• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    NIKDAS: jestli maji velkou FVE na skladech (urcite by meli mit!), tak nabijeji pres den zadarmo 60% roku.. ale samozrejme ne vykonem "nabito za 10 minut"... Myslim, ze zrovna ekonomove z rohliku pocitat umi..
    pokud daji malou vymennou baterku, tak hmotnost vozidla bude nizsi -> nizsi spotreba... pro jednoucelovku mi prijde tento system obhajitelny (samozrejme si to musi spocitat)...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Jasny, snad to maj dobře promyšlený. Na druhou stranu, kdyby znovu nevymýšleli kolo a pořídili dodávky, který vydržej celej den, tak můžou nabíjet jen v noci, kdy to je (a asi i bude) levnější.
    Fakt nevím, kolik max ujede řidič rohlíku v Praze, ale vzhledem k zasekanejm ulicím nevěřím, že je to víc, než 200km, což je fakt řešitelný větší baterkou.

    Jinak cenově by to asi vyšlo stejně, když si porovnám:

    Dodávky s větší baterkou
    Wallboxy
    Vs:
    Dodávky s menší baterkou
    Baterky navíc
    Vyměňovací+nabíjecí infrastruktura
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    NIKDAS: v tomhle rozsahu by mohlo jit i o optimalizaci casu nabijeni - rychle nabijeni "kdykoli" je proste drahe, resp. ted to jeste drahe neni, ale domnivam se, ze v dohledne dobe denni krivka ceny energie bude hodne rozhoupana...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Rohlík pořídil BEV dodávky s vyměnitelnými bateriemi a dokonce je to od nějakýho českýho start upu.
    Fandím jim, i když si teda myslím, že je to slepá cesta.
    Elektrická dodávka najede na speciální rampu, robotické rameno nejdříve vyndá vybitou baterii, následně z dokovací stanice vybere plně nabitou a vloží ji zpět do elektromobilu. Celý tento proces zabere tři minuty, což je podstatně kratší doba, než jak dlouho trvá nabíjení u běžného stojanu.

    Jo, samotná výměna je rychlejší, než nabití, ale musí se tam dojet a pak zas odjet atd, ale to už se do nabíjení nepočítá (stejně, jako má každej natankováno za tři minuty, ale už nepočítá cestu a frontu a placení atd.
    Kdyby měli nabíječky na firmě, kde auta parkujou v noci, tak je to ještě rychlejší, než ty zmiňovaný 3 minuty (pokud teda s nima nejezděj řidiči domů, parkovat před panelák - hroznej nešvar tohleto).

    Rohlik spouští rozvozy nákupů elektromobily s vyměnitelnou baterií - CzechCrunch
    https://cc.cz/rohlik-spousti-rozvoz-elektromobily-s-vymenitelnymi-bateriemi-pripravene-k-jizde-jsou-za-tri-minuty
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    lehka odbocka na dvoustopa EV :)
    tohle je top bike
    VARG EX: Stark's Road-Legal Enduro Bike Unveiled
    https://www.youtube.com/watch?v=c34vyuCp8A0&ab_channel=StarkFutureOfficial
    DIM_
    DIM_ --- ---
    KULA: Spis Enyaq junior, kdyz je to stejny auto. Nejvetsi selling point to vypada je moznost vypnuti pipani pri prekroceni rychlosti.
    KULA
    KULA --- ---
    JYRKA: záleží jestli zájem vychází z bombastických overview, která ale nesnesou srovnání s reálným zážitkem. Já jsem z toho na esalonu nadšený nebyl. Kolem mě chodí lidi a říkají, že to auto je jak fabie junior. Takže marketing určitě dobrý, konstrukce styl žebrák.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Lei 𝕏ing邢磊
    @leixing77
    Boom!
    Stellantis and CATL have reached an agreement to invest 4.1 Billion Euros in a 50:50 joint venture in Spain to produce LFP batteries with a capacity of 50 GWh.
    SOP expected by end of 2026. Transaction to be completed within 2025.
    Salt on the wound for Northvolt!
    #batteries #LFP

    Stellantis and CATL to Invest Up to €4.1 Billion in Joint Venture for Large-Scale LFP Battery Plant in Spain | Corporate Communications | Stellantis
    https://www.media.stellantis.com/em-en/corporate-communications/press/stellantis-and-catl-to-invest-up-to-4-1-billion-in-joint-venture-for-large-scale-lfp-battery-plant-in-spain
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    Ja TMYLR z Berlina, ovsem dodanou do mimo EU :).
    LELI
    LELI --- ---
    LAUNCHER: hlasi mi to "ich bin ein Berliner" :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: ano, rozbije

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BMW M Electrified - Episode 1. The Next Level of Driving Dynamics.
    https://youtu.be/wNK8BmcoEIE?si=s3FbJthLC8sAviYD
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Jinak kdyby si to chtěl někdo ověřit, je to 11. znak ve VIN.
    A = Austin, Texas
    F = Fremont, California
    N = Reno, Nevada (for Tesla Semi)
    B = Berlin, Germany
    C = Shanghai, China
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    FEDAJKIN: LAUNCHER: Mám TMYSR 2023 a je z berlína
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MOODYCAT: LAUNCHER: Samozřejmě, pokud by otázka zněla, jestli se to vyplatí, jestli mi to přijde jako dobrý vzor pro mé deti, smysluplné utrácení úspor na stáří, příčetný poměr výkon/cena, efektivní zhodnocení portfolia... Well, přiznávám, asi jsem zhřešil, sestro 🙈.

    A co hůř, asi ne poprvé: 4090, 35/1.2, HK SP5, VŠCHT 180cm/65kg. Alespoň pak prostě nemůžu brát drogy a musím být pracovitý.

    PS: Jestli těm zkratkám rozumíte, nebo dokonce fandíte, tak máte taky problém ☺️
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    JYRKA: Elroq Německo rozbije :D
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FEDAJKIN: Prosimtě LELI, máš tu TMYSR z Berlína? Případně můžeš se tomu mrknout do papírů? Domnívám se, že všechny TMY v EU jsou Berlín, ale jistý si nejsem. Díky.
    MOODYCAT
    MOODYCAT --- ---
    W_NOICE78: Musi to byt krasny myslet si, ze mi prinasis nejvyssi vedomi sveta, protoze jsem slaba bytost a neumim si ty specifikace obou modelu najit na webu ✿ Děkuji!✿
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    LAUNCHER:
    JYRKA: Už to Berlín pokryje celý jo? Já měl pocit, že některý varianty (Standard range) se pořád dováží z Číny.

    Mercedes je z 10% vlastněný Geely (Li Shufu) - největší akcionář. Druhý největší akcionář je Beijing auto s necelými 10%.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam