• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: jo, to fungovalo už loni, jen o tom tady ještě nikdo nepsal, tak jsem to chtěl napravit
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    By mě zajímalo chladící medium a jak jsou dělané moduly, sbernice atd... Pokud by to bylo v oleji, jako rotor některých motoru, mohlo by to fungovat.

    A world first: TotalEnergies Lubrifiants integrated an immersion-cooled battery in the Renault Mégane E-Tech
    https://lubricants.totalenergies.com/news-press-releases/world-first-totalenergies-lubrifiants-integrated-immersion-cooled-battery
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JYRKA: kdyby to někoho zajímalo. Tady je neofiko přehled aktualizací Fordu Mustang Mach-e (protože ofiko není k dispozici): https://github.com/elmedico27/fordpowerup
    Aktuální verze v Evropě je 10.1.1, já mám po roce aktualizací verzi 6.8.
    Bohužel dealeři neprodávají auta s aktuálním SW, tohle je třeba u škodovky povinnost.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Jojo, mustang už od začátku měl přípravu pro hlidaní. Když jsem si ho chtěl poprvé vyfotit, vsimnul jsem si přes čočku foťáku blikajiciho snímače v přístrojovce. Nové snímače by právě měly zvládnou i ty brýle..

    Právě mě překvapuje, že to funguje až teď, když se s tím ford chlubil už minulý rok.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SMRGL: ano, úroveň 3. Dojmy:
    - je to podstatně příjemnější, pokud je dálnice prázdná. Cestou ven z Prahy na Vysočinu to nebylo moc užitečné, protože jsem neustále předjížděl a vracel se zpátky doprava. Podporu pro předjíždění to zatím nemá (i když v Evropě už existuje, ale prostě OTA je u Fordu dost pekelný, takže ho po roce, co mám Mustanga, ještě nemám aktuální)
    - večer jsme jeli zpět, dálnice byla prázdná a jel jsem desítky kilometrů bez zásahu. To bylo fajn, ale chtějí za to 600 měsíčně - to se mi vzhledem k tomu, že jezdím většinou mimo dálnice, nevyplatí.
    Navíc v okamžiku, kdy si před obličej dám flašku s pitím, tak to vyhodnotí jako nevěnování se řízení a prudí to :)
    Zkoušeli jsme i, jestli to pozná spícího řidiče. Zavřel jsem oči, manželka hlídala - a poznalo a to jsem měl sluneční brýle. Jet 130 po dálnici se zavřenýma očima byl docela nepříjemný zážitek. :)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JYRKA: Úroveň 3? Dojmy?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak jsem dneska vyzkousel autonomni rizeni na hradecke dalnici

    @jyrkav.czesky.online on Bluesky
    https://bsky.app/profile/jyrkav.czesky.online/post/3lso6hgkfvc24
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: zadni motor idealne po 120tis predni po 150 tis
    KULA
    KULA --- ---
    Dva důležité kroky k elektroautu překonány. Majitelka garáže souhlasí s instalací podružného elektroměru v garáži a současně s vyfrézováním drážky na kabel aby prošel pod vraty. Auto se bude nabíjet před garáži, uvnitř stojí jiné. Přeparkovávat to nebudu...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SMRGL: velky bratr ma smiruje a tak mi youtube ponukol toto dobre video, kde sa riesi aj ten olej

    Ojetá Tesla Model 3: Co vše a kdy je potřeba servisovat s TESLADAVE a AAA Auto | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=a-Ymws6BbSY
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    DZODZO: Doživotní je u všech automobilek.. Ale prý se tam objeví nějaké otery, takže je možná dobré jednou ten olej vyměnit..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: planujes to menit? lebo tesla na to oficialne nema nejaky servisny interval, malo by to vydrzat dozivotne (pisu aspon u novsich modelov s olejovymi filtrami) a aj moj servisak mi o tom hovoril aj ked teda zatial to tiez osobne nerobil
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Switzerland killed study proving upgrading to an electric car is good for the environment | Electrek
    https://electrek.co/2025/06/19/switzerland-killed-study-proving-upgrading-to-an-electric-car-good-environment/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    kdyby jste nekde nechtel platit 4.500kč za vymenu oleje v redukční převodovce. Tenhle navod je celkem fajn.
    Naplne :
    predek 1,5l
    zadek : 2,3l
    Tesla Oil Change On The Drive Unit
    https://www.youtube.com/watch?v=oPiPCLZQ7FM&ab_channel=Car-Lo
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The «weird dip» in the charging curve is also observed/documentet by «Electrified Speicher», a You-Tuber in Switzerland dedicated to testing Skodas.

    It seems to be due to a too slow start up of the battery cooling. The software is programmed to wait with aggresive coiling until the battery hits almost 50 degrees.
    According to that swiss guy, the same happens in the Enyaq.

    I suppose Skoda can easily fix this by releasing a software update where the aggresive cooling starts at 40 degrees instead.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: ale koukam ze i kdyz to narazi na strop na 52stupnu tka to tlačí porad 100kw a teplota už se nezvyšuje, tak asi ok no :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MEB rulezz, prvni nabíjení po cestě a 25% overheat , testuje ve VAG ty auto vubec někdo?

    Skoda Elroq 60 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=t9y7DCSjSnA&ab_channel=Bj%C3%B8rnNyland


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a cinania to isto stejne pretlacia, tam sa na nejake enviromentalne zasady nehraju :)

    Těžba lepidolitu v Číně je nákladnější než získávání lithia ze solných roztoků a může být navíc škodlivější pro životní prostředí. Vznikají při ní totiž toxické vedlejší látky, jako je thalium a tantal, které znečišťují vodní zdroje.

    Čína se stane největším těžařem lithia - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cina-se-stane-nejvetsim-tezarem-lithia-40527625
    MINER
    MINER --- ---
    SMRGL: Reagoval jsem na tvrzení, že 4 musí mít volant SMRGL:. I v tom odkazovanym obrázku ke správně, že nemusí.
    Plus je tam správně i, že řidič nemusí být připraven kdykoliv přebírat řízení, operátor to odřeší kdykoliv odkudkoliv. To je asi hlavní point, že SAE 4 nepotřebuje neustálý baby-sitting, protože se umí kdykoliv bezpečně zastavit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam