínat tlačítkem, nebo v menu infotainmentu. A rozhodně chci jedním klepnutím zapnout/vypnout odmražování pro obě skla najednou.

    Ale zapínat to zvlášť pro přední a zadní sklo a ještě každý jinak? Wow, much ergonomy!
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RSZ: za tu cenu, co se diví.
    Teď jsou nějaké skladovky za milion tak se to třeba rozjede..
    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: ten id.buzz, to je strašný
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: VW dostává na frak, čestná vyjímka Enyaq
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Sry za tapetu, ale chtěl jsem, aby v tom grafu šlo číst.

    V období 1-11/2024 bylo registrováno 9 955 nových osobních BEV (meziročně +62,3 %), tržní podíl dosáhl 4,7 %. Nejvíce registrací z pohledu značek si připsala Tesla (3 394), Škoda (1 538), Volvo (864), Volkswagen (611), BMW (501) a Hyundai (465).

    Samozřejmě se na tom růstu podepsaly dotace, nicméně vzhledem k jejich podobě (nutný úvěr, omezený počet aut, které lze pořídit apod.), je to i tak pozitiví zpráva.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Zajímavé čtení, ale třeba s tímto bych rozhodně nesouhlasil:
    "co mi teda vadí úplně příšerně je to, jakým způsobem oni se snažit vyhovět úplně všem. To je některé tlačítka dáme hardwarové a některé softwarové. Na obrázku vidíte že spustit výhřev předního skla lze klikem na tlačítko na displeji ale zadní sklo najdete poslední v řadě jako hardwarové. Nedává mi to smysl, je to složité, nekomfortní a není to uživatelsky přívětivé. Navíc HW tlačítka omezují možnost OTA aktualizací. Těm funkci asi nezměníte...

    Naopak kombinace HW a SW tlačítek je to nejlepší co může být, protože jsou věci, které prostě potřebuješ ovládat i poslepu (HW), ale na druhou stranu chceš mít možnost na pár kliků upravit cokoliv (SW). Oproti tomu mi u Tesly nevyhovuje, že na uplně vše musíš matlat po displeji - a očividně nejen mi, když je aftermarket S3XY knob a kdoví co ještě.

    Nerozporuju že to může Enyaq mít rozložený blbě (s faceliftem jsem nějak moc nejezdil, takže fakt nevím), ale filozofie je správná. Navíc co bych tak mohl chtít měnit OTA updatem na tlačítku, který mi zapne/vypne vyhřívání sedaček/asistena apod.? A to říkám jako člověk, co oproti Legacy automobilkám preferuje novej přístup :)

    Taky ten rant ohledně svícení mi připomíná člověka co poprvý sedne do Tesly a neví jestli svítí nebo ne a jak zapne světla... tak si to proboha nastuduj, když nepoznáš ikony - mmch učí se povinně v autoškole.

    Oproti tomu soucítím s tím nezamykáním auta. Od ty doby co střídám Teslu a I-Pace, tak Jaguara nechávám věčně otevřenýho, ale tohle je spíš problém v přístupu/zvyku, než Tesla vs Enyaq.

    PS: Díky za popisek k odkazu ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Thread majitele Tesly o zkušenostech s Enyaqem. Čtení sice dlouhé, ale zato nepříliš povzbudivé.

    x.com
    https://x.com/luk_brezina/status/1864270308011569633
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Safe for Work. Prostě „modelki s kozi“ sem nepatří, i kdyby se rozvalovaly na EV vozidlech.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem si poprvé přečetl pravidla a přiznám se, že nevím, co znamená "Toto je SFW board"
    Měl by tam být překlad pro boomery
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KUTAS: Nebanoval jsem, takže ke konkrétním důvodům se vyjadřovat nebudu, nicméně zcela obecně:
    Těch pravidel je všehovšudy 8 (s tím, že 1,2,6 je v podstatě jedno pravidlo a 3,4,5 druhé), takže myslím, že není problém je dodržovat. Bobash s tím sem tam problémy měl, teď už to přerostlo nějakou rozumnou míru. Prozatím je vyloučen na dobu neurčitou, nikoliv však trvalou.

    Dobře jsi napsal, že tady ty bany jsou opravdu jen dva, což vzhledem k oblíbenosti klubu (která stále stoupá - děkujeme) není mnoho.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: je to kámoš a ten ban mě pobavil, tak trochu šťouchám :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Taky mi to přijde zvláštní. Jeho walls of text čtu rád už jen proto, že to není jen chvála, ale i kritika. A je to kritika od člověka, co v těch autech jezdil.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CRAZY_IVAN: ty jsi nějaký Bobash advokát? Že to zmiňuješ snad už po 3.

    LAUNCHER: proč vlastně BOBASH a koukám, že i SITH dostali ban? Myslím, že je fajn, když to admini napíšou, včetně důvodu a třeba na jak dlouho apod.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: no já nijak nespochybňuju to co psal MAGE, já s tím plně souhlasím. Co jsem zpochybńoval je ta iluzorní výhoda čech díky poloze.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    PEPAZZ: Nemit uz to, co mam, tak bych do takoveho klidne sel. Za ty prachy vyborny otloukanek do mesta. I ten slonovy polep bych mu nechal.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam