W_NOICE78: Myšlenka zajímavá a nesmyslnost nechci rozporovat, ale stálo by za to uvádět fér čísla při porovnávání. Tedy uvedu některé věci které mi tam chybí a nesedí.
1. bych uvedl fakt že nejzásadnější informace je vždy kde se ta energie spotřebovává a z jakých zdrojů. To s tím výpočtem strašně zamává a v dnešní době je (bude to) veliký gamechanger.
2. účinnost moderních naftových i benzínových motorů (na pohyb) je mnohem vyšší u TSI se uvádí až 40% u 1.5 i-VTEC Turbo i malinko přes.
U nafty třeba Mercedes-Benz 220d uvádí 42-46%
3. když už to tak počítáme je dobré zmínit že jen na poslední štaci tedy u DC rychlo nabíjení baterie máš účinnost třeba jen 80% u pomalého AC je to o cca 5% lepší.
4. z baterie do motoru jsi zase na 90%
5. účinnost toho motoru samotného je přes 90%
Tedy jen na té poslední štaci jsme u BEV na nějakých 65%. Podle mě je tedy výhoda těch ICE v tom že máš větší možnosti optimalizovat a udržovat tu energii. V tomhle je tedy výrazný prostor pro zlepšení jak u BEV tak ICE. I když technologie motorů zůstane stejná.