• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Ev clinic se po stellantisu pustil do Kia.

    Kia_Worldwide seems aware that Croatia is Still Yugoslavia, Stuck in Roaming and That We’re a Nation Still Carving Stones

    Kia connect doesnt work in Slovenia, Croatia (EU) and other south east countries, but it was sold as part of product.

    What we’re seeing here is absolute market discrimination, unfair commercial practices, violations of the Sale of Goods Directive (2019/771), consumer rights on the single market, the Roaming Like at Home Directive, and much more.

    We’ve been contacted by numerous disappointed KIA owners, with email transcripts and screen shots of neglectance, frustrated not only by KIA’s poor services but also by Kia Europe apparent unwillingness to resolve these issues.

    KIA delivers vehicles equipped with 5G connectivity modules and markets them as having “Kia Connect,” yet none of these features work in certain regions. Why? It seems they assume roaming in a so-called “third-rate country” like Croatia is too expensive.

    Additionally, we have received frequent reports from owners alleging what appears to be warranty abuse practices (how we call them waranty rape) where legitimate claims are denied, pushing repair costs onto customers. Based on these reports, it seems plausible that KMAG may internally manipulate statistics to present “successful results” to KIA Korea—potentially at the expense of both customers and the brand’s reputation.

    The same pattern is now being seen with Kia Connect in the Balkans. It’s absurd that even for owners who are actually in roaming, KIA hasn’t enabled the simple option to insert their own SIM card to use the Kia Connect app.

    This is exactly why low-quality manufacturers like KIA shouldn’t be supported, and this case shows why no one should support brands that discriminate against the entire Southeast European region. And other brands with positive practices should be supported based on real experience.

    For those unaware, Tesla vehicles have been operating in the EU since 2012. The moment any country joined the EU, internet connectivity in Tesla vehicles worked the next day. The app has always been fully functional, regardless of location, and owners have always had the option to use their own SIM cards. This has been working in our so-called “Yugoslavia” for over 12 years now.

    So thats why you should buy Tesla or other brands even if it is not your style, but if it represents respect and care to customer. Thats why Tesla is king of the road.

    Best regards to KIA HQ in North Korea.

    And dear KIA balkan owners get involved into debate. How many are there without app
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Mne to až tak nepřekvapuje - to by nesměli jezdit na zásahy mimo oblast kamerové kontroly…

    Jakmile vyjedou za město a dojdou 50m na zásah ~15-30 minut (třeba wellness check), tak je auto v ohrožení - jak kvůli tomu, že to je EV, tak kvůli tomu, že je policejní…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Jen si tu odložím jedno video o nabíječkách a wallboxech - jdou vidět rozdíly mezi dražší českou výrobou a levnou čínskou, mluví i o tom, proč nejde použít kabel pro AC dobíjení v autě jako prodlužovací, jak jejich nabíječky spolupracují se zařízením solar station/spot station... dá se to bez problémů poslouchat i v 1.5x rychlosti :-)
    Expert o bezpečnosti nabíječek: Na tohle si dejte pozor | BACINA.TV
    https://youtu.be/5bhgRlAevjw?si=I_UDlf8KABn1Pe6E
    RSZ
    RSZ --- ---
    ABS: já teď kupuju několik wallboxů od chytre-nabijeni.cz a zdarma k tomu dodali svůj CMS (což rozhodlo) který si vyvíjejí právě kvůli těmto funkcím, zkus je poptat
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimavé info k degradaci baterii

    "Až dosud jsme je testovali špatně." Nová studie přisuzuje bateriím delší život - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/az-dosud-jsme-je-testovali-spatne-nova-studie-prisuzuje-bate/r~eb563a82c9fa11ef9af20cc47ab5f122/
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: úplně inteligentní to ještě není. Neznáte někdo spolehlivou nabíječku jenž by se dala nastavit dle ceny elektřiny na burze?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tento pribeh sa tu uz mihol, ale zaujalo ma nasledovne:

    Mimo toho mohou policisté užít vestavěnou palubní navigaci, pokud by si nebyli jistí přesnou adresou. To se prý ale děje jen minimálně. Navrch tesla disponuje kamerovým hlídačem, takzvaným Sentry módem, jejž mají táborští strážci zákona neustále aktivní.

    Totiž jejich první elektroauto – Kia e-Niro – se stalo opakovaně terčem útoku vandalů. Asi osmkrát to odnesly pneumatiky.


    kde to vozidlo parkovali, ze im prepichali gumy? by som cakal ze si MP bude svoj majetok monitorovat cez hustu siet vonkajsich kamier :) v brne vedia zlodejov co okradaju opilcov na nadrazi identifikovat a zadrzat do par minut, tak snad pred sluzebnou maju tiez kamery

    V Táboře mají unikátní policejní auto. Stálo sice balík, ale ekonomicky dává smysl a tankují ho před služebnou - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/reportaze-v-tabore-maji-unikatni-policejni-auto-stalo-sice-balik-ale-ekonomicky-dava-smysl-a-tankuji-ho-pred-sluzebnou-21013958
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BASIK: Chyba konfigurace AWS.
    BASIK
    BASIK --- ---
    JYRKA: Jakejkoliv, coz je mimo jiny ten problem. VW tim padem neumi prokazat, kdo k udajum pristupoval, coz je jedna z povinnosti spravce osobnich udaju.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BASIK: jakej externi subjekt?
    BASIK
    BASIK --- ---
    JYRKA: je samo hezky, ze je to sledovani formou opt-in (ono to teda samozrejme dle legislativy ani jinak nejde). Ale to, ze byl externi subjekt schopnej ty data shromazdovat, je proste z pohledu ochrany osobnich udaju hroznej prusvih a velkej flastr by byl na miste.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ještě se vrátím k té aféře s uniklými daty. Na BlueSky dával jeden člověk video, jak vypadá nastavení privacy ve škodovce, vw to má stejné. Bohužel je to jen pro přihlášené, pokud máte účet, tak tady: https://bsky.app/profile/lepapierblanc.bsky.social/post/3letaynzhdk2u

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak žena nakonec na lyže do GaPa jela Teslou místo elektrickým Mustangem. Mustang na dálnici v zimě žere 32 kWh, Tesla 18. A když si k tomu připočítáš, že sice Tesla má poloviční baterku, ale stejně rychle nabíjí, tak v reálu na nabíječkách stráví polovinu času proti Fordu a tím pádem dojede dříve.
    V tomhle ohledu je Ford velké zklamání, v létě je celkem v pohodě.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Když ti odjede manželka Teslou la lyže 🙂

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    moze sa hodit pre niekoho kto uvazuje nabijat EV aj z prebytkov zo solaru

    Nabíjanie elektromobilu doma - Wallbox s dynamickým riadením výkonu | BLOG
    https://www.mojelektromobil.sk/nabijanie-elektromobilu-doma-wallbox-s-dynamickym-riadenim-vykonu-blog/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ☺️ Skoda ze to nema sedacku, pak by mi to dalo smysl treba pro starsi lidi, ale chapu ze legislativa.

    I Tried Japan's TINIEST AI Taxi...
    https://www.youtube.com/watch?v=Qa0ErxEQFD0
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: My to zkoušeli na Hyundai Ioniq 6 a Ford e-Mustang a ani jedno auto nezačalo nabíjet.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: Tak mi bylo řečeno, že by to problém být neměl. Snad se hecnu a udělám to příští týden, tak pak dám vědět...
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: Já bych tipoval, že ta "elektronika" bude v konektoru u auta, protože jako bonus ten wallbox tím může proměřit, jestli není poškozený zemnící drát v kabelu. Navíc se běžně prodávají nabíjecí kabely bez konektoru na straně wallboxu, které jsou určené k zapojení do wallboxu. Používám dva AC nabíjecí kabely, jeden je 11 kW a druhý 22 kW a nabíjecí stanice je rozeznávají (u 22 kW napíšou 32A, u 11 kW kabelu napíšou 16A, nabíjení 11,2 kW - moje auto umí jenom 11 kW).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    IV0: taky nejsem odborník, ale válí se mi tady wallbox 2x22kW a nechci aby mi hyzdil barák, tak ho budu dávat dovnitř do dílny s tím, že do carportu vytáhnu klasický cyky kabely a potáhnu je nahoře po trámech konstrukce a pak na to připojím kroucené kabely s koncovkou (ty drahý :-)). Tak doufám, že to bude fungovat :-D
    Mám za to, že ty prodlužovací, nebo i jen nabíjecí kabely jsou drahé, protože musí být pružné a přitom musí být schopné přenést vysoké proudy. Když ale kabel je na pevno přidělaný, tak stačí obyč cyky, která je sice taky drahá (když má průřez třeba 10) ale oproti těm prodlužovacím je za hubičku...
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    LAUNCHER: aha, to jsem nejak minul, tak pak to chapu. ja mam dalkovy taky na auto a nevidim duvod je vypinat. za me jsou ty matrixy super.
    ja mel zaply auto dalky i u 18 let staryho bmw a tam byla tak 90% sance, ze to pozna auto pred vami takze na me blikalo dost aut a musel jsem to porad rucne schazovat :)
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    SCHWA: Že jsem nevzal raději skladovku

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HOUMLES: Uz jsme to dekodovali nize, ma vynucene vypnuti dalkovych svetel, pak ta ikonka opravdu mizi. Alespon tak by se to chovalo na moji TMYP 23, pokud bych to vynutil. U me neni duvod proc to delat, ale jeho argumentum ze s automatickymi dalkovymi nema dobre zkusenosti nemam duvod neverit / proste jezdi v jinych situacich nebo je citlivy na jine veci. I tak se to da zapnout hlasove, bliknutim, S3XY buttons...
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: fakt tam nemas tuhle sedivou ikonku vypnutyho svetla? obrazek neni muj, ale tohle ja vidim kdyz mam zaply auto na TMY 2022 a kdyz na to kliknu tak dostanu ten popup nastaveni svetel
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HOUMLES: V kombinaci automaticke sviceni + manualni dalkove tam neni nic (TM3 2021)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    jo a do tretice kdyz uz se resi svetla. ja jsem na severo-zapadu a ta 10ti denni inverze tady dala tesle pekne zabrat... teda jakoze vubec, pokud jsem rucne nezapnul potkavacky tak si vesele jezdi porad na denni sviceni ikdyz nebylo videt na 100m a autopilot mi hlasil snizenou viditelnost :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    a teda abych doplnil diskuzi, tak ano.. pokud je zaply auto tak se svetlama clovek moc manualne neudela dokud to auto nevypne. coz mi teda prijde logicky "ok", ale lepsi by bylo pokud kliknu na mlhovky tak bych logicky taky ocekaval, ze je to zapne a vyhodi me to z auto rezimu (idealne aby se to neulozilo do profilu a pri pristim nastupu do auta bych ocekaval zas auto) coz ted oboje takhle bohuzel nefunguje
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    ELIJEN: ad 1) .. i ve dne je tam videt ikona "disabled" svetla, ktera je klikaci a neni potreba lizt do velkyho menu, v zivote jsem nemenil svetla tak abych lez do menu nebo blikal dalkovejma :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    IV0: Zajimave. Ono je to teda asi dobre, ze to nefunguje, ale ty prodluzovaci kabely nejsou nejlevnejsi.

    RATTKIN: Uz jsem to tu rozepisoval:
    - ve dne ikonky nesviti
    - i kdyz si je vyvolas dalkovejma a zapnes mlhovky v pop-up menu, tak se realne mlhovky nezapnou (chyba v SW auta!)
    - kdyz jdes do nastaveni svetel pres "velke" menu, tak jsou mlhovky sedive/disabled a zapnout nejdou -> musis prepnout na manualni sviceni a az pak jdou zapnout.
    IV0
    IV0 --- ---
    STETKINS: Nejsem odborník, ale četl jsem něco jako že uvnitř kabelu je "elektronika" ve formě odporu na signálovém kabelu (v sérii) a mezi signálovým kabelem a nulou, který říká, jaký proud kabel podporuje (a asi i jakou má délku, ale tím si nejsem úplně jistý). Takže druhý kabel ten odpor změní na nesmyslnou hodnotu. Prodlužovací kabel musí být už čistý, bez rezistorů, aby do toho "nekecal".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam