• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, doptával jsem se u VW a do fleetu už jsou ochotný dát trochu větší slevy než ještě na jaře. Na ID modely (ne užitkové, takže bez samby) je to 19%, čili +3pp. Trochu mimo je teď ID3 (brzo asi golf nebo co já vím), tam je 11% ale zase nějaká extra sleva kilo, čemuž oni říkají nevím proč edotace a tím se snaží lákat i plebejce.

    Samozřejmě to neplatí na budget akční modely, tedy vyjma tý edotace u trojky. O menších slevách na people modely, což i přes svůj název kupodivu není holota, se bavit dokážou, ale ten slevový index se pak poníží.

    Pořád jsou ty procenta ale o dost jinde, než u spalováků, takže to furt ukazuje na to, že marže na elektro jsou řádově nižší a ty auta je prostě drahý vyrábět.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: "average" je to srovnatelné? Předpokládám, že Číně bude menší průměrná kapacita.
    Navíc spalováky tam kupují spíš luxusní tanky.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: 2ng gen lfp od BYD ma 190Wh/km a LFMP ma 220Wh/km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL nejnovější technologie hybridních baterií z IAA Mnichov 2025 | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=t56lZmSxJbs&ab_channel=BACINA
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: Pepiq! Konečně nějaké české jméno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CERMI_FOX: Shenxing Plus(lfp) od CATLu už ma 205Wh/kg to už mi prijde hodně slušný, jinak ano norm lfp maj 160Wh/kg
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KUTAS:
    PEPAZZ: a zároveň niklové (současné evropské/US) baterky mají větší energetickou hustotu, tedy při stejné velikosti baterky to dojede dál.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: protože Legacy smlouvá baterie na 4 roky dopředu a tehdy jeste LFP asi neznali :)))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tesla oznámila že pracuje na charging roamingu ostatních providerů. Začala v Holandsku.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Pořád tam ještě nejsme.... někdo nějaké vysvětlení k tomu popisu těch baterek? Proč se na západě nepoužívají a v Číně ano?

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Expert: Nový Škoda elektromobil nabídne příznivou cenu | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/skoda-predstavila-nove-elektricke-auto-ma-nabidnout-nadstandardni-dojezd-i_2509081339_nvl

    začíná se zase šířit novinářská zkratkovitost
    Jmenovat se bude Epiq, bude mít čtyři metry, dojezd 425 kilometrů a prodávat by se měl zhruba za 612 tisíc korun.

    ten model za "612" (říkali 25 tisíc eur, ale je to s DPH, nebo bez?) určitě nebude mít dojezd 425. Ten 425 má baterku 60kWh a ten za 612 tisíc bude mít 50kWh, takže ~350km (WLTP ofc)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BUCKOWSKI: ID.BUZZ nechces? Akcni LWB Pro je za 1.3M
    BUCKOWSKI
    BUCKOWSKI --- ---
    trochu se tu vybleju...

    Mám právě půjčeného Enyaqa na test drive. Prakticky se mi nechce ho vracet. Nechápu ty testy dojezdu a spotřeby. Sypal jsem to co to šlo, ale vždycky jsem dojel nějaký "špunt". A dálnici i 170. Celková spotřeba 90 km (25 dálnice) 18 kwh.
    Kratší trasa 16 kwh. V obou případech zaokrouhleno nahoru. Co se týká jízdy, tak jsem neřídil lepší auto. (subjektivní hodnocení)

    Mám zlomené srdce. Se 3 dětskýma sedačkama se tam prostě nevejdeme.

    musím čekat na Vision 7s
    CUKI
    CUKI --- ---
    IV0: Právě že to není z jaké prodlužky zapojit. Před panelákem se neparkuje a v práci je to si neoficiálně NOGO.

    Ideální by bylo v místě bydliště. Ale zajímá mě jestli se to dá nějak poštouchnot k rychlejší realizaci. Ani v jednom z těch měst (obě mají Lidl) není nabíječka.

    BTW dost často je plná a hlavně ty auta s malou baterií to stejně nemají jak využít. V Praze to asi bude jiné, ale zrovna v těch okresních městech to žádná jistot není. A za 15-20 minut co strávíš v krámu toho taky moc nedobiješ.

    Proto se zajímám o tu nejednoduší situaci, která by měla být už snad standardem podle představy o vývoji elektromobilismu, tedy wallbox z pouličních lamp. Ty tam jsou. Jak se tam objeví jedna, představuji si, že se tam objeví brzy další.
    IV0
    IV0 --- ---
    IV0: Při běžné ceně 12 Kč/kWh a spotřebě třeba 16 kW/100km je to furt pod 2 Kč na km...
    IV0
    IV0 --- ---
    CUKI: I nejpomalejší 6A 1f nabíjení dobije minimálně 10 km dojezdu za hodinu. Takže v práci i doma se to musí dobít i na tenounké prodluzovačce. Úplně jsem nepochopil otázku, ale není možné třeba v té práci natáhnout prodlužovačku? Tohle se dá technicky vytáhnout i z jističe na světla. Není wallbox zbytečný? Ten člověk nechodí nakupovat? Třeba do Lidlu nebo Kauflandu? Tam jsou 50kW nabíječky, stačilo by jednou týdně...
    CUKI
    CUKI --- ---
    PEPAZZ: Dojezd 400km je u takového přibližovadla kolem komínu nonsence, nejen finanční. A ne nejedná se o Prahu, ale o dvě poměrně velká města.
    Jedná se o člověka, který fakt nemá čas na to chodit do fitka jen pro to, aby předraženě dobíjel elektroauto a kupovat si něco za x stovek tisíc. Hledá náhradu za své auto které ji roky slouží a stálo asi (hádám)10-15k Kč. Cenově neznám limit jen odhaduji podle toho co vybírá (6-10let staré malé auto), že to moc přes 100k nebude. Pokud by měla smysl elektrika, myslím, že by dala i víc. Malé 4místné auto, které pojede pouze po okreskách.

    Cenově se do toho vejít dá, protože se jedná pouze o krátký dojezd. Ale otázkou je, kde a jak to dobíjet. Jestli se tomu dá nějak pomoci. Nějaká žádost na ČEZ město?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: pokud to řešíš v Praze tak auto s nejakym 400km dojezdem ti stačí nabít 1x týdně. Na to ti stačí jít v týdnu jednou do fitka na hodku a pichnout si to na 50kw stojan například.. v Pze je tech nabijecich mozností fakt dost.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    koukam ze ten budget EPIQ bude předokolka : / a VAG povoli škodovce max 150kw v nejvýkonejsi verzi
    CUKI
    CUKI --- ---
    Otázka dobíjení. Je nějaká možnost pro člověka z paneláku který jezdí každý den do práce cca 30-40km jedna cesta vyřešit nějak efektivně nabíjení? Tedy nějak dotlačit obec, či zaměstnavatele k wallboxu? Ve městě kam jezdí je jediný byť je relativně nedaleko. Ale i kdyby to bylo " z lampy, tak to de facto umožní nabíjet pouze 2 auta. Protože není reálné tam za pár hodin přijít přeparkovat a pak se zase vrátit do práce.
    Dobíjení by stačilo vyřešit na jakémkoliv z těch míst. Ale jak toho docílit?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam