• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: Nastaveni kickdownu - to je dobry!
    S3XY knob poridim i kvuli moznosti nastavovat regen breaking - to se v zime na snehu/ledu muze docela hodit.

    Nekdo referral?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Neni divu, podivej se na nabijeci infrastrukturu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Cca 50% všech prodaných BEV v USA v roce 2024 bylo Tesla. Jako dá se to předpokládat, že amíci budou kupovat amerického výrobce, ale i tak čumim teda. srov. třetí nejprodávánější BEV vůz byl Ford Mach-E s neuvěřitelným 4% podílem.

    Here are the top 10 best-selling EVs in the US for 2024
    https://electrek.co/2025/01/14/top-10-best-selling-evs-us-2024
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Paráda, tak to jsem netušil, že už to tam nemusí tak blbě trčet.

    S3XY KNOB for Tesla Model 3 2024 - Full Walkthrough & Installation
    https://youtu.be/0Cx_lJY2B94?t=248
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Comander pro Model 3/Y 2021+ s AMD Ryzen se instaluje do predniho praveho sloupku v prostoru kde ma spolulezdec nohy. Muzes ho schovat a neni videt.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Nemyslim si, ze tam jde dokopnout. Mluvim o modelu 3, nevim jak u Y
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: My docela často jezdíme ve čtyřech s tím, že vzadu sedí buď děti (6 a 10) nebo důchodci (76 a 96), a oběma skupinám je naprosto jedno co maj pod nohama, takže jsem se bál zničení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Sexy buttons jsem si koupil, nainstaloval a za par dni predal Teslu zene. Ta to moc nepouziva, co vim, s vyjimkou kickdown- jezdi na chill, ale nastavil jsem, ze pri seslapnuti plynu nad 90 % se to prepne na normal. Po zabrzdeni se to prepne zpet.
    Pak taky pouziva tlacitko na sterace a vnitrni cirkulaci.
    Jinak to tam nikde nevisi- je to zasunuty mezi konzoli a sedadlem a neni to videt.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Nevadí ti ta blbost co visí z prostřední konzole? Nebo se ti to povedlo nějak schovat? Přiznám se, že to je hlavní důvod, proč je nemám.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Aha ... tak to se nepocita, ale :D

    Si je fakt asi taky budu muset poridit... Jak casto je realne pouzijes?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: To jsou ty SEXY buttons
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To UI mi vubec neni povedome. Kde si to nasel?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jako je to funkce, kterou bych realne pouzil stejne casto jako ty mlhovky za dne, ale ... Proc neco tak zakladniho nejde?? Navic by to zvladl urcite implementovat i sam Elon, jak je to jednoduche.

    JYRKA: Podle me jediny zpusob, jak to aktivovat, je zadat navigaci na SC. Coz je na h... z mnoha duvodu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Umi, ted na to koukam. Musim to vyzkouset :)

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Můžeš to rozvést? Návod, video, nebo tak? Já to googlil a skrz všechen ten ballast, kterej doporučuje dát navigovat na SCH, jsem se nebyl schopnej dostat k ničemu jinýmu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Taky mi to hrozně chybí (resp. hodně by mi to chybělo, kdybych nabíjel i jinde než doma :D ). Nevím jestli na to třeba nejde naprogramovat S3XY button - ten většinou umí i skrytý fce.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Jde, v novejsich modelech
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Skoda, ze aktivovat predehrati baterie manualne nejde 😆
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Tesla Holiday Update 2024:
    Superchargery V3 a V4 nyní mohou předehřát baterie u vozů Model 3 a Model Y vybavených LFP články. Díky tomu mohou tyto vozy rychleji pokračovat v jízdě i při extrémně nízkých teplotách. Tesla přesto stále doporučuje aktivovat předehřívání baterie před příjezdem k nabíjecí stanici, aby řidiči ušetřili čas i peníze.

    Předpokládám, že to je jen blbě přeložený a mělo by to být spíš něco jako: Tento update umožňuje vozu zahřívat si baterie i přesto, že je připojený na SCH V3 a V4.

    Tzn. na jiných nabíječkách to tomu autu není umožněno(asi z bezpečnostních důvodů?).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: netuším, tak jsem se zeptal:
    Fyzické pojistky lze nahradit elektronickými pojistkami nebo softwarem řízenou ochranou. Zde jsou hlavní způsoby, jak toho dosáhnout:
    1. Elektronické pojistky (eFuses):
    • Jedná se o polovodičové součástky, které nahrazují tradiční mechanické pojistky.
    • Sledují proud v obvodu a v případě překročení limitu elektronicky odpojí napájení.
    • Výhodou je rychlost reakce, opakovaná použitelnost (resetování) a možnost integrace s další elektronikou.
    2. Softwarem řízené pojistky:
    • Využívají senzory a řídicí jednotky ke sledování elektrických parametrů (např. proud, napětí, teplota).
    • Pokud systém detekuje přetížení nebo zkrat, automaticky odpojí napájení pomocí elektronických spínačů (MOSFET, IGBT apod.).
    • Tento přístup umožňuje přesnější a flexibilnější nastavení limitů ochrany.
    3. Zónová architektura v automobilovém průmyslu:
    • V zónových architekturách jsou namísto pojistek ochranné funkce integrovány přímo do řídicích modulů v jednotlivých zónách vozu.
    • To umožňuje snížení počtu komponent, zjednodušení kabeláže a centralizaci řízení ochrany.
    4. Použití galvanického oddělení:
    • Některé systémy kombinují elektronické pojistky s galvanickým oddělením, které chrání obvody před přepětím nebo přetížením.

    Tato řešení zlepšují spolehlivost, snižují hmotnost a prostorové nároky a umožňují pokročilé diagnostické a preventivní funkce, což je obzvlášť důležité v moderních elektromobilech.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam