• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    DOCKINEZ: asi mozna tam ma dost nepresnosti. Automatickej vyhrev sedacky a volantu ma teda i Enyaq, ja jsem to teda vypnul, protoze se to zapina uz nekde pri 7°C a to mi prijde, ze to jeste nepotrebuju :)
    A nevim zda Tesla po nasednuti a seslapnuti brzdy rovnou radi D, ale to ze si musim na tom prepinaci cvaknout bud D/R mne teda jako zasadni problem nikdy neprislo.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: to přece neznamená, že nemůže existovat i funkce v infotainmentu s nějakym podrobnym nastavenim. (třeba čekam na dítě před školou a posloucham audioknihu, tak si v infotainmentu naklikam co potřebuju, stejně nemam co dělat)

    Ten knoflík je pro situace kdy to chci odmlžit hned. A je li k dispozici kromě fukejře i vytápění, dává smysl to použít.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Ja bych chtel aby to proste auto delalo samo. Mam zmrazeny okna? Tak je odmraz. Mam je zamlzeny? Tak je odmlz necekej az ti to reknu. Je v aute teplo/zima nez kterou mam v tehle venkovni teplote a obdobi rad? Nastav ji. To je jak s razenim nebo prepinanim svetel proc se o to mam kurva starat ja ty sluz!
    MINER
    MINER --- ---
    KURE: odmlžení předního skla je fukejřem, který dělá bordel, který nechceš slyšet, pokud už je to odmlžený, a čekáš jen na zadní sklo, který trvá déle, protože je to vyhříváním.
    KURE
    KURE --- ---
    MINER: jo ale ta funkce je odmlžení + ohřev zadního okna. na jednom knofliku.
    bohatě by stačilo, přidat na to samy tlačítko i ohřev předního okna (je li k dispozici).
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Má to tlačítka na odmlžení předního i zadního skla. SW je tedy předpokládám na vyhřívání.

    To je imo dobrý design i ergonomie, protože je omezený prostor na HW tlačítka, tak tam dáš jen to, co je potřeba používat akutně v reakci na změnu podmínek, tedy akutní zamlžení skla (např. když sjedeš za hraničních podmínek do údolí).
    Vyhřívání předního skla neřeší rychle akutní zamlžení, takže není potřeba s nim zaplevelovat HW tlačítka.

    Počet hw tlačítek je omezen nejen kvůli prostoru, ale i kvůli pozornosti a schopnosti vybrat si to důležité poslepu. Čím míň HW, tím líp, ale musí tam být ta důležitá.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Potrebujou no :-)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Tesla slevnila off peak nabíjení na 9,50 Kč. Fakt nechápu proč ČEZ a ostatní potřebujou za UFC 18Kč, obzvlášť když to jsou zároveň výrobci/prodejci energie.
    KURE
    KURE --- ---
    DOCKINEZ: jj, mam to tak ve starym vw.
    Zadni okno je na hw knoflik, už asi tak 50let. Předni okno, zřejmě pro to, že to je "novinka" a ještě jen za příplatek, je v infotainmentu, v podsekci klimatizace. A když jedeš do práce, máš omrzlý auto a potřebuješ zapnout vyhřejvání co nejdřív abys mohl oškrabat okna co nejsou vyhřejvany (chci vyhřejvany boční okna!!!)
    Tak mě to obzvlášt sere, protože ten infotainment nabíhá děsně pomalu. /rant off
    (popisuju situaci z dnešního rána)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Všechny auta, který jsem dosud měl to rozlišovaly, a je to dobře (obzvlášť u BEV) protože můžeš potřebovat jen jedno, tak na co pouštět obojí, ALE všechny auta taky měly zároveň tlačítko, který pustilo oba systémy+spoustu dalších najednou (MAX A/C). Jestli to má Enyaq nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MAGE: Chapu, zes to to tak asi primarne nemyslel, ale uprimne doufam, ze Tesla vzrustajici tlak vnima a bude to resit (360 kamera kdy? baterie s vetsimi kapacitami kdy?). Konkurence je nutna a potrebna pro blaho nas zakazniku.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Mmch takove ty "na skok" jizdy, nakupy, Alzaboxy atp - v zime nebo v horku - nechavam zapnutou klimu. Kolik to ubere z baterie vam bohuzel nereknu, netusim a neresim. Typicky na to zapomenu a stouchnu do mobilu az po te, co vystoupim.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Koukam ze Tesle nemusi moc vadit ze ji padaji prodeje v Nemecku
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Tesla: Neumim si to v praxi predstavit jinak nez takhle + automat co to zapne kdyz sednes do auta. VW: Autorovi nemam duvod neverit, ale doma to nemam a takovehle detaily si uz nevybavuji.

    Defrost your Tesla from bed
    https://www.youtube.com/watch?v=3VJzYGqX1Vo
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: Mě zarazilo, že vůbec rozlišují přední a zadní sklo a každýmu dají jiný ovládání.

    Odmražování předního a zadního skla je pro mě věc nezbytná, v zimě ji používám hodně často. Ale taky je to věc, kterou nepoužívám za jízdy, tak je mi asi fuk, jestli ji budu zapínat a vypínat tlačítkem, nebo v menu infotainmentu. A rozhodně chci jedním klepnutím zapnout/vypnout odmražování pro obě skla najednou.

    Ale zapínat to zvlášť pro přední a zadní sklo a ještě každý jinak? Wow, much ergonomy!
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RSZ: za tu cenu, co se diví.
    Teď jsou nějaké skladovky za milion tak se to třeba rozjede..
    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: ten id.buzz, to je strašný
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: VW dostává na frak, čestná vyjímka Enyaq
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Sry za tapetu, ale chtěl jsem, aby v tom grafu šlo číst.

    V období 1-11/2024 bylo registrováno 9 955 nových osobních BEV (meziročně +62,3 %), tržní podíl dosáhl 4,7 %. Nejvíce registrací z pohledu značek si připsala Tesla (3 394), Škoda (1 538), Volvo (864), Volkswagen (611), BMW (501) a Hyundai (465).

    Samozřejmě se na tom růstu podepsaly dotace, nicméně vzhledem k jejich podobě (nutný úvěr, omezený počet aut, které lze pořídit apod.), je to i tak pozitiví zpráva.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Zajímavé čtení, ale třeba s tímto bych rozhodně nesouhlasil:
    "co mi teda vadí úplně příšerně je to, jakým způsobem oni se snažit vyhovět úplně všem. To je některé tlačítka dáme hardwarové a některé softwarové. Na obrázku vidíte že spustit výhřev předního skla lze klikem na tlačítko na displeji ale zadní sklo najdete poslední v řadě jako hardwarové. Nedává mi to smysl, je to složité, nekomfortní a není to uživatelsky přívětivé. Navíc HW tlačítka omezují možnost OTA aktualizací. Těm funkci asi nezměníte...

    Naopak kombinace HW a SW tlačítek je to nejlepší co může být, protože jsou věci, které prostě potřebuješ ovládat i poslepu (HW), ale na druhou stranu chceš mít možnost na pár kliků upravit cokoliv (SW). Oproti tomu mi u Tesly nevyhovuje, že na uplně vše musíš matlat po displeji - a očividně nejen mi, když je aftermarket S3XY knob a kdoví co ještě.

    Nerozporuju že to může Enyaq mít rozložený blbě (s faceliftem jsem nějak moc nejezdil, takže fakt nevím), ale filozofie je správná. Navíc co bych tak mohl chtít měnit OTA updatem na tlačítku, který mi zapne/vypne vyhřívání sedaček/asistena apod.? A to říkám jako člověk, co oproti Legacy automobilkám preferuje novej přístup :)

    Taky ten rant ohledně svícení mi připomíná člověka co poprvý sedne do Tesly a neví jestli svítí nebo ne a jak zapne světla... tak si to proboha nastuduj, když nepoznáš ikony - mmch učí se povinně v autoškole.

    Oproti tomu soucítím s tím nezamykáním auta. Od ty doby co střídám Teslu a I-Pace, tak Jaguara nechávám věčně otevřenýho, ale tohle je spíš problém v přístupu/zvyku, než Tesla vs Enyaq.

    PS: Díky za popisek k odkazu ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam