• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    [CADDY @ Za Paywallem? 🔐🗝️ Odemčeno. 🔑🔓 klub se 4 pravidly v záhlaví]

    takže doma 5,6kW = 92% účinnost
    venku 50kW = 95% účinnost
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    moc pěkně zpracované video včetně meření a torque specs
    2025 Tesla Juniper Suspension Retrofit
    https://www.youtube.com/watch?v=plUeQga_TI4&pp=ugUHEgVlbi1VUw==
    KURE
    KURE --- ---
    Muj problem s Teslou je to že nemá servisni pokrytí v čr,
    a trochu to, že po mě chce abych auto používal jinak než jsem zvyklej.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    PEPAZZ: Problém je, že Musk je vidět a zosobňuje Teslu, zatímco ostatní automobilky své průšvihy anonymizují a zametají pod koberec. Hejtovat Muska je snadné, ale skutečné problémy jako podvody s emisemi nebo ten lobbing proti elektromobilitě skoro nikdo neřeší.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Jak píše Kutas, třeba to že Musk v jednu chvíli přejímal pro-ruskou propagandu je pro spoustu lidí mnohem víc emocionální a mnohem větší deal breaker než deset let stará kauza o které už spousta lidí ani neví, případně subtilní lobbying maskovaný chytrým greenwashingem.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PEPAZZ: někde prostě je ta hranice co je pro každého únosná sviňárna a co není... mě osobně Musk dostal s tím vypínáním Starlinku na UA, kdy se ty výpadky kryly s potřebami útoků Rusáka.
    A Tesla pro mě není taková srdcovka jako třeba Slavia, které fandim, i když ji vlastní Číňan nebo aktuálně uhlobaron. Takže jsem ji prostě z výběru budoucího auta taky vyřadil a ideálně si chci vybírat evropskou, ideálně českou značku. Uvidíme, jaká bude nabídka a jak to půjde.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FINSON: chápu ze maj lidi problém s Muskem jakožto nejvetším akcionářem(12% shares) a CEO i po tom co se rozešel s Trumpem, ale zase na druhou stranu nalejme si cistého vína: u VAG/stellantis ti nevadil dieselgate? u Toyoty a dalších ti nevadí že investují vysoke mil dolaru za aktivní lobbing proti bezemisní BEV mobilitě?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: myslim ze id3 umi jen svisle zatížení ... nikoliv privesy neni na to homologovan. tímhle a tim ze to nema stresni nosiče je to auto značne "zkryplené" :)
    KURE
    KURE --- ---
    veškery subskribce existujou jen pro to, že to je vyhodnější a že tak ze zakaznika dostanou vic peněz.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    Umim si predstavit, ze nektery features si zaplatim jen sezonne - vyhrivani sedacek jen od podzimu do jara. Ale u vetsiny mi to pripada jako zbytecnej naklad navic.
    LELI
    LELI --- ---
    KURE: ono to neni blby pro naslednyho kupce, treba kdyz prvni majitel byl korporat co by na to nemel budget, tak si to dalsi kupec muze zaplatit, nebo silovnej elektrikar….
    KURE
    KURE --- ---
    DZODZO: voni těch aut prodávaj moc, že se to chystaj lidem ještě víc znepříjemnit?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Toto myslim uz ktosi skusal ne? Vyhrievane fotele za poplatok alebo nieco take :)

    Volkswagen Locks ID.3 Full Power Behind Subscription Paywall
    https://ground.news/article/volkswagen-is-making-some-ev-owners-pay-extra-to-unlock-full-potential
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    WACLOSH: Dělá, ale nic moc. Po uvedení jejich prvního pořádného BEV hned zastavili jeho prodej, protože mu upadavala kola. Dokud nevyhrali nějaky státní tendr, nikdo o ní v ČR pořádně nevěděl
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    VONSMIRNOFF: toyota dělá BEV?
    VONSMIRNOFF
    VONSMIRNOFF --- ---
    JYRKA: By mne zajímalo proč tam není Toyota...
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    JOHNIEZ: tady na to mám takovej rozporuplnej názor.
    Vyhánění aut z měst přechází obzvlášť u nás (jižní Říše) v opravdovou melu.
    Z parkování pro auta se doteď stávaly pruhy pro cyklisty, který (ač jsou prázdný) omezoujou i provoz MHD. Pak přišla vlna elektrokol, kdy pro nářaďovnu a řadu stojanů obětovalo město i dvě místa na sektor.
    Onehdá jsem se pozastavil nad tím, jak u nás na maloměstě (50k obyvatel) na vlakovém nádraží zastavěli parkování pro invalidy nabíječkou a garáží/přístřeškem na elektrokola.
    To se mi příčí. A pak vzali další místo pro elektroauto. Stojí o to nèkdo?

    Stejně tak nadpočetné předražené nabíječky s vyhrazenými místy a sledováním kamerami ve vyloženě rezidentních oblastech města.
    V Říši nejsou k věku řidiče vztažené povinné zdravotní kontroly, takže řídí každej, kdo ještě chodí.

    Před domem s 20 partajemi nejnižší příjmové kategorie stojí 20 aut. Ejhle, elektrizujeme, dvě z nich ubydou ve prospěch nabíjení.
    NIKDO z domu nebo přilehlých ulic na elektroauto nedosáhne, a kdyby jo, tak si vytáhne prodlužku - PROTO TAM BYDLÍ, v sociálním bydlení - ale dva byty už nezaparkují.
    A pro nepravidelný odjezd z bydliště (dialýza, vyšetření, rehabilitace) to budou staroušci, kteří jen tak tak zvládají svůj den bez chodítka a bez pomoci vnoučat.
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    NTR23: přesně o tom mluvím. Mám dobíjení ze soláru v práci zdarma, na okreskách denně bezstarostně pohoním ego v lehké zadokolce.

    Přitom v kasičce zůstanou čtyři pětiny sumy za palivo a kdovíkolik za oleje, svíčky, rozvody, brzdy...
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NIGHTHUNTER: Používám ho na stěhování. Tzn převážení různého bordelu do hmotnosti cca 500kg.. Trasa přibližně 60km. Z toho 1/3 silnice první třídy (rychlost většinou něco málo přes 100km/h), 1/3 silnice nižších tříd (rychlosti mezi 50-70km/h), 1/3 dálnice (maximálka 120km/h).

    Průměrná spotřeba pod zatížením cca na celé trase kolem 28-30kwh/100km. Jen na dálnici se dostávám na nějakych 34-35kwh/100km. Pokud jedu město, nebo nižší třídy silnic, klesa spotřeba pod 24kwh/100km.

    Auto má zajímavý ukazatel dojezdu. Při skoro plném nabití ukazuje dojezd podle mé aktuální spotřeby = 361km, dojezd při optimální teplotě ve městě = 414km, dojezd při teplotě 5°C na dálnici = 197km.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam