• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JOHNIEZ: Dostává mě srovnání jízda v AT a v CZ.

    1) CZ řidiči, jak píšeš.

    2) V AT mi ty silnice přijdou rovnější, širší, méně nebezpečných stromů okolo. Může být že dané tím kde jezdím, nehadam se.

    3) Průjezdnost a počet parkovišť na okraji i v centru, Praha vs Vídeň.

    To není CZ hejt, spousta věcí mi fakt vyhovuje v CZ víc než v AT, ale prostě tohle ne.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    LAUNCHER: Kodiaq úplně v pohodě... jako asi bych si to představoval plynulejší, ale občas tomu trochu pomůžu a je to v klidu. Nestalo se mi, že by to začalo nějak zásadněji prudčeji a nečekaně brzdit, jezdím max 144 tempomatových.
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    Enyaq tím taky trpí. Spousta míst má z mapy neaktuální data a kde bylo nějaký dočasný omezení, shodí tempomat rychlost. Případně naopak mi to občas v nějakym zúžení s omezenou rychlostí z tý 80 začne prudce akcelerovat na 130.

    To brždění je blbý hlavně kvůli tomu, že tu jezdí spousta lidí jak idioti bez dodržení bezpečný vzdálenosti. Jinak by to bylo jen otravný...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jezdím na TMYP autopilot např Vídeň - Písek komplet mimo vesnice/města. Pomůžu tomu na předjíždění atp.

    Moc se omlouvám, ale buď jsem to měl ve Oktavce rozbitý já a půlka ŠkodaHome, nebo si to hodně idealizujes.

    Phantom braking na Tesle je idilka proto tomu, jak random to ty Škodovky uměli zadupnout. Jestli je to teď lepší nevím, jen doufám.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: z nejaky random diskuze na redditu
    I have 2 Teslas. One with autopilot and one with full self driving (or whatever the hell it's called). Full self driving does not phantom break in the places autopilot does. This means there is a solution to this incredibly dangerous problem, but you need to pay thousands for it. I do think both are amazing, but I also think it's bullshit that they can call it "full self driving".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: nechci pokračovat ve flame. Nicméně, snad se shodneme, že to nesmí dělat vůbec, je to velké bezpečnostní riziko.
    A nepoužívat to je na delších cestách utrpení, protože díky one pedal drivingu a silné rekuperaci musíš pořád mačkat pedál plynu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: W_NOICE78: U dvojky se mi to děje skoro každou cestu (jezdím po "městské dálnici" kde je deset nájezdů na 5km cesty) u trojky jsem to ještě nepozoroval.
    Takže pokud to dělá, je to mnohem méně často
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: myslim, ze to dela i u tempomatu
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: jo a pak začne brzdit, protože si něco myslí.
    NIKDAS: dělá to i u trojky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: JYRKA: Sorry, špatně jsem to napsal.

    Tesla ma dva (resp. Tři mody) od nejpokročilejšího:
    1. Autopilot (příplatkové, vyhodíš blinkr a změní jízdní pruh atd)
    2. Adaptivni tempomat s udržením v pruhu (drží vzdálenost od auta před tebou a točí volantem)
    3. Adaptivní tempomat (jen drží vzdálenost)


    Jedničku nemám, dvojku nepoužívám, protože phantom braking.

    "Hloupej" tempomat nemá. A je divný, proč se to brždění děje u dvojky, ale u trojky ne...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: to je blbost Tesla ti na tempomat auto zpomali a zase zrychli na zvolenou rychlost. Jeste si nastavujes vzdalenost pred autem, kterou chces aby ti udrzovala.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CERMI_FOX: DOCKINEZ: nejde to. Ten adaptivní tempomat v tesle je stupidní a je výrazně horší než ten, který jsem měl v Octavii z roku 2017
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KUTAS: nekupovat věci od Babiše má, aspoň pro mě, primárně nepolitický rozměr - výrobky jeho chemiček jsou většinou předražené a téměř vždy nekvalitní :)
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    W_NOICE78: Pravda, ve 30. letech minuleho stoleti bych si BMW nekoupil. A ve 20. letech tohoto stoleti si zese nekoupim Teslu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NIKDAS: A má Tesla „hloupej“ tempomat, tj. nastavíš, že chceš na dálnici držet 130, a ona drží?
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    sorry, že se ptám takhle hloupě, ale to v Tesle nejde nastavit mód "jeď 140km/h, pokud dojedeš auto, zpomal na jeho rychlost, a drž si pruh" a ať rychlost nechá na řidiči, když to stejně FSD neumí ? Držet rychlost podle mapy mi přijde nesmysl, protože jednak se to mění neustále, jednak se může špatně zaměřit a najednou místo dálnice si myslí, že je na okresce vedle.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Kvůli tomu adaptivní tempomat v tesle nepoužívám.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jak vidím rovný štíhlý stín na silnici, držím plyn. Ne že by se mi to dělo nějak casto, navíc furt ty samá a předvídatelná místa.

    Přijde mi to jako s ICE autem, též se člověk s tím musí naučit. Tim to neobhajuju, ale žít s tímhle v poho umím.

    Vadí mi spíš, že to nemá 360 cam.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    JYRKA: Me nejvic stve, ze auto zacne brzdit, kdyz najizdi auto do pripojovaciho pruhu vedle tebe.. i kdyz ma svuj pruh, Tesla to vzdy vyhodnoti, ze je treba zastavit, aby to do nas nenapral.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: když ti auto v pátek odpoledne zpomalí najednou ze 130 na 80, tak seš vyděšenej dost. A ta auta za tebou taky, věř mi :)
    Zdá se, že to způsobují nejenom chybné podklady v mapách, ale taky špatná detekce kamiónů. https://youtu.be/7oprWTnnBqM?si=5K9MPQ7a2vJUecYC
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam