• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Teď nevím, ale vychází mi to asi na 15korun/kWh, pokud si pamatuju, nedávno jsem to tu někde počítal.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Test asistenčních systémů v Číně

    216次碰撞 36车封闭高速路 生还率仅有?% 36 Cars, 216 Crashes Closed Highway ADAS Test! ?% Survival!
    https://www.youtube.com/watch?v=0xumyEf-WRI


    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    SMOKY: Co jsem slyšel, tak furt se nepodařilo přesvědčit hasiče na zmírnění požadavků (sprinklery, absence ramp). večer snad potkám nějaký policy makery a dám případně update. Taky mě to zajímá (udělat si nabíjení na stání - ten přenosný wallbox na 380V se mi osvědčil)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CAL:
    STETKINS:
    s předpokládanou domácí spotřebou FVE 3,5MWh mi zbyde 3,5MWh ze sítě a tím pádem bude průměrná cena 6,9kč/kWh protože jistič bude větší část (i když silovku mám 3,2 a sazbu D57d, t.j. distribuce jen 0,25kč/kWh v NT)

    myslím, že to povede k tomu, že stát bude dotovat jističe (nějakej Babiš, nebo Konečníková to prosaděj za pár let)
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    CAL: ahoj, při započítání poplatků (dist, OZE, SS,.. bez platby za jistic) mi vychází cena kolem 7.40 a 5.10 (NT).
    Což není prakticky moc velký rozdíl od cen AC nabíjení(6-8 při využívání aplikací). pokud člověk nemá FVE a má nájezd do 100km denně , tak je otázka, jestli má cenu řešit svuj wallbox

    u DC je to horší (protože náklady na DC nabíječku jsou řádově vyšší než AC) - stát měl místo podpory prodeje EV podořit výstavbu DC nabíječek (captain obvious..)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CAL: s větším odběrem si může dovolit lepší tarif a lepší cenu. U malého odběru se ti ale nevyplatí platit větší stálé poplatky a tak je cena za 1kWh vyšší. Teď jsme řešili bytový dům, kde mají v bytech spotřebu kolem 1-1,5MWh ročně a tam platí přes 10kč/kWh... prostě platí litr měsíčně :-D
    CAL
    CAL --- ---
    Ty jo, tady lítaj šílený čísla. Nevím, jestli je chápu, ale přidám svůj datapoint. V nové fixaci od srpna mám cenu elektřiny samotné kousíček nad 3kč s dph a podle minulého vyúčtování očekávám celkovou průměrnou cenu elektřiny se vším všudy při mojí spotřebě 5-5.5 kč/kwh. Sazba D57d, ale on to zas takový rozdíl není. Jestli máte výrazně víc migrujte, je to opruz, ale jinak nám ty ceny budou šroubovat pořád.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Tak jsem prvně viděl naživo TMY Juniper, parkuje na Kolbenově na chodníku od stanice M-Kolbenova cca 100m směrem do centra…

    Takhle hnusný auto už jsem dlouho neviděl…🤮
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Nevíte jak to vypadá s vyhláškou pro společné garáže? Nemůžu dohledat nějaký aktuální stav, jen že měla letos začít platit, ale byli s tím nějaké problémy
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    NIKDAS:
    DZODZO: jo jasny, ja zapomnel na jistic
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto mam v poslednej fakture:

    Celkové průměrné ceny (dodávka + distribuce) bez započtených slev a DPH:
    Stálý plat: 344,84 Kč/měsíc, VT: 6,83 Kč/kWh

    takze s DPH to bude niekde okolo tych 8 korun, ale mam iba vysoky tarif, stale sa neviem dokopat k zmene sazby :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JIMIQ: Mi konečná cena vychází pod 7kč/kwh, ale je to proto, že máme velkej jistič (3x125A) a relativně malou spotřebu (celé léto jedem z FVE).
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: k tomuhle mě zajímá - platí opravdu někdo 8,12kč/kWh (0,33€)? Já platím 4,4, čili 0,18€/kWh. Na bytě, kde je sazba D02 to vychází kolem 6kč/kWh, takže 0,24€
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    k tym cenam za provoz elektrina versus fosilne paliva

    Analýza: Češi platí za elektřinu třikrát více než Maďaři a dvakrát víc než Slováci - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-analyza-cesi-plati-za-elektrinu-trikrat-vice-nez-madari-a-dvakrat-vic-nez-slovaci-40531437
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: O nějakém plošně tu nepadla řeč, naopak jsem dal příklad protože to plošně nemá smysl srovnávat. Ale k tomu 80% tak je započtený celkový ZVÝŠENÝ nárok na tu sít pokud si to pamatuji, teď to nevidím, Ale mám to někde na disku. Tedy nebavíme se o tom co ty zaplatíš ale co ty tím SPOTŘEBUJEŠ NA VÍC.
    Například doma by bylo velice efektivní nabíjet přímo z panelů. Otázkou je jestli se to vyplatí to řešit.
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Tak v tom případě poprosím o zdroj já tebe. Zajímají mě jakékoliv zdroje mimo nějaké PR výrobců.

    Čísla jsou orientační, nebude to platit vždy a všude. Ale jen jsem chtěl aby se nemíchali jablka z hruškama.

    A zvýraznil jsem tím podle mě podstatnou informaci, že motory jakékoliv asi o 10% účinnosti jen tak nevylepšíme. Ale ušetřit 10% energie po cestě k tomu motoru není vůbec nemožné a co víc je tam obrovský prostor ve zlepšení JAKOU energií to budeme obsluhovat. To vidím jako nejzásadnější pro všechny paliva. Protože ta doba kdy máme dlouhodobě energetické přebytky z obnovitelných zdrojů tu už klepe na dveře.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABS: tak v článku píšou 9-24%, ale DC by mělo být kolem 10% a nově se rozšiřující 800V technologie bude ještě méně, takže CUKIho 20% plošně je blbost
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Jaká „férová“ čísla? Uváděné hodnoty jsou průměry.
    Je zřejmé, že některé EV jsou méně efektivní a naopak některé spalovací motory mohou dosahovat vyšší účinnosti.

    I kdybychom uvažovali účinnost elektromobilu kolem 70 % a spalovacího motoru kolem 40 %, rozdíl v energetické efektivitě je při reálném provozu stále zásadní.

    Největší ztráty vznikají při pomalém AC nabíjení, hlavně kvůli konverzi v palubní nabíječce – při rychlém DC nabíjení jsou ztráty naopak nejnižší.
    ABS
    ABS --- ---
    JIMIQ: to neni spatny odad koukni sem (https://insideevs.com/features/711659/ev-charger-efficiency-losses/)
    v realu to bude mozna jeste o kousek horsi nebot ono to neni Sit > ACDC> Auto ale casto spise Sit > ACDC > battery charge > batery discharge > car

    Opravdu by mne zajimala celkova efektivita vetsiho hubu jako je napr u D1 u Humpolce vs maly DC charer u Kauflandu. Predpokladam, provozovatele ale nesdili :(
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    k té učinnosti nabíjení 80-85% bych chtěl vidět zdroj :) Podle mě je to 95-97%
    to samé z baterie do motoru a motor samotný

    a na druhou stranu zanedbáváš účinnost těžby, rafinace a dopravy ropy/nafty
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam