• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla spouští Charging MultiPass
    Tesla Klub CZ/SK | # 🚗⚡ Tesla spouští **Charging MultiPass**
    https://www.facebook.com/groups/teslaklubczsk/posts/1834557290773462/
    Tesla Multipass
    https://www.youtube.com/watch?v=r972jqqdsTM
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: Ano psal jsem. Pouze kompletuje články. Ale našel jsem někde informaci že LG už v Evropě i něco málo vyrábí. Předpokládám, že se bude jednat třeba o jeden jediný model auta, ale netuším který a jestli nejede část z Číny a část z Evropy.
    COMODOR_FALKON: Vzhledem k tomu, že na to maj težkej monopol, tak dost pochybuji, že by své know-how dali jen tak. Ostatně nesmyslná cena v EU je toho důkazem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Pravděpodobně minimum. Pro čínské vedení jsou zahraniční dceřinky příležitost, jak dostat peníze z Číny jinak, než přes casino…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ...a samozřejmě se to kompletuje i v Boleslavi. Původně pro PHEV pro Superba, teď už na vše. Když jsem tam byl na exkurzi, tak říkali něco kolem 1500 kompletů denně.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CUKI: VW si to kompletuje samo v DE. Ale kupuje hotové články, nejspíš od LG, a to pak báli do modulu
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ:
    PEPAZZ:
    Bacha to LG dělá komplet baterie u nějakého malého procenta aut. Bohužel kde jsou přesně se mi nepodařilo zjistit. Většina baterií je stále z Číny.

    PEPAZZ: to brzo mělo být už dvě dekády zpět. Nehledě na to že vývoj není náš. Tedy hádám že to nebude finančně tak super aby se tam dalo dostat na větší slevu. Ale to je pouze má domněnka. Netuším kolik z toho de do Číny.

    Protože nakupuji baterie přímo od Čínských výrobců, tak mi občas ve schránce přistane nějaký ten e-mail o novinkách. Tak tam je třeba odkaz na výrobu a vývoj. Kdybych vzal celou Škodovku, všechny ty krabice co pro ně dělají díly, tak se to celé vejde na parkoviště pro zaměstnance jejich fabriky pouze na baterie. :-(
    Tohle tu přes naše nimby nikdy mít nebudeme.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: je to tak, Hundai take LG
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    PEPAZZ: VW má tuším LG baterie. V autě k tomu je nějaký typový list. Ale v katalogu dílů žádný vendor vyznačený není (často to ale bývá).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: LG v Polsku, brzo BYD a CATL v Madarsku
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: No je, protože většina toho je z Číny. Kdo dneska v EU dělá komplet baterie? Mám pocit, že snad jen LG u nějaké malé části, jinak jen dávají dohromady už hotové články.
    Auta tu nevyrábíme, jen montujeme. Proto jsme montovna. :-D

    Podle mě na tom spalováku toho mají díky tomu mnohem víc.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, doptával jsem se u VW a do fleetu už jsou ochotný dát trochu větší slevy než ještě na jaře. Na ID modely (ne užitkové, takže bez samby) je to 19%, čili +3pp. Trochu mimo je teď ID3 (brzo asi golf nebo co já vím), tam je 11% ale zase nějaká extra sleva kilo, čemuž oni říkají nevím proč edotace a tím se snaží lákat i plebejce.

    Samozřejmě to neplatí na budget akční modely, tedy vyjma tý edotace u trojky. O menších slevách na people modely, což i přes svůj název kupodivu není holota, se bavit dokážou, ale ten slevový index se pak poníží.

    Pořád jsou ty procenta ale o dost jinde, než u spalováků, takže to furt ukazuje na to, že marže na elektro jsou řádově nižší a ty auta je prostě drahý vyrábět.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: "average" je to srovnatelné? Předpokládám, že Číně bude menší průměrná kapacita.
    Navíc spalováky tam kupují spíš luxusní tanky.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: 2ng gen lfp od BYD ma 190Wh/km a LFMP ma 220Wh/km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL nejnovější technologie hybridních baterií z IAA Mnichov 2025 | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=t56lZmSxJbs&ab_channel=BACINA
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JIMIQ: Pepiq! Konečně nějaké české jméno.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CERMI_FOX: Shenxing Plus(lfp) od CATLu už ma 205Wh/kg to už mi prijde hodně slušný, jinak ano norm lfp maj 160Wh/kg
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KUTAS:
    PEPAZZ: a zároveň niklové (současné evropské/US) baterky mají větší energetickou hustotu, tedy při stejné velikosti baterky to dojede dál.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: protože Legacy smlouvá baterie na 4 roky dopředu a tehdy jeste LFP asi neznali :)))
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Tesla oznámila že pracuje na charging roamingu ostatních providerů. Začala v Holandsku.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Pořád tam ještě nejsme.... někdo nějaké vysvětlení k tomu popisu těch baterek? Proč se na západě nepoužívají a v Číně ano?

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam