• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    DOCKINEZ: Kdyby k tomu tedy docházelo, jako se píše v článku. Ten článek vyloženě nepíše nepravdu, ale pracuje silně na zavádějících tezích.

    Když to beru srovnatelně z ICE, tak své nejnovější auto 5let stáří 34k Km (reálných) jsem nakoupil za 1/3 původní ceny.
    18let stará dodávka 380k Km cca 15% původní ceny.

    18let starou elektrododávku asi nenajdu, ale malé elektrické auto (našel jsem třeba citigo) navíc s mizivým dojezdem a nepoměrně horší spolehlivostí. S baterií neznámé kapacity a dojezdu se pohybuje nad 300k Kč
    No a nové se prodávalo asi za 380k Kč (chatgpt)?

    Mě naopak přijde že si tu cenu drží. A co hůř když se s tim autem něco stane tak je na odpis protože i přes vysokou cenu je oprava nerentabilní. Novou baterii seženu leda za nesmysl, motor, či jakékoliv díly?

    Za mě nejvíce chybí ta masovost, aby člověk nekupoval šrot, protože na to auto nic nesežene.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zas ta ztráta hodnoty je skvělá zpráva pro nás kolenovrty, kteří chceme autem jenom jezdit a extra fíčury nepotřebujeme.
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    W_NOICE78: Ja si EV urcite jeste par let nekoupim, protoze mam pocit, ze momentalne jsou EV jeste nezrala technologie. Ale ve stejne fazi byly i osobni pocitace, mobily nebo digitalni fotaky; taky jsme vsichni zazili dobu, kdy bylo treba tyhle hracky kazdou chvili obmenovat, aby byly pouzitelne, zatímco dnes si clovek vystaci s touhle spotrebni elektronikou spoustu let, aniz by s kazdou novou generaci o neco důležitého přicházel. U aut ten proces nejspis potrva dele, jelikož jsou to drahé veci, ktere nejde obmenovat a upgradovat tak casto. Navic chvili potrva, nez dozraje cela ta podpurna infrastruktura. Ale verim, ze za dalších 10 - 15 let se to ustali a vetsina BFU nebude mit duvod koupit si auto se spalovacím motorem, at uz nové nebo z druhé ruky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: to je důvod, proč jsme koupili ojetou Teslu jako druhé auto - a nového elektrického Mustanga na operák. Upřímně řečeno, tu ztrátu hodnoty po 3 letech při ceníkové ceně 1.8 mil. bych platit nechtěl.
    LELI
    LELI --- ---
    ABS: jestli ti vadi technologicky zastaravani, tak si kup teslu, nova nebo stara vypada vevnitr stejne a ma stejny funkce, tim jak se vsechny OTA updatuji a jak muzes menit klidne i ten vnitrni pocitac a udrzovat to auto soudoby...
    ABS
    ABS --- ---
    W_NOICE78: píše tam pravdu.
    Vážně opravy EV jsou drahé a nelze udělat to co s ICE opravit v garáži a prodat v cizině jako nebourané
    Morální zastaráváni - o tom není pochyb, vývoj EV běží rychle a dojezd nových EV se zvyšuje odhadem o 7% ročně - je logické že ojeté EV jsou na tom hůř na trhu (sám jsem prodával a mohu potvrdit) - u mne ioniq před lety cca 250km a za stejnou cenu po inflaci Bz4x 400km o 5 let později
    EV není investice-opět jasné. Ale zde každé auto je spotřeba, bez výjimky pohonu. Toto je zavádějící argument.

    Já bych jiným než EV jezdil již posledních cca 6 let nechtěl. Ale ano nové bych si kvůli ceně nekoupil i z důvodů, které jsou v článku popsány. Havarovat sice neplánují osobně mám problém s technologickým zastaráváním.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Na to bych se zeptal přímo autora článku, Lukáše Erlebacha. Zdá se, že je to odborník přes elektromobily. Dál už ten clickbait nemá cenu sponzorovat.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: A kde že jsou ty staré BEV co nikdo nechce? :-)
    Jako článek vyloženě nelže, jen je to celé pěkně zavádějící. Ale v jednom to je pravdivé. Není tam žádný standard a tedy nemožnost trhu z druhovýrobou dílů. Auta se po záruce prakticky nevyplatí opravovat, ale to platí často i u ICE které se nedělají ve větších sériích.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Vypadá to na konec BEV.
    Elektromobily stárnou rychleji než mobily. Ojeté vozy brzy neprodáte - Články na Seznamu
    https://clanky.seznam.cz/clanek/ittb-elektromobily-starnou-rychleji-nez-mobily-ojete-vozy-brzy-neprodate-839
    MISO
    MISO --- ---
    AXTHEB: neviem, nie som majitel. ja som iba fotil kurioznu situaciu. E.ON Velka Bites. Pravda je ta, ze sice zabral 4 miesta, ale ku dvom z nich sa dalo dostat zozadu a vlavo mimo zaber boli dalsie dva neobsadene 400 kW stojany, takze no harm done.

    MESTREY_: presne tak, Plug & Charge je na trhu dlho, ale moc neprerazil, to by ten roaming/zdielanie nabijaciek, musel vyzerat trochu inak, nez v sucasnosti. OMV na SK a Shell v CR maju platbu kartou hned pri stojanoch a hotovo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    KORKMAZ: expediční zahrádka na Twingu stejně vyhraje :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    AXTHEB: Kdysi jsem viděl nějaký video, tuším carwow a tam snad nejhůř vyšel retro držák na lyže a pak kolo na střeše. Karavan kupodivu nebyl to nejhorší.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MISO: Jak ten přívěs zamává se spotřebou?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MISO: hm mozno by mohli existovat aj nejake take "prejazdne" UFC pre taketo pripady... na pomalej uz je asi jedno ked clovek strati cas odpajanim vozika
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Podle mě myslel Tesla aplikaci, že stačí nabíjet jen na SC.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Zní to jako argument alá Jirka Babica - když nemáš limetku, tak tak dejte teslu.

    To si má jako dotyčnej kvůli jednomu tripu kupovat nový auto a zrovna takový, který mu vůbec nevyhovuje?
    MISO
    MISO --- ---
    Chargin’ hard :))

    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Jak to myslíš? Korkomaz: v Norsku je prý pro nabíjení potřema moc aplikací v mobilu, rattkin: ne stačí mít Teslu, co na tom nechápeš?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Hm vcera som si v Trencine na SuC vsimol, ze tam uz maju aj nejaku busy fee navyse ku congestion fee pri nabijani nad 80% pokial je stanica viac jak z poloviny obsadena... zatial som si to nevsimol, lebo sme tam vacsinou nabijali neskoro vecer, ked tam skoro nikto nebol
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DOCKINEZ: P&C zatim podporuje malo operatoru nabijecek a nelepsi se to. Nejjednodussi by byl vsude terminal na kartu.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    not bad for legacy, sw a ui by si zasloužil doladit :))

    Mercedes CLA 350 4Matic 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=jC_kIAuktZI
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam