• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: ono jde i o velikost baterie, prostě do malé při stejném zatížení (c) máš k dispozici logicky mešní proud. Tedy při stejném napětí.
    NIKDAS: K degradaci a nebo ke snížení proudu? Předpokládám že tm je nějaká ochrana ne? Nebo je nastavena tak vysoko?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Jo to vím, to mi prodejce tak říkal, že bych neměl nabíjet na sluníčku nebo po nabítí nestát ve výhni, s čímž letos není problém, ale celkově asi jo. I když v AT mají nabíječky ve stínu (btw super combo parkování pod střechou, která je komplet FVE).

    Co se chlazení týče, tak to je vodou chlazený, na schématu to vypadá skoro stejně, jako ID7. Jen to má navíc druhý okruh s vlastním čerpadlem. Hodně bych se divil, kdyby nemělo doběh, to měl už 50 let starej golf přes relé.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    KORKMAZ: tady jde o chlazení.
    PHEV a některý starý BEV neumí chladit baterii (buď vůbec, nebo nedostatečně) a proto pak dochází k degradaci při častém používání UFC.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: je tam aktivni chlazeni? Myslim ze tak maly baterky nejsou staveny na caste vysoke proudy z DC nabijeni. Stejne to nenabiji rychleji nez 40KW, na AC to mas 11KW
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jo to mám...a právě proto se mi nechce čekat na AC

    Ale ta baterie bude asi stejná jako BEV, tak tady bych neviděl úplně příčinu, proč se vyhnout DC
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: jestli mas PHEV tak primarne nabijej na AC na DC bych nabijel vyjimecne, jak doporucuje vyrobce.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Jak moc ve skutečnosti škodí časté nabíjení přes DC? Výrobce před tím preventivně varoval, ale jestli to nebude něco jako spotřeba oleje v normě a bullshit typu preventivní výměna stěračů a brzdové kapaliny...

    Mám totiž omezenou možnost nabíjet doma a veřejně nějak nemám čas čekat na AC nabíječce a nevadí mi připlatit pár korun za DC (třeba u Eonu to bývá i stejný).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    SCHWA: samozřejmě
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    JYRKA: A na obyč 11/22KW AC to normalne nabiješ, že?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Češi se ojetých elektromobilů nebojí: Za půl roku jich dovezli stejně jako za celý loňský rok | Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
    https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy/cesi-se-ojetych-elektromobilu-neboji-za-pul-roku-jich-dovezli-stejne-jako-za-cely-lonsky-rok/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: od 2026 to bude opraveno a bude nabíjet i na 400 V.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ABS: některý automobilky to vyřešily "jednoduchým" rozpojením baterky na dvě 400V části.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SCHWA: zatim ne, ale vyfiltrujes je podle rychlosti pokud je to do 150KW tak je to vetsinou 400V
    ABS
    ABS --- ---
    W_NOICE78: mi to tak spatny napad neprijde, s tim dojezdem je to celkem v pohode, netreba trefovat nabijeci stanici na rezrevu 50km ale na 100km. Prijde mi to jako logicky krok. Sice ten menic 800V>400V bude vazit tak 15kg, ale i tak je to v 99,9% jezdeni jenom balast.
    S cim mohou mit smulu je neduvera trhu pocatecni.
    SCHWA
    SCHWA --- ---
    W_NOICE78: Hledal jsem mapu 800V nabijecek v CZ, ale nic jsem nenašel. Máte někdo?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    TOFI: Pochybuju ze auto ktery nenabijes na 400V UFC otrese s trhem.
    TOFI
    TOFI --- ---
    Trh s elektromobily se otřásá v základech | Mercedes-Benz CLA EQ + Shooting Brake | 4K
    https://youtu.be/NequguuMYUw?si=juDq9hEcxxptM_1z
    TOFI
    TOFI --- ---
    Tesla v Evropě přestala přijímat objednávky vlajkových modelů - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-tesla-v-evrope-prestala-prijimat-objednavky-vlajkovych-modelu-40532483
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Predelavka stary 911 na EV s mororem z Tesly S.
    Porsche/Tesla motor swap. 110hp engine out. 300+hp motor in. #tesla #porsche911 #restomod #hotrod
    https://www.threads.com/@zelectric_motors/post/DMwKLkKS5tO?xmt=AQF0uFklbsuCDMtQP5Hgc2mghIIC52ode5RI8i-AmGVXlA
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    dalsi test od Nextride s id4 a nameřené hodnoty dost dobré

    VW ID.4 150kW s nájezdem 195000km v zápřahu s karavanem - vyrovná se Tesle? | Jak je na tom baterie?
    https://youtu.be/mCFtdjXSF8I?t=2588
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DZODZO: Sou delany na to, ze tam nacouvas Teslou. Novy uz jsou delsi, aby mohli nabijet vsichni normalne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: huh to niekto nedomyslel rozmiestnenie tych stojanov, obvykle su otocene rovnobezne s miestom, prave aby sa dalo zajet az uplne k tomu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nabíjet u Elona je někdy dost naročný :)

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIGHTHUNTER: auto za 1.5m a nosič dražší než všechny kola co veze : )
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    toto je teda dobry fail, dobry priklad toho ako nevyladeny software urobi z auta vrazdu na koleckach

    2025 Dodge Charger Daytona EV - AVOID AT ALL COSTS!
    https://www.youtube.com/watch?v=1jiGsrJGxKM
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KORKMAZ: ano
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    DZODZO: Chápu to dobře, že tam jde nabíjet jen přes appku EVmapa a tam si člověk musí nabíjet kredity dopředu?
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Tak to asi jenom ojebavaji ridice BMW :-)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    bauhaus cez evmapu ma nabijanie za 5 korun ale je pravda ze bauhausov po CR nie je tolko co kauflandov :)

    evmapa.cz - nabíjení na dotek
    https://evmapa.cz/bauhaus-brno-herspicka
    CUKI
    CUKI --- ---
    NIGHTHUNTER: Jo co bych za to dal abych za 5,9 nakupoval doma.
    Rozdíl 22kW a 50kW víc než 100% mi přijde dost, ale je to pochopitelné díky nárokům na síť. Ale psalo se tu o 0,74 GBP/kWh což je skoro čtyřnásobek. Tedy buď měnil u žida před kaufem a nebo si to neumím představit. Co vím tak třeba u Barclays mám zrovna ty převody na CZK poměrně ok.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam