• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    HOUMLES: teslamate je free nebo placena?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: tesla m3 má nejaký kapacitatory nebo co, kvuli kterým trva bmsce 3hodiny min aby si srovnala celkovou kapacitu baterie. Auto nesmí mit zaplé sentry ,musí ty 3hodiny být ve spanku jinak si to bmska nesrovná. (NCA/NMC). Tj. na reset bmsky nestaci nabít do 100% a vybít do rekneme 10 %. Je potreba v tech horních a dolních stavech nechat auto 3h spat a nasledne to same udelat pro ruzne hodnoty nabití baterie. Docela výzva.
    HOUMLES
    HOUMLES --- ---
    DZODZO: ja mam NCA a na 100% dobijim tak 3-4x do roka kdyz jedu nekam dal. jinak beznej provoz prace-domu, nakupy, vylety se drzim 30-70%. na tachometru mam 61k a teslamate hlasi degradaci 5.9%
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LFP ma nezaujima, tu v aute nemam, tu mam k elektrarni a bezne ju dobijam na 100%, preto som dal do zavorky NMC/NCA :)

    pokial mas pochybnosti o stave clankov, tak si mozes pustit dlhy test baterie (v tesle), ale potrebujes na to mat aspon wallbox, neviem ci by dala bezna zasuvka konstantne 5kW: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-B9807218-7291-4F68-9AFF-7C525CF498F3.html
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Netuším co tam má za tu LFP baterii, ale moc se to asi lišit od ostatních nebude. Nebo?

    Cca na necelejch 20% kapacity už začíná baterie trpět. A směrem dolů to jde exponenciálně. K tomu je potřeba připočítat nějaké udržovaní baterie v mrazech a energii na to ji dostat na nějakou rozumnou nabíjecí teplotu. Jak moc energie je na to potřeba třeba při -20°C netuším.

    Co se týče horní hranice od napětí cca 3,42V se dá už dobře balancovat 3,55V je ještě naprosto v pohodě bezpečné napětí a nad tím už není ani 1% kapacity. Tedy jde o to co znamená reálně v Tesle těch 100%. Ve videu se mluví pouze o BMS, ale co balancing, ten probíhá jak?

    Tohle pokud nevíš jak o funguje nemůžeš o vhodnosti či nevhodnosti nic říct.

    To chlazení baterií pomůže spíše od katastrofy při nějakém větším překročení napětí, al nikoli od chemické reakce (pokud by 100% bylo nastaveno příliš vysoko).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    o dobijani do 100% raz za tyzden teda vidim prvykrat, kdesi som cital ze tak raz za mesiac kvoli kalibracii baterky, ale asi ked to clovek hned vybije, tak by sa nemalo nic stat ci? ako casto dobijate do 100% (NMC/NCA)?

    One Tesla Charging MISTAKE That's Costing Owners THOUSANDS of Dollars
    https://www.youtube.com/watch?v=hFHESABlGNY
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Tesla spouští Charging MultiPass
    Tesla Klub CZ/SK | # 🚗⚡ Tesla spouští **Charging MultiPass**
    https://www.facebook.com/groups/teslaklubczsk/posts/1834557290773462/
    Tesla Multipass
    https://www.youtube.com/watch?v=r972jqqdsTM
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: Ano psal jsem. Pouze kompletuje články. Ale našel jsem někde informaci že LG už v Evropě i něco málo vyrábí. Předpokládám, že se bude jednat třeba o jeden jediný model auta, ale netuším který a jestli nejede část z Číny a část z Evropy.
    COMODOR_FALKON: Vzhledem k tomu, že na to maj težkej monopol, tak dost pochybuji, že by své know-how dali jen tak. Ostatně nesmyslná cena v EU je toho důkazem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Pravděpodobně minimum. Pro čínské vedení jsou zahraniční dceřinky příležitost, jak dostat peníze z Číny jinak, než přes casino…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ...a samozřejmě se to kompletuje i v Boleslavi. Původně pro PHEV pro Superba, teď už na vše. Když jsem tam byl na exkurzi, tak říkali něco kolem 1500 kompletů denně.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CUKI: VW si to kompletuje samo v DE. Ale kupuje hotové články, nejspíš od LG, a to pak báli do modulu
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ:
    PEPAZZ:
    Bacha to LG dělá komplet baterie u nějakého malého procenta aut. Bohužel kde jsou přesně se mi nepodařilo zjistit. Většina baterií je stále z Číny.

    PEPAZZ: to brzo mělo být už dvě dekády zpět. Nehledě na to že vývoj není náš. Tedy hádám že to nebude finančně tak super aby se tam dalo dostat na větší slevu. Ale to je pouze má domněnka. Netuším kolik z toho de do Číny.

    Protože nakupuji baterie přímo od Čínských výrobců, tak mi občas ve schránce přistane nějaký ten e-mail o novinkách. Tak tam je třeba odkaz na výrobu a vývoj. Kdybych vzal celou Škodovku, všechny ty krabice co pro ně dělají díly, tak se to celé vejde na parkoviště pro zaměstnance jejich fabriky pouze na baterie. :-(
    Tohle tu přes naše nimby nikdy mít nebudeme.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: je to tak, Hundai take LG
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    PEPAZZ: VW má tuším LG baterie. V autě k tomu je nějaký typový list. Ale v katalogu dílů žádný vendor vyznačený není (často to ale bývá).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CUKI: LG v Polsku, brzo BYD a CATL v Madarsku
    CUKI
    CUKI --- ---
    KORKMAZ: No je, protože většina toho je z Číny. Kdo dneska v EU dělá komplet baterie? Mám pocit, že snad jen LG u nějaké malé části, jinak jen dávají dohromady už hotové články.
    Auta tu nevyrábíme, jen montujeme. Proto jsme montovna. :-D

    Podle mě na tom spalováku toho mají díky tomu mnohem víc.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    FYI, doptával jsem se u VW a do fleetu už jsou ochotný dát trochu větší slevy než ještě na jaře. Na ID modely (ne užitkové, takže bez samby) je to 19%, čili +3pp. Trochu mimo je teď ID3 (brzo asi golf nebo co já vím), tam je 11% ale zase nějaká extra sleva kilo, čemuž oni říkají nevím proč edotace a tím se snaží lákat i plebejce.

    Samozřejmě to neplatí na budget akční modely, tedy vyjma tý edotace u trojky. O menších slevách na people modely, což i přes svůj název kupodivu není holota, se bavit dokážou, ale ten slevový index se pak poníží.

    Pořád jsou ty procenta ale o dost jinde, než u spalováků, takže to furt ukazuje na to, že marže na elektro jsou řádově nižší a ty auta je prostě drahý vyrábět.
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: "average" je to srovnatelné? Předpokládám, že Číně bude menší průměrná kapacita.
    Navíc spalováky tam kupují spíš luxusní tanky.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: 2ng gen lfp od BYD ma 190Wh/km a LFMP ma 220Wh/km
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL nejnovější technologie hybridních baterií z IAA Mnichov 2025 | BACINA.TV
    https://www.youtube.com/watch?v=t56lZmSxJbs&ab_channel=BACINA
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam