• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DOCKINEZ: Promin, nevim jestli rozumim. Ze chces tempomat, co drzi rychlost nehlede na auto/prekazku pred tebou?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já osobně neřeším pohon (naopak pro moje používání bude EV ideální), ale moderní auta obecně. Jak bylo zmíněno ve videu: moderní auta jsou „policejní“ ve smyslu „buzerující“. Nejsem si jistej, zda bych to dobře snášel. Přeci jen koupit si tichý auto, ve kterým mi pak furt něco pípá, hrabe do řízení atd. atd., to by mi taky mohlo hrábnout.

    Uznávám, že jsem už poněkud zablokovanej a vždycky při pomyšlení na koupi BEV začínám znovu a znovu propadat tzv. trabantímu komplexu „dobře už bylo“, ale tvl. proč nemůžu mít např. hloupej tempomat a cpe se mi jen ACC?

    Vždyť to nedává smysl. Každej máme to používání jiný, a naprosto respektuju, že někdo ACC potřebuje nebo chce. Já akorát mezi takový lidi nepatřím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Děcka: Tesla, 500HP, weeeee.

    Příčetní dospělí s penezma na EV: Racionální diskuze o dojezdu, servisu, 360 cam, Autopilot, prosba u předváděčku ovládání Tesly, appky. Dobrý otázky, prostě přínosná diskuze o autě. Lidi co mají hezky auto a jsou nároční.

    Někteří chudí lidi: Vezl jsem pana, který mi říkal, že u auta vyžaduje líbivý zvuk motoru. Pán jezdí s kvetoucím 1.9TDI MPV, chro chro 🐷 Cope, neřešil bych.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    svezte někoho elektromobilem.
    Spousta lidí má na elektromobily svůj názor, ale kolik z nich je opravdu vyzkoušelo?
    Vyzkoušej si jízdu v elektromobilu! Překvapí tě víc, než čekáš!
    https://youtu.be/7mxScKmlyNI
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    SCHWA: Ma vlastni chranic a tudiz pred nim zadny nemam. Dle navodu tam ani nesmi byt.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    Otazka na lidi s domacim Tesla wall chargerem. Mate pred wallboxem DC chranic typu A nebo B? Chapu spravne, ze Tesli charger ma svuj chranic uvnitr, a tudis by mel typ A stacit? diky moc
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DZODZO: To by asi šlo, třeba taková ta 3M crystaline nebo jak se to jmenuje. To si dávají lidi na přední boční skla právě kvůli tepelnému komfortu a kompatibility s legislativou. Udávaná redukce 60% tepla (viz web 3M https://www.3m.cz/3M/cs_CZ/p/d/b00016683/) je ale trochu moc marketing. Když jsem byl u dobrýho foliáře v Hostivici, tak mi na sluníčku dal před ruku okenní panel s tím (čili lehce tinted z výroby a k tomu ta folie) pak bez toho (čili jen tinted) a prostup infra mi přišel pocitově podobný. V uzavřeném autě se to asi naakumuluje, ale i tak bych za to nedával víc než pár šupů.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    LAUNCHER: Protože se parkovací dům projektoval dřív, než se dělaly nabíječky :) Zároveň taky donedávna po nabíječkách nebyla moc poptávka, takže se u nich dalo parkovat za stejnou cenu, jako na normálním parkingu, a to včetně nabíjení. Ta současná vyblokovanost bude hádám nějaké systémové omezení, kouknu na to. Jinak, nabíječky a nějaké přístupné zásuvky má i Aeroparking v tom svém parkovacím domě, takže je tam možnost nabíjet pod střechou, ale zároveň teď neumožňují rezervace těch míst, a dozvíš se to až na místě, což je dost opruz.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nestaci si na tu presklenu strechu nechat wrapnut nejaku odrazovu foliu s uv filtrom co to trochu zatemni? to je aspon moja idea ako to chcem riesit
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Ve Vidni Panda nebo Mazur, ale kdyz si priplatis tak mas vsechno.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Pokud je řeč o Go Parking na Ruzyni, mrzí mě, že nemají nabíječky i pod tou střechou. A těch pár co mají mi přijde že jsou pořád plné, což je ale vlastně dobře, že se to líbí 😊
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ELIJEN: Kdyz nechas auto delsi dobu na letisti, kde neni nabijecka ani strecha tak si moc overheat protection nezapnes.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    LAUNCHER: hele před několika lety jsem jezdil do práce Mondeem v tmavě modré metalíze a s černým interiérem a kolega měl stejné, jen šedý interiér a stříbrnou metalízu. Obě auta stála vedle sebe na slunku na parkovišti a střídavě jsme jezdili na oběd pár kiláků jednou jeho a jednou mým. A rozdíl v teplotách byl nebe a dudy.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Tohle by byl zajímavý test btw. Vliv barvy auta/interiéru/panorama/Ag skla...
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Šílený drift ze kterého jsem skoro zvracel, ale video vzniklo dobré:
    Elektromobil umí všechno: Cesta kolem světa i divoký drift + Soutěž
    https://youtu.be/Rn8SOnVAvgs
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: u tmavsich laku mas v lete klidne 60-70 stupnu
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Kdyz zaparkujete v lete na slunicku, tak je jedno jakou strechu mate. Byl jsem v Italii ve 40° vedrech a vyresila to klimatizace... Muzete si i zapnout overheat protection.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    U nezatemneneho čelního skla IMHO ten rozdíl zásadní opravdu bude.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: z toho by vyplývalo, že skleněná střecha zvětší teplotu interieru o 20+ ?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Ty pokovený skla odráží cca 60% světla, takže prý to dokáže snížit teplotu v interiéru asi o 15°C...tohle mi tvrdili před 10 lety u VW, když implementovali čelní skla s vrstvou Ag.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Nikdy jsem se s tím nesetkal, mám teda bílou a bílý interiér a jsem jen v CZ, ne v Cali. Přijde mi to úplně stejné jako Oktavce před tím, ale změřeno to nemám.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: VW nebo Renault pouziva pdlc folie, ktery ti znepruhledni sklo elektronicky. Nekdo pouziva integrovany rolety. Existuji ruzne aftermatket stineni, ktery funguje a nejak nerusi interier.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: V Tesle se interier v lete dost prehriva kvuli skleneny strese, proto ted ma nova Y metalickou vrstvu. Otazka je jak moc to bude ucinny.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Poprve jsem mel prosklenou strechu v Peugeotu 407SW. Tam mela i roletku, takze se daly vyzkouset obe varianty :)
    Jakmile jsi stahnul roletku, tak se auto prosvetlilo a bylo v nem prijemne. Citil jsem to i jako ridic.
    A kdyz jsem s tim byl poprve v Alpach… Od te doby kupuju sklo nahore, pokud to jde.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Protože je to pár mm tenký a proto je tam o několik cm větší prostor jednak pro hlavu, druhák větší hmota vzduchu a tudíž čistší vzduch. To s 190cm cením hodně.

    Co se průhlednosti týká, při jízdě to nevnímám, ale zvlášť malé děcka to ocení, je z toho tak akorát vidět obloha ve dne, jinak je to dost zatemněné alespoň u mě.

    Chce to osobní zkušenost, tohle bude každý vnímat trochu jinak IMHO. Někdo chválí optimističtější pocit, když má nebe nad hlavou, někoho by to mohlo stressovat, nevím.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DOCKINEZ: Řidič z toho nemá nic, ale pokaždé, když někoho vezu, tak je to: "jéééé, vy máte prosklenou střechuu??"

    Mně osobně jako největší výhoda přijde, že sklo se oproti laku jentak nepoškrábe při mytí :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Ale samo to že to nechápu já ani náznakem neznamená, že to někomu haním nebo dokonce rozmlouvám - to je pro pořádek)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KORKMAZ: Já se přiznám, že to prostě nechápu. Střechu mám v autě i proto, aby mi nesvítilo do kabiny. Proč bych měl mít dobrovolně nahoře sklo a pak podle hesla „rovnák na vohejbák“ řešil případně zatmavování? Navíc je to těžší, míň odolný a v každým případě neekologičtější než normální plechová střecha.

    Za mě samý nevýhody, ale furt si říkám, že mi musí něco zásadního unikat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GOR: nové nabíječky mají Chademo jen kvůli splnění podmínek čerpání dotace - Libor Hladík z PRE vysvětloval, že když staví rychlonabíječky za své (= bez dotací), tak tam nedají ani AC konektor, natož Chademo, ale když dostali dotaci, tak musí (tehdy při vypisování dotací to tak prostě bylo chtěné, nebo třeba když za peníze ostatních tak ať i pro všechny? ale v tomhle businessu všechno trvá roky, tak třeba oboje)
    já to rychlejší AC nabíjení chápu u aut s větší baterkou (100+ kWh) jako u některých Porsche/Audi, BMW... ale tam to naštěstí ti výrobci většinou umožňují připlatit na 22 kW, našel jsem třeba u BMW:
    (omlouvám se, těch 11 kWh mi ale opravdu ujelo, já jsem ten kdo to lidem opravuje ;-))

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam