• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: Comander pro Model 3/Y 2021+ s AMD Ryzen se instaluje do predniho praveho sloupku v prostoru kde ma spolulezdec nohy. Muzes ho schovat a neni videt.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Nemyslim si, ze tam jde dokopnout. Mluvim o modelu 3, nevim jak u Y
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: My docela často jezdíme ve čtyřech s tím, že vzadu sedí buď děti (6 a 10) nebo důchodci (76 a 96), a oběma skupinám je naprosto jedno co maj pod nohama, takže jsem se bál zničení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Sexy buttons jsem si koupil, nainstaloval a za par dni predal Teslu zene. Ta to moc nepouziva, co vim, s vyjimkou kickdown- jezdi na chill, ale nastavil jsem, ze pri seslapnuti plynu nad 90 % se to prepne na normal. Po zabrzdeni se to prepne zpet.
    Pak taky pouziva tlacitko na sterace a vnitrni cirkulaci.
    Jinak to tam nikde nevisi- je to zasunuty mezi konzoli a sedadlem a neni to videt.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Nevadí ti ta blbost co visí z prostřední konzole? Nebo se ti to povedlo nějak schovat? Přiznám se, že to je hlavní důvod, proč je nemám.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Aha ... tak to se nepocita, ale :D

    Si je fakt asi taky budu muset poridit... Jak casto je realne pouzijes?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: To jsou ty SEXY buttons
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: To UI mi vubec neni povedome. Kde si to nasel?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jako je to funkce, kterou bych realne pouzil stejne casto jako ty mlhovky za dne, ale ... Proc neco tak zakladniho nejde?? Navic by to zvladl urcite implementovat i sam Elon, jak je to jednoduche.

    JYRKA: Podle me jediny zpusob, jak to aktivovat, je zadat navigaci na SC. Coz je na h... z mnoha duvodu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Umi, ted na to koukam. Musim to vyzkouset :)

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Můžeš to rozvést? Návod, video, nebo tak? Já to googlil a skrz všechen ten ballast, kterej doporučuje dát navigovat na SCH, jsem se nebyl schopnej dostat k ničemu jinýmu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Taky mi to hrozně chybí (resp. hodně by mi to chybělo, kdybych nabíjel i jinde než doma :D ). Nevím jestli na to třeba nejde naprogramovat S3XY button - ten většinou umí i skrytý fce.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Jde, v novejsich modelech
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Skoda, ze aktivovat predehrati baterie manualne nejde 😆
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Tesla Holiday Update 2024:
    Superchargery V3 a V4 nyní mohou předehřát baterie u vozů Model 3 a Model Y vybavených LFP články. Díky tomu mohou tyto vozy rychleji pokračovat v jízdě i při extrémně nízkých teplotách. Tesla přesto stále doporučuje aktivovat předehřívání baterie před příjezdem k nabíjecí stanici, aby řidiči ušetřili čas i peníze.

    Předpokládám, že to je jen blbě přeložený a mělo by to být spíš něco jako: Tento update umožňuje vozu zahřívat si baterie i přesto, že je připojený na SCH V3 a V4.

    Tzn. na jiných nabíječkách to tomu autu není umožněno(asi z bezpečnostních důvodů?).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: netuším, tak jsem se zeptal:
    Fyzické pojistky lze nahradit elektronickými pojistkami nebo softwarem řízenou ochranou. Zde jsou hlavní způsoby, jak toho dosáhnout:
    1. Elektronické pojistky (eFuses):
    • Jedná se o polovodičové součástky, které nahrazují tradiční mechanické pojistky.
    • Sledují proud v obvodu a v případě překročení limitu elektronicky odpojí napájení.
    • Výhodou je rychlost reakce, opakovaná použitelnost (resetování) a možnost integrace s další elektronikou.
    2. Softwarem řízené pojistky:
    • Využívají senzory a řídicí jednotky ke sledování elektrických parametrů (např. proud, napětí, teplota).
    • Pokud systém detekuje přetížení nebo zkrat, automaticky odpojí napájení pomocí elektronických spínačů (MOSFET, IGBT apod.).
    • Tento přístup umožňuje přesnější a flexibilnější nastavení limitů ochrany.
    3. Zónová architektura v automobilovém průmyslu:
    • V zónových architekturách jsou namísto pojistek ochranné funkce integrovány přímo do řídicích modulů v jednotlivých zónách vozu.
    • To umožňuje snížení počtu komponent, zjednodušení kabeláže a centralizaci řízení ochrany.
    4. Použití galvanického oddělení:
    • Některé systémy kombinují elektronické pojistky s galvanickým oddělením, které chrání obvody před přepětím nebo přetížením.

    Tato řešení zlepšují spolehlivost, snižují hmotnost a prostorové nároky a umožňují pokročilé diagnostické a preventivní funkce, což je obzvlášť důležité v moderních elektromobilech.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: mate nekdo info čím nahradili ty pojistky? Pokud tim physical fuses mysli pojistky :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    "The image shows how much Rivian has reduced the number of controllers from its GEN1 to GEN2 architecture: it went from 17 to 7 controllers. The image only shows 5 because the other 2 are pretty small. By doing so, the company has also completely eliminated physical fuses. All in all, a major step forward.

    Rivian’s architecture has moved from domain to zonal for greater wire harness simplification, but that’s not per se groundbreaking when compared with the best Tesla or some Chinese OEMs have already put on the market.

    However, the interesting thing is that practically all non-Chinese legacy OEMs are still to reach the level of Rivian’s GEN1 architecture. This speaks volumes on how much these companies need to catch up on H/W and consequently S/W.

    The good news is that a significant number of legacy OEMs will present their own centralized HPC architecture (not the one they bought from Chinese OEMs) between 2025 and 2027. This could eventually help them close the gap to the front runners but time will tell how much ground will they manage to recover."

    Za sebe podotýkám - loni koncern Stellantis s velkou slábou oznámil, že redukoval počet řídících jednotek u nové platformy na 100.

    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Odposlechnuto na bloombergu...Volkswagen AG’s deliveries declined last year as weak electric-vehicle demand and intense competition in the key Chinese market dragged on sales....While the group’s North America sales increased 6.4% last year, deliveries of its fully electric cars in the US slumped around 30%.

    Both Porsche and Mercedes experienced a pickup in demand in the fourth quarter, fueling hopes that 2024 was a low point for
    Germany’s embattled automakers.

    Volkswagen said it’s seeing encouraging order intake for EVs in Western Europe, citing demand for new models including the VW ID.7, the Audi Q6 etron and the Porsche Macan.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Že by Musk klasicky falšoval data?

    Elon Musk misrepresents data that shows Tesla is still years away from unsupervised self-driving | Electrek
    https://electrek.co/2025/01/13/elon-musk-misrepresents-data-that-shows-tesla-is-still-years-away-from-unsupervised-self-driving/#more-397610
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam