• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    a nad tema grafama pak onanuješ po večerech, bo jak? :)
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: SMT je uplne na neco jinyho. je to na live/detailni diagnostiku jizdy, to nechces mit zapnuty porad. to csv co generuje SMT ma i nekolik stovek MB za jednu jizdu.
    teslamate sbira vsecko automaticky a dela ti z toho grafy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    asi hlavne ze nemusis nikde nic pripajat a samo sa ti to zbiera, ty si pak uz iba klikas grafy
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jakou prianou hodnotu to ma oporti scan my tesla? např.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: dolezita poznamka :)))

    3. I periodically (once a month or so) charge to 95%, then let the car sleep for 6 hours, getting OCV readings at 95%. Don't do this at 100%, as it's not good for the battery to sit with 100% charge.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    teslamate je free, akurat je trochu onania rozbehat tool na generovanie tokenov ( https://github.com/adriankumpf/tesla_auth ), mne sa to na rpi2 nepodarilo, ma to malo pamati, tak som pouzil 3rd party webku https://ev-inventory.com/tesla-token.php
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    PEPAZZ: pokud si to umis rozjet na vlastnim serveru, tak je to free. jinak nabizeji i placenou variantu v cloudu a ta je cenove srovnatelna s ostatnima.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HOUMLES: teslamate je free nebo placena?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: tesla m3 má nejaký kapacitatory nebo co, kvuli kterým trva bmsce 3hodiny min aby si srovnala celkovou kapacitu baterie. Auto nesmí mit zaplé sentry ,musí ty 3hodiny být ve spanku jinak si to bmska nesrovná. (NCA/NMC). Tj. na reset bmsky nestaci nabít do 100% a vybít do rekneme 10 %. Je potreba v tech horních a dolních stavech nechat auto 3h spat a nasledne to same udelat pro ruzne hodnoty nabití baterie. Docela výzva.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    DZODZO: ja mam NCA a na 100% dobijim tak 3-4x do roka kdyz jedu nekam dal. jinak beznej provoz prace-domu, nakupy, vylety se drzim 30-70%. na tachometru mam 61k a teslamate hlasi degradaci 5.9%
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LFP ma nezaujima, tu v aute nemam, tu mam k elektrarni a bezne ju dobijam na 100%, preto som dal do zavorky NMC/NCA :)

    pokial mas pochybnosti o stave clankov, tak si mozes pustit dlhy test baterie (v tesle), ale potrebujes na to mat aspon wallbox, neviem ci by dala bezna zasuvka konstantne 5kW: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-B9807218-7291-4F68-9AFF-7C525CF498F3.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Netuším co tam má za tu LFP baterii, ale moc se to asi lišit od ostatních nebude. Nebo?

    Cca na necelejch 20% kapacity už začíná baterie trpět. A směrem dolů to jde exponenciálně. K tomu je potřeba připočítat nějaké udržovaní baterie v mrazech a energii na to ji dostat na nějakou rozumnou nabíjecí teplotu. Jak moc energie je na to potřeba třeba při -20°C netuším.

    Co se týče horní hranice od napětí cca 3,42V se dá už dobře balancovat 3,55V je ještě naprosto v pohodě bezpečné napětí a nad tím už není ani 1% kapacity. Tedy jde o to co znamená reálně v Tesle těch 100%. Ve videu se mluví pouze o BMS, ale co balancing, ten probíhá jak?

    Tohle pokud nevíš jak o funguje nemůžeš o vhodnosti či nevhodnosti nic říct.

    To chlazení baterií pomůže spíše od katastrofy při nějakém větším překročení napětí, al nikoli od chemické reakce (pokud by 100% bylo nastaveno příliš vysoko).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    o dobijani do 100% raz za tyzden teda vidim prvykrat, kdesi som cital ze tak raz za mesiac kvoli kalibracii baterky, ale asi ked to clovek hned vybije, tak by sa nemalo nic stat ci? ako casto dobijate do 100% (NMC/NCA)?

    One Tesla Charging MISTAKE That's Costing Owners THOUSANDS of Dollars
    https://www.youtube.com/watch?v=hFHESABlGNY
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla spouští Charging MultiPass
    Tesla Klub CZ/SK | # 🚗⚡ Tesla spouští **Charging MultiPass**
    https://www.facebook.com/groups/teslaklubczsk/posts/1834557290773462/
    Tesla Multipass
    https://www.youtube.com/watch?v=r972jqqdsTM
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: Ano psal jsem. Pouze kompletuje články. Ale našel jsem někde informaci že LG už v Evropě i něco málo vyrábí. Předpokládám, že se bude jednat třeba o jeden jediný model auta, ale netuším který a jestli nejede část z Číny a část z Evropy.
    COMODOR_FALKON: Vzhledem k tomu, že na to maj težkej monopol, tak dost pochybuji, že by své know-how dali jen tak. Ostatně nesmyslná cena v EU je toho důkazem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Pravděpodobně minimum. Pro čínské vedení jsou zahraniční dceřinky příležitost, jak dostat peníze z Číny jinak, než přes casino…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ...a samozřejmě se to kompletuje i v Boleslavi. Původně pro PHEV pro Superba, teď už na vše. Když jsem tam byl na exkurzi, tak říkali něco kolem 1500 kompletů denně.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CUKI: VW si to kompletuje samo v DE. Ale kupuje hotové články, nejspíš od LG, a to pak báli do modulu
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ:
    PEPAZZ:
    Bacha to LG dělá komplet baterie u nějakého malého procenta aut. Bohužel kde jsou přesně se mi nepodařilo zjistit. Většina baterií je stále z Číny.

    PEPAZZ: to brzo mělo být už dvě dekády zpět. Nehledě na to že vývoj není náš. Tedy hádám že to nebude finančně tak super aby se tam dalo dostat na větší slevu. Ale to je pouze má domněnka. Netuším kolik z toho de do Číny.

    Protože nakupuji baterie přímo od Čínských výrobců, tak mi občas ve schránce přistane nějaký ten e-mail o novinkách. Tak tam je třeba odkaz na výrobu a vývoj. Kdybych vzal celou Škodovku, všechny ty krabice co pro ně dělají díly, tak se to celé vejde na parkoviště pro zaměstnance jejich fabriky pouze na baterie. :-(
    Tohle tu přes naše nimby nikdy mít nebudeme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam