• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JYRKA: jiste, evropske automobilky o bezpecnost dbaji vice... akorat ze vubec :D
    Customer data from 800,000 electric cars and owners exposed online
    https://www.bleepingcomputer.com/news/security/customer-data-from-800-000-electric-cars-and-owners-exposed-online/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DANYSEK: jj, to říkají Linux věrozvěsti už kolik? 20 let. Boeing je jiný příběh, souvisí s privatizací všeho v US. Zůstaňme v EU. Jo a Dieselgate nesouvisel s bezpečností. (průser to samozřejmě byl)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JYRKA: jo, to rikali v Boeingu taky... :-) A jak to dopadlo s testama u FAA se tak nejak vi, zejo. O dieselgate nemluve. Jedna vec je "teorie" o tom, jak tyhle testy funguji... a pak realita toho, jak to doopravdy probehne. Ze se neco dela "dlouho" samo o sobe take neni znamka toho, ze se to skutecne udela skutecne kvalitne... ale troufam si ric, ze vic kiksu se odhali v momente, kdy to bude otevrenejsi... nez kdyz to bude uzavreny blackbox, kteremu "slepe veris". Software bez chyb je chimera...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DANYSEK: jedna věc jsou infotainmenty a druhá věc jsou věci související s bezpečností. Každý prd se certifikuje, dlouho před tím testuje postupy, které mají za úkol minimalizovat chybu. Tohle v životě nedokáže napodobit parta hipíků za klávesnicí. Nemluvě o tom, že pro samořiditelnost řešíš další podmínky - včetně pojištění odpovědnosti.

    ELIJEN: Může být, ale prostě nejde hi-jacknout bezpečnostní prvky auta a říkat tomu řešení problému.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    HERR_FLICK: VW ma v Cine spolecny podnik se statni firmou SAIC kvuli dotacim. To je asi duvod proc stoji polovinu co v EU. Je dokonce vetsi, ma upraveny sw, jiny podvozek a baterii. Urcite nebude osekany proti EU verzi.
    There’s A New VW ID.7 Electric Sedan, And It’s Only For China | Carscoops
    https://www.carscoops.com/2024/02/vws-second-id-7-model-launching-in-china-and-only-there/

    Volkswagen ID.7 is bigger in China
    https://carnewschina.com/2024/02/09/volkswagen-id-7-is-bigger-in-china/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Zrovna Quinn neni jeden z tech blbu, co jezdi v Tesle s FSD a rukama v kline. Teslu prodal a na FSD nadaval. Sef comma.ai je asi 20x chytrejsi nez Musk.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    JYRKA: proc? ve finale z tech tradicnich "korporatu" (fabrik) chodi zabugovany veci. Se staci podivat, jak jim funuji infotaimenty. Proste to nejak bastli aby to vypadalo.

    Mimochodem ja mam nedavnou zkusenost z autorizovanyho servisu klasickeho spalovace mrtvych dinosauru - kdy na me servisak cumel s otevrenou papulou, kdy jsem na nej vybalil data treba ze 100km jizdy, ze kterych slo identifikovat co presne se na tom aute sere... pricemz soucasne krcili ramenama, ze nevedi co presne se deje a proc. Borci ani neumi pracovat s datama, nebo mozna ani nechteji.

    A pritom ty dnesni auta - i ty co pali ty dinosaury - jsou hodne o tom, co kam kde jaky software do sdilene sbernice posle. Doba, kdy ti od plynoveho pedalu vedl bowden k motoru je fuc uz davno. Zkus se zamyslet nad tim, jak funguje takovy obycejny adaptivni tempomat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Pořídil si open source krabičku a udělal z auta autonomní vůz. No… potkat bych ho nechtěl :)

    x.com
    https://x.com/snazzylabs/status/1890927763772579977?s=46
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    AVATAREK: Tohle slo myslim do pulky otevrit a druha pulka byla prosklena 🤷‍♂️
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    KUTAS: No střešní okno se dá otevřít, panoramatická střecha je prostě prosklená
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    AVATAREK: Aha, jaky je rozdil… ja mel v podstate celou strechu sklenenou, nerekl bych, ze by to bylo “okno”.
    HELVETE
    HELVETE --- ---
    JYRKA:
    NIKDAS: tohle by mě zajímalo taky. Ti výrobci baterií to dodávají jako svůj díl na základě svého know-how a tím pádem za takový průser smluvně nějak odpovídají (včetně té zmíněné pověsti), nebo to dodávají jako výrobek dle nějakého technického zadání značky a tedy takový průser pak hrajou na výrobu dle požadavku a jde za značkou? (hodně zjednodušeně samozřejmě).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nieco k starnutiu bateriek od vaculika

    MARTIN VACULÍK: Teslu bych si nekoupil z jednoho důvodu...
    https://www.youtube.com/watch?v=R3JxBU24OFw
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    KUTAS: Počkej, on mluvil o panoramatický střeše a ty mluvíš o střešním okně. To je úplně něco jinyho
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DOCKINEZ: to pochopitelně bude. A to hlavně kvůli clům a obecně možnosti prodeje na tamním trhu
    ABS
    ABS --- ---
    HERR_FLICK: čínská id7 a EU verze budou 2 rozdílná auta (pasivní ani aktivní bezpečnost se tam řeší asi tak s o 15 let staršími standardy), celkem jistě mají různé baterie a tuším I motor je čínské verzi je slabší. I daně se tam v cenících často ukazují jinak. Není to úplně jablka s jablky srovnání.
    A ano konkurence v EVs je tam obecně větší.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    HERR_FLICK: Ale koncern bude mít továrny aj v Číně, ne? Asi nevozí ID7 z Evropy do Číny.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    RATTKIN: mluvím o rozdílu v ceně auta evropského výrobce, které se vyrábí v Evropě a prodává na evropském trhu
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    HERR_FLICK: všechny EV stojí v Číně polovinu než v Evropě. A mají tam desítky značek které se sem vůbec nevozí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam