• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Uvidíme po týdenním testu, to mám v plánu delší cestu po dálnici rychle. Tipuju, že právě v těch třeba 160 to bude dramatickej rozdíl, ale nechci předjímat.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    par kwh na 100km to určitě dá ...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Samozřejmě. Ono je to docela drahý.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Hlavně bych předpokládal, že kdyby to vliv moc nemělo, nebudou to tam dávat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Ani CLA, ani Taycan neumí uživatelskou volbu převodu.

    Ale v Mercedesu ve Stuttgartu nám na to ukazovali nějaký grafy a vypadá to, že to má vliv docela dost.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Chtělo by to tomu autu zakázat použití dvojky a změřit jak se změní spotřeba. Ať konečně uzavřeme debatu s ID GOR, zda odbuzování při vysokých otáčkách opravdu spotřebuje tolik energie, že je potřeba to kompenzovat druhým převodem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já si toho nevšimnul ani jednou... ale budu se tomu víc věnovat až to budu mít na týden.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Co vim, tak pri 120. A co psali, je to zretelne.
    Jeste jsem s tim nejel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Někde nad kilem, z hlavy nevím. Není to cítit. A ne, jezdí to primárně na jedničku, dvojku to řadí jen ve velký rychlosti.

    U Taycanu je tam jednička kvůli tomu, aby to líp akcelerovalo, u CLA je tam dvojka kvůli tomu, aby to jezdilo úsporně po dálnici.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: asi žádná ale taycan to v eco režimu dělá
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: jaká je výhoda jezdit pouze na dvojku?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: v kolika to řadí dvojku? kope přerazeni jak u taycana? lze jezdit pouze na 2ku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jak píše JYRKA:, příští rok, takže hádám, že Shooting Brake už to bude mít od začátku a navíc mám vzhledem k zájmu podezření, že když si teď to auto začneš objednávat, tak už na tebe vyjde slot v době se 400V.

    Jinak mě se to auto fakt líbí, ale v tuhle chvíli bych si ho objednat nešel, minimálně než se představí BMW i3 (tedy nová trojka Neue Klasse).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: 400 V nabijecky bude mit model 26 jako volitelnou vybavu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: A jak to je s DC nabijenim na 400V nabijeckach?
    Uz to jde/pujde a vime kdy?


    JYRKA: CLA se mi taky aktualne libi nejvic (přeskočil ID7), ale taky jeste par let bude slouzit soucasne BEV, a mezi tim prijde zas neco uplne jinyho...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Musím říct, že CLA začíná vypadat jako můj favorit na další EV (za 2 roky, až doběhne operák na Mustanga)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak když už jsem tady zase, tak rovnou první dojmy z novýho CLA. Omlouvám se za reel, na YT jsem byl zatím línej si udělat kanál, ale napravím to.

    Shrnutí pro ty, co to neuviděj, protože nemají FB účet nebo něco:

    - Spotřeba po dálnici 17,8 kWh/100 km za hnusnýho počasí, deště a zimy. Tempomat na 130-140 km/h kde to šlo, kousek 160 km/h. Při tom kousku se zdálo, že nárůst spotřeby s nárůstem rychlosti je výrazně menší, než bývá zvykem (díky dvoukvaltu).
    - Po městě paradoxně víc, ale fakt hodně jsem stál v zácpách se zaplým topením.

    Celkově mi přijde, že to žere o kousek míň než TM3, ale musím si půjčit Highlanda, až budou plnohodnotně novinářský CLA (tohle jsem měl na den, je moc velkej zájem ze strany marketingu/prodeje, takže na PR jsou dva kusy v Česku, půjčují se po dnech).

    Interiér nevypadá jako minulý CLA, ale spíš jako céčko – většina věcí, co jsou vidět, působí fakt jako Mercedes.

    Infotainment mi nepřijde jako taková bomba, jak tvrděj, ale je velmi schopnej, rychlej, přehlednej, navíc je hezky integrovanej do palubky, lidi se nebudou vztekat že tam je tablet.

    AI hlasový ovládání mě neokouzlilo, tvrděj, že si to s tebou má umět povídat jako GPT, ale nic moc. Nicméně jak jsem měl málo času, tak jsem ho nezkusil přepnout do angličtiny. Třeba Renaulty v angličtině fungujou úplně jinak (v češtině neumí GPT).

    Je v tom překvapivě hodně místa. Na zadních sedadlech v pohodě pro dospělý lidi, na dítě v sedačce nádhera, kufr tak o třetinu větší než v mým X-typu. Nahovno přístup, ale to vyřeší Shooting Brake.

    Zatím to na mě působí tak, že připlatit si za to těch asi 250 tisíc proti TM3LR dává smysl – bude to nejspíš mít v reálu skutečně větší dojezd a je to o hodně "dospělejší" auto. Samozřejmě na rozdíl od Tesly to nejspíš neskončí základní cenou, když jsem si konfiguroval CLA tak, jak by se mi líbilo, tak jsem skončil někde na 1,5M, ale zase na Mercedes člověk dostane slevu a na Teslu ne.

    Jsem dost zvědavej na nový elektrický GLC a hlavně na Céčko, který přijde po něm – to bude mít nejspíš stejnou baterku jako GLC, ale aerodynamiku spíš jako CLA, takže bych čekal WLTP dojezd k 900 km, což už bude argument pro další spoustu lidí, kteří pořád tvrdí, jak pro ně je EV nepoužitelný protože dojezd.

    První dojmy z nového CLA. Revoluce možná ne, ale evoluční skok rozhodně! Aneb konečně elektromobil co ujede na nabití po dálnici stejně jako leckterý benzin. #mercedes #cla #electric @wiredcz | Voj...
    https://www.facebook.com/reel/1441024873674031
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    LELI: ono je to 18.8 kWh
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Fobie je všechno, jen ne spolehlivé auto. Srajdu můžeš mít u ICE stejně jako u BEV.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: nebo levnější model Y pokud bude za 700tis tak to bude i s menší baterkou zajímavé!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam