• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Chtělo by to tomu autu zakázat použití dvojky a změřit jak se změní spotřeba. Ať konečně uzavřeme debatu s ID GOR, zda odbuzování při vysokých otáčkách opravdu spotřebuje tolik energie, že je potřeba to kompenzovat druhým převodem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já si toho nevšimnul ani jednou... ale budu se tomu víc věnovat až to budu mít na týden.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Co vim, tak pri 120. A co psali, je to zretelne.
    Jeste jsem s tim nejel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Někde nad kilem, z hlavy nevím. Není to cítit. A ne, jezdí to primárně na jedničku, dvojku to řadí jen ve velký rychlosti.

    U Taycanu je tam jednička kvůli tomu, aby to líp akcelerovalo, u CLA je tam dvojka kvůli tomu, aby to jezdilo úsporně po dálnici.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: asi žádná ale taycan to v eco režimu dělá
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: jaká je výhoda jezdit pouze na dvojku?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: v kolika to řadí dvojku? kope přerazeni jak u taycana? lze jezdit pouze na 2ku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jak píše JYRKA:, příští rok, takže hádám, že Shooting Brake už to bude mít od začátku a navíc mám vzhledem k zájmu podezření, že když si teď to auto začneš objednávat, tak už na tebe vyjde slot v době se 400V.

    Jinak mě se to auto fakt líbí, ale v tuhle chvíli bych si ho objednat nešel, minimálně než se představí BMW i3 (tedy nová trojka Neue Klasse).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: 400 V nabijecky bude mit model 26 jako volitelnou vybavu.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: A jak to je s DC nabijenim na 400V nabijeckach?
    Uz to jde/pujde a vime kdy?


    JYRKA: CLA se mi taky aktualne libi nejvic (přeskočil ID7), ale taky jeste par let bude slouzit soucasne BEV, a mezi tim prijde zas neco uplne jinyho...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Musím říct, že CLA začíná vypadat jako můj favorit na další EV (za 2 roky, až doběhne operák na Mustanga)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tak když už jsem tady zase, tak rovnou první dojmy z novýho CLA. Omlouvám se za reel, na YT jsem byl zatím línej si udělat kanál, ale napravím to.

    Shrnutí pro ty, co to neuviděj, protože nemají FB účet nebo něco:

    - Spotřeba po dálnici 17,8 kWh/100 km za hnusnýho počasí, deště a zimy. Tempomat na 130-140 km/h kde to šlo, kousek 160 km/h. Při tom kousku se zdálo, že nárůst spotřeby s nárůstem rychlosti je výrazně menší, než bývá zvykem (díky dvoukvaltu).
    - Po městě paradoxně víc, ale fakt hodně jsem stál v zácpách se zaplým topením.

    Celkově mi přijde, že to žere o kousek míň než TM3, ale musím si půjčit Highlanda, až budou plnohodnotně novinářský CLA (tohle jsem měl na den, je moc velkej zájem ze strany marketingu/prodeje, takže na PR jsou dva kusy v Česku, půjčují se po dnech).

    Interiér nevypadá jako minulý CLA, ale spíš jako céčko – většina věcí, co jsou vidět, působí fakt jako Mercedes.

    Infotainment mi nepřijde jako taková bomba, jak tvrděj, ale je velmi schopnej, rychlej, přehlednej, navíc je hezky integrovanej do palubky, lidi se nebudou vztekat že tam je tablet.

    AI hlasový ovládání mě neokouzlilo, tvrděj, že si to s tebou má umět povídat jako GPT, ale nic moc. Nicméně jak jsem měl málo času, tak jsem ho nezkusil přepnout do angličtiny. Třeba Renaulty v angličtině fungujou úplně jinak (v češtině neumí GPT).

    Je v tom překvapivě hodně místa. Na zadních sedadlech v pohodě pro dospělý lidi, na dítě v sedačce nádhera, kufr tak o třetinu větší než v mým X-typu. Nahovno přístup, ale to vyřeší Shooting Brake.

    Zatím to na mě působí tak, že připlatit si za to těch asi 250 tisíc proti TM3LR dává smysl – bude to nejspíš mít v reálu skutečně větší dojezd a je to o hodně "dospělejší" auto. Samozřejmě na rozdíl od Tesly to nejspíš neskončí základní cenou, když jsem si konfiguroval CLA tak, jak by se mi líbilo, tak jsem skončil někde na 1,5M, ale zase na Mercedes člověk dostane slevu a na Teslu ne.

    Jsem dost zvědavej na nový elektrický GLC a hlavně na Céčko, který přijde po něm – to bude mít nejspíš stejnou baterku jako GLC, ale aerodynamiku spíš jako CLA, takže bych čekal WLTP dojezd k 900 km, což už bude argument pro další spoustu lidí, kteří pořád tvrdí, jak pro ně je EV nepoužitelný protože dojezd.

    První dojmy z nového CLA. Revoluce možná ne, ale evoluční skok rozhodně! Aneb konečně elektromobil co ujede na nabití po dálnici stejně jako leckterý benzin. #mercedes #cla #electric @wiredcz | Voj...
    https://www.facebook.com/reel/1441024873674031
    WACLOSH
    WACLOSH --- ---
    LELI: ono je to 18.8 kWh
    CUKI
    CUKI --- ---
    KUTAS: Fobie je všechno, jen ne spolehlivé auto. Srajdu můžeš mít u ICE stejně jako u BEV.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: nebo levnější model Y pokud bude za 700tis tak to bude i s menší baterkou zajímavé!
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    CUKI: zrovna mám v servisu druhé auto (Fábka 160k najeto) a teče ji olej.... už je tam od čtvrtka a dnes se mám dozvědět co s tím asi je, jak dlouho tam bude netušim.

    Já se vyloženě na ten Epiq těšim a vlastně mi nevadí, že si něco připlatim... a obávám se, že nechám pak Kodiaqa na dojíždění do práce ženě a já sám budu jezdit BEV, už jen kvůli jezdění na benzínky.
    GOR
    GOR --- ---
    NTR23:
    Ano, ciste fyzikalne mas pravdu, ale:

    U monoclanku nebo u baterek s jen paralelne spojenymi clanky nebo u baterek se clanky do serie, ale o nejakem standardizovanem napeti (12 V Pb autobaterie nebo 9V do spotelrebni elektroniky) staci uvadet kapacitu a je to dostatecne identifikujici udaj.

    Ale trakcni akumulatory BEV nemaji zadne standardni napeti a pak je tedy uvadeni volne lozene kapacity v Ah zavadejici.
    CUKI
    CUKI --- ---
    LELI: Přesně dneska u některých aut ani pořádně nezjistíš na jakém napětí pracuje. Tedy údaj poměrně k ničemu, proto se to udává téměř výhradně pouze u článků, kde ti to řekne orientačně i možnosti nabíjecích a vybíjecích proudů.
    CUKI
    CUKI --- ---
    WACLOSH: jedinou provozní kapalinu kterou BEV nemá je motorový olej. A ta stojí spíš jednotky stovek než tisíce. Brzdy si samy řeknou, na to nepotřebuješ prevenci. Navíc je to vidět skoro na první pohled. U ICE stav motoru slyšíš, tam poznáš většinu problémů pohledem a poslechem. Navíc je tři prdele spolehlivých motorů kde to řešit nemusíš, protože jsou nesmrtelné.

    Ale ty baterie jsou bohužel, doufám že jen zatím, velký problém. Kde tedy seženeš baterie třeba na toho Smarta, Citigo nebo ten Spring? Tedy asi tři nejčastější menší auta? A hlvně za kolik? O druhovýrobě jsem zatím ještě ani neslyšel.
    Jo a jak moc dobře se projevuje masovost u ICE na cenách ojetin je jasně vidět třeba na tom Citigo, který si pořád drží cenu, protože většinu věcí sdílí s ICE. Naopak třeba ten Spring jde cenově dost dolů, protože na to ty díly neseženeš a nebo za nesmysl. Takže pár plechů tě může stát na opravě klidně polovinu auta. Což je možná slibná cesta jak si nějaké levně pořídit protože mě nějaké promáčklé plechy neserou, bohužel jemně poškozené se neprodávají :-(

    A třeba na Tesle stačí opravdu malinký náraz a jseš v tom za stovky tisíc, protože t tam má tři prdele senzorů pyropatron a kdo ví čeho.

    Menší problém při parkování na Tesle trojce stál na opravě asi 200k Kč a měsíc čekání na opravu. To bych u takto častého vozu nečekal.
    LELI
    LELI --- ---
    NTR23: no, ale abys z toho cokoli odvodil, potrebujes znat voltaz... Wh oproti tomu je jasnejsi udaj o ulozeny kapacite a co z ty baterky umis dostat.

    NTR23: tam mas obvyklou 1,5 nebo 12, znamou zavedenou voltaz...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam