• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak jasne, keby potrebujem davat chorvatsko na 1 zatah, tak mozno rozmyslam inak, ale take dialkove trasy nerobim a dojazd 400km ma nelimituje ani pri vikendovych roadtripoch, dolezita je siet nabijaciek
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Moderní automaty umí v takové situaci vyřadit.

    DZODZO: Cenově možná jo, dojezdem úplně ne :)

    Ale spíš je to preference stylu jízdy, někomu vyhovuje to a někomu tohle – nechci tvrdit, že OPD je blbě a ovládání rekuperace brzdou dobře, jen jsem se ohrazoval proti představě, že OPD je univerzálně správný řešení a budou to mít všichni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tím jsem myslel, že to neumožňuje systém, kdy brzdový pedál ovládá výhradně třecí brzdy a to auto neumí nic jiného než OPD.

    Mach-E umí jak OPD, tak libovolnou míru rekuperace a ovládání brzdovým pedálem. Takže může mít nastavené "OPD", ale v případě potřeby ho "ubrat".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a akoze pri tych cenach, za ktore jazdim elektrom oproti mazde so spotrebou 8,5/100 je mi nejaka uspora z plachtenia celkom ukradnuta :)))
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no ale ked mas zaradenu rychlost, tak auto stale brzdi motorom ne? aj na vyssie prevodove stupne
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Mluvil jsi o tom, ze OPD to neumoznuje. Jak to ma Tesla netusim, ten jejich bazmek se bojim zapinat :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že když pustím plyn, tak auto jede setrvačností. Pokud chceš jet úsporně, tak je to mnohem efektivnější než OPD, a při jízdě bez tempomatu je to taky pro spoustu lidí příjemnější na ovládání.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: plachteni myslis co? na dialnici mam vacsinou nastaveny tempomat a mimo obce na okreskach tiez, pokial to nie je nejaka serpentina
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No ale Mustang právě nemá to klasický "teslí" OPD že to je jediná možnost, ale těch x variant. Takže může libovolně kombinovat OPD a brzdu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Hele, Mustang mam nastavenej na OPD a umi prediktivni tempomat
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Jo, to je problem, naposledy jsem měl půjčenýho range rovera a na dálnici mi posádka říkala, že brzdím hrozně pozdě. Ještě aby ne, když sundám nohu z plynu a vůbec nic se neděje :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jinak OPD třeba neumožňuje to, co dneska už dělá spousta aut, že modulujou rekuperaci podle situace. Typicky třeba Škodovky a jiný VW Group auta se zapnutým rozpoznáváním značek a sledováním mapy dělají to, že ti třeba před obcí nebo před zatáčkou přidají rekuperaci přesně tak, aby ti to bez plynu vyšlo na tu rychlost, kterou potřebuješ jet.

    Ostatně jak sám říkáš, i Tesla nakonec přešla na kombinaci obojího.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jezdil jsem OPD autama o hodně víc než jeden den a pořád mimo město preferuju normální brzdění. Což neznamená, že to někdo nemůže mít jinak – chtěl jsem říct jen to, že OPD není žádný "modernější" řešení, u Tesly vzniklo prostě proto, že neuměli udělat plynulý přechod mezi rekuperací a třetí brzdou.

    Je to preferenční volba, která někomu vyhovuje a někomu ne. Proto to má nejlíp udělaný třeba Hyundai, kterej umožňuje několik stupňů rekuperace od OPD po plachtění.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Na OPD si zvykneš během jednoho dne a ten rozdíl ve spotřebě podle mě bude minimální (jednotky procent?).

    Jediné, co mě štve u Tesly je, že rekuperace brzdí pokaždé jinak podle stavu baterie (někdy vůbec). Novější modely ale už automaticky používají třecí brzdy a nemělo by to být poznat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Není to přežitek, u moderních elektromobilů dokonce musí být vždycky kombinace – nemůže to fungovat jako u Tesly, kde je na puštění pedálu okamžitě plná rekuperace a brzdový pedál ovládá už jen třecí brzdy.

    Kdybys s něčím jako je novej Taycan nebo CLA EQ nastavil jako default plnou rekuperaci, tak se při puštění pedálu zakousneš do volantu, protože rekuperujou 400 kilowattama nebo tak něco.

    Navíc má OPD minimálně dvě zásadní nevýhody. Jednak je pro spoustu řidičů nepřirozený nešlapat na brzdu, druhak auto s OPD, jak už jsem psal, neumožňuje plachtění, protože moc nejde odhadnout míra sešlápnutí plynu, kde se nebude dít nic. A na okresce je plachtění efektivnější než OPD.

    Nejlepší řešení je rekuperace nastavitelná pádlama na volantu, ideálně od OPD po čistý plachtění.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: U WB tuhle argumentaci chapu, ale aby si nekdo myslel, ze obyc zasuvka je schopna prožrat 250kč, tomu už nevěřím.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Ja narazil na neco podobnyho, tak jsem s manazerem hotelu resil, proc to tak nacenili a oni to proste nejak odhadli. Ze wallboxy jim nainstalovala firma a vubec netusi, kolik to spotrebovava. To bylo tak 2 roky zpatky.
    Nemusi to byt nutne odpurci.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: no u dost aut si mode B moc nenastavíš .. šlapat na brzdu kvuli rekuperaci je přežitek : )
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak kdyz se asi porovnava BEV a TDI, tak na ty vete asi neni nic spatne..
    Pro tohle slovickareni se vzdy tesim, az otevru nyx.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: One pedal driving nemá nic společného s mírou rekuperace. Drtivá většina elektromobilů rekuperuje i sešlápnutím brzdy, to, jak moc to brzdí při puštění "plynu" je už jen uživatelské nastavení.

    A pro jízdu mimo město je OPD z hlediska úspornosti horší, protože neumožňuje plachtění.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam