• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Úroveň 3? Dojmy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem dneska vyzkousel autonomni rizeni na hradecke dalnici

    @jyrkav.czesky.online on Bluesky
    https://bsky.app/profile/jyrkav.czesky.online/post/3lso6hgkfvc24
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: zadni motor idealne po 120tis predni po 150 tis
    KULA
    KULA --- ---
    Dva důležité kroky k elektroautu překonány. Majitelka garáže souhlasí s instalací podružného elektroměru v garáži a současně s vyfrézováním drážky na kabel aby prošel pod vraty. Auto se bude nabíjet před garáži, uvnitř stojí jiné. Přeparkovávat to nebudu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: velky bratr ma smiruje a tak mi youtube ponukol toto dobre video, kde sa riesi aj ten olej

    Ojetá Tesla Model 3: Co vše a kdy je potřeba servisovat s TESLADAVE a AAA Auto | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=a-Ymws6BbSY
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: Doživotní je u všech automobilek.. Ale prý se tam objeví nějaké otery, takže je možná dobré jednou ten olej vyměnit..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: planujes to menit? lebo tesla na to oficialne nema nejaky servisny interval, malo by to vydrzat dozivotne (pisu aspon u novsich modelov s olejovymi filtrami) a aj moj servisak mi o tom hovoril aj ked teda zatial to tiez osobne nerobil
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Switzerland killed study proving upgrading to an electric car is good for the environment | Electrek
    https://electrek.co/2025/06/19/switzerland-killed-study-proving-upgrading-to-an-electric-car-good-environment/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    kdyby jste nekde nechtel platit 4.500kč za vymenu oleje v redukční převodovce. Tenhle navod je celkem fajn.
    Naplne :
    predek 1,5l
    zadek : 2,3l
    Tesla Oil Change On The Drive Unit
    https://www.youtube.com/watch?v=oPiPCLZQ7FM&ab_channel=Car-Lo
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The «weird dip» in the charging curve is also observed/documentet by «Electrified Speicher», a You-Tuber in Switzerland dedicated to testing Skodas.

    It seems to be due to a too slow start up of the battery cooling. The software is programmed to wait with aggresive coiling until the battery hits almost 50 degrees.
    According to that swiss guy, the same happens in the Enyaq.

    I suppose Skoda can easily fix this by releasing a software update where the aggresive cooling starts at 40 degrees instead.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: ale koukam ze i kdyz to narazi na strop na 52stupnu tka to tlačí porad 100kw a teplota už se nezvyšuje, tak asi ok no :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MEB rulezz, prvni nabíjení po cestě a 25% overheat , testuje ve VAG ty auto vubec někdo?

    Skoda Elroq 60 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=t9y7DCSjSnA&ab_channel=Bj%C3%B8rnNyland


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a cinania to isto stejne pretlacia, tam sa na nejake enviromentalne zasady nehraju :)

    Těžba lepidolitu v Číně je nákladnější než získávání lithia ze solných roztoků a může být navíc škodlivější pro životní prostředí. Vznikají při ní totiž toxické vedlejší látky, jako je thalium a tantal, které znečišťují vodní zdroje.

    Čína se stane největším těžařem lithia - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cina-se-stane-nejvetsim-tezarem-lithia-40527625
    MINER
    MINER --- ---
    SMRGL: Reagoval jsem na tvrzení, že 4 musí mít volant SMRGL:. I v tom odkazovanym obrázku ke správně, že nemusí.
    Plus je tam správně i, že řidič nemusí být připraven kdykoliv přebírat řízení, operátor to odřeší kdykoliv odkudkoliv. To je asi hlavní point, že SAE 4 nepotřebuje neustálý baby-sitting, protože se umí kdykoliv bezpečně zastavit.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    MINER: Definice sae 4 je auto, které jezdí samo skoro všude, ale řidič musí mít možnost na základě požadavku vozu zareagovat. Zda to bude nějaký cicmunda v Indii, nebo řidič přímo ve voze definovano není. Tzn neplete do definice sae implementaci konkrétní firmy.

    Na sae se k tomu dá stáhnout zadarmo povídání, ale nemam nějak čas ho víc louskat

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    heh, tak uz si to vsimli aj ceske media :)

    Čína vydává nová auta za ojetiny, navyšuje tak vývoz - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-cina-vydava-nova-auta-za-ojetiny-navysuje-tak-vyvoz-40527525
    MINER
    MINER --- ---
    SMRGL: To je 3, který potřebuje baby-sittera.
    SAE4 nemá vevnitř člověka a nic nevyžaduje, aby mělo volant. Musí umět bezpečně zastavit samo i bez řidiče, pokud si neví rady.

    Např. tele-operátor Waymo, když auto neví kudy, nakliká do 3D rekonstrukce body, kudy to objet – volant nepoužívá – co jsem viděl, tak je to třeba nějaká složitá situace, kdy vznikne deadlock aut v úzkym místě, nikdo se nehýbe, a neni jasný, co tam vymejšlej. Auto to pak projede samo po tý trajektorii, případně se zase musí umět samo bezpečně zastavit.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    MINER: Tak 5 znamena úplně bez volantu. 4 s volantem, ale řidič reaguje jen, když je upozorněn.. Trojka nemusí držet volant, ale auto ho hlida, aby dával pozor na silnici - viz povinnost od příštího roku mít ve všech autech kameru na hlídání řidiče
    MINER
    MINER --- ---
    SMRGL: SAE4 legislativa už je v Německu dávno a Waymo tam testuje auta už od loňska. SAE5 asi ještě ne.

    Pokud vim, tak podmínka je, že musí být dostupný supervisor, pokud si to auto vyžádá.
    Myslím, že to člověk nemusí monitorovat konstantně, jen musí být on-demand, ale krom zpráv (Němci maj Autonomous legislativu už od 2021) jsem nestudoval úplný detaily: pokud někdo ví, nechť odkáže.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    W_NOICE78: jinak ten prvni odkaz zadny robotaxi ani fsd v Cine neni ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam