• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Škoda Elroq,
    Essence 50 55kWh 125kW
    Nové, 2025, 1 km
    719 900 Kč

    Bez DPH:
    594 959 Kč


    Škoda Elroq Essence 50 55kWh 125kW | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/elroq/207569227?
    KY_109
    KY_109 --- ---
    ABS: Odpovim ti, ale ty cenovy detaily jsou dost specificky, pro vetsinu asi ne moc relevantni. Proto jsem prvni prispevek venoval hlavne spotrebe.

    Bylo to nove auto na operak v prosinci 2023 (prebirany 20/12) takze ho prodavali prakticky "za tyden uz bude rok stare". Bylo to auto co si nekdo objednal a nakonec nevzal, takze jeho vybrana konfigurace a jim tam stalo (v jinym meste). Cisla presne v hlave nemam, ale tusim plna prodejni 86k CHF a my to sli leasovat z necoho jako 55k CHF.

    On tam dal hromadu slev - skladovy vuz koncem roku, nejaky slevy na balicky vybavy a pak taky flotilovou slevu tusim 14% protoze muj zamestnavatel ma s tou leasigovkou nejaky deal (ackoliv sluzebni auta zadny nejsou).

    My sem tam sli kouknout na ojetej, 1 rok starej etron (za asi 40k CHF) ale typek nas vzal rovnou do salona s novejma s tim, ze nam za podobny prachy dokaze dat novy. A nakonec to temer dokazal, tim ze je zustatkova cenu po 2 letech relativne vysoko, otazka zda to za tolik pripadne prodaj (pokud my neprodlouzime leasing, ale urcite to od nich za ty prachy neodkoupim).
    ABS
    ABS --- ---
    KY_109: je to sice osobni, ale zeptam se. Slo o nove auto a jaka je u Audi pripadne sleva z cenikove v pripade EV?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KY_109
    KY_109 --- ---
    Je to prakticky presne 1 rok co mame Audi Q4 e-tron 40, tedy verze s vetsi baterii (82/77kWh) a slabsi motor (150kW/200HP) a jenom RWD. Tak sem si rikal, ze hodim nejaky statistiky, kdyby nekdo uvazoval...

    Za ten 1 rok ujelo 15300km s prumernou spotrebou 18kWh/100km. V zime to prumeruje okolo 21kWh/100, v lete asi 16kWh.

    Najezd je zcela linearni, takze tech 18kWh je velmi reprezentativni prumer. 4 rocni obdobi, 2x tydne do prace (cca 110km jedna zpatecni cesta) je asi 11kkm a zbytek 4kkm nejaky vylety okolo (opet mix leto, zima). Z tech 110km cesty do prace je cca pulka dalnice (cca 120km/h) a zbytek normalni silnice a nejaky vesnice. Velka cast se jede plynule na adaptivni tempomat. V zime (okolo nuly) po dalnici, ze 100% k 10% baterie bylo realny maximum dojezdu asi 350km.

    Souhrn:
    Zatim velka spokojenost, jezdi to asi 3x levneji nez naftovy S212 (E250 4Matic), co si zatim nechavame na vylety 500-1000km. 3x levneji ale v podminkach kdy se to auto nabiji pouze doma v garazi z wallboxu, nikdy nebylo venku na rychlejsi, drazsi nabijecce. Nicmene Ecko zacinam prodavat a vemu k tomu asi druhy, mozna mensi EV na jezdeni do 100km okolo mesta. Co mi chybi oproti Ecku je samozrejme objem kufru. A misty je znat, ze Audi proste Mercedes neni a i proti 10 let starymu Ecku pusobi 2024 e-tron misty trosku levne, plastove.

    Proc e-etron:
    Fakt nemam rad SUVs (dejte mi rodinne kombi!!!), ani nijak nezboznuju VW koncern, ale nakonec to tak dopadlo. Z osobnich duvodu odmitam Teslu (ten vocas), nechtel jsem nic z Ciny (geopolitika), nic z Francie (well...). MB zbytecne drahy, nerodinny tou dobou. Takze nakonec zbylo na vyber mezi VW (Audi, Skoda, VW) nebo KIA a Hyundai. Korejce bych preferoval, jak kvuli vzhledu tak technice ale kvuli rodine (2 maly deti) sem musel dost prioritizovat kufr a defacto zbylo Q4, ENYAQ a ID.4. Sli jsme puvodne pro ENYAQ, ale proti Audi byla Skoda zbytecne draha, se stejnou vybavou etc. Resp. typek v Audi, zrejme s vidinou bonusu tesne pred Vanoci vyskladal slevu asi 30% a bylo rozhodnuto. Je to leasing na 2 roky, tak za rok uvidime. Tise doufam, ze SUV pujde pryc a nahradi ho nejaky kombi, kdyz uz se konecne zacinaji prodavat.

    Kdyby nekoho zajimalo vic detailu, klidne piste...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Andrej Karpathy 29. let z SK, co se podilel na vyvoji Tesla Vision

    x.com
    https://x.com/varunnavani/status/1877037740484886870?s=46

    Andrej Karpathy: Tesla AI, Self-Driving, Optimus, Aliens, and AGI | Lex Fridman Podcast #333
    https://youtu.be/cdiD-9MMpb0?feature=shared
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Upgrade m3 std na long range dle ev clinic :Upgrade: Used battery aprox 6000€ + install 1000€
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KORKMAZ: A platební brány na jiných webech fungují…?
    Nějaké blokovací doplňky v prohlížeči nemáš…?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KORKMAZ: no, k tomu nemám co dodat :(
    Nicméně si myslím, že chyba je někde u Tebe. Takže bych vyzkoušel:
    - pokud to zkoušíš jen na domácí WiFi, tak se připoj přes data a vyzkoušej to znovu
    - jestli máš k dispozici jiný mobil, vyzkoušej to nainstalovat na něm
    Mám pocit, že máš tak nešťastně nastavené zabezpečení, že to blokuje ten proces.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    JYRKA: FYI, tohle mi napsali z VW. Začínám si tak trochu myslet, že jsou to debilové, protože jsem jim jasně psal, že to dělám na webu a ne v aplikaci

    Pokud omezení přetrvávají, kontaktujte nás znovu a uveďte následující informace:
    VIN vozidla.
    VW ID ) e-mailová adresa spojená s účetem).
    Model Vašeho mobilního telefonu a verze jeho operačního systému.
    Verze aplikace.
    Poslední 4 číslice čísla kreditní karty (nikoli však 3místná kontrolní číslice).
    Kreditní karta (VISA nebo Mastercard) a název společnosti / banky, která kreditní kartu vydala.
    Podrobný popis chyby (požádejte zákazníka o maskování osobních údajů)
    Snímek obrazovky s chybovou zprávou.
    Přesný čas (datum a čas) posledního pokusu o ověření.


    ...nejvíc zapeklitý bude asi poslat jim snímek chybové hlášky, protože chyba je taková, že nevyskočí ani žádná hláška (točí se kolečko a pak jakoby nic...a znova a znova).
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    COMODOR_FALKON: samozřejmě, že si svoji práci (a čas) vyčísluji, ty ne? Pokud někdo něco udělá levnějc než já (včetně započtení toho, že profík to udělá rychleji a má nástroje) v dostatečné kvalitě, tak si ho rád najmu a budu se věnovat výdělečnějším činnostem.
    Nejsem stát, abych měl v podstatě neomezeně finančních i lidských zdrojů.

    (disclaimer - hobbies jsou jiný případ, na to se to vztahuje jen částečně)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    V koních je to auto výkonnější přece.
    100 koní, ale jen 74 kW
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JYRKA: V těch originálních baterkách často taky nic takového není…🤷🏽‍♂️

    CERMI_FOX: Díry na silnici řeší (dobře seřízené) tlumiče.

    Cena je poměrně hodně závislá na kvantitě…
    10 kwh do FVE bude ~12 článků + jak Tě tak čtu, tak asi budeš klientem "ready to use" řešení (proclené a zdaněné baterky v polském/českém skladu) a tam se asi pod 25k za 10kwh nedostaneš…

    Na kolik si ceníš svojí práci, to je těžko vyčíslitelné - když si lidi na dvorku mění pneumatiky, tak to taky nevyčíslují…
    I když je fakt, že tady v Praze už většina řidičů výměnu nezvládá a na jaře/podzim jezdí do autoservisu, takže nějakou cenovku to má…
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Byste chtěli lidem sebrat naftu a ještě je připravit vo koně, to už by to opravdu nikdo nekupoval :-D
    GOR
    GOR --- ---
    FEDAJKIN: Že se výkon tepelného stroje uvádí i v kůních, přestože jsme ratifikovali SI někdy v 70s, tak nějak beru. Ale proč se uvádí výkon v kůních u elektrického stroje, mi uniká. Neměli by tedy uvádět i kapacitu baterky v koňohodinách?
    #kecy
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NIGHTHUNTER: Mě teda fascinuje, že tam nemají koňských sil, ale "koní". Příště tam napíšou 1,618,900 kaček? Místo elektrický vůz elektrická kára? Jsem hnidopich, vim:)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: v konfigurátoru VW jde vidět, že ten nový 210 kW motor, co se dává do ID.x a Enyaqů má těch 210 kW jako maximální výkon elektromotoru udržitelný po 30 minut (ale ona to po 30 minut zase nedá ani baterka - ať vybitím, teplotou, nebo kombinací). Vtipné je, že verze 4x4 s předním motorem navíc přidává 54 koní v tom maximálním výkonu na 30 minut, ale jen jednoho trvale ;-)

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: To je taky možný
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Nebo je to naprosto totoznej motor, ale s ohledem na celkovou hmotnost toho vykonu nedosahne po dostatecnej cas.

    Pochybuju, ze by uvadene vykony u EV byly trvale.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    STETKINS: jasně že 105kw stačí, já se spíš divím, že se jim vyplatí nedat tam 200kw motor. Ale co já vím, třeba by ty jejich baterky neutáhly?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam