• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Prostě nejlepší :)

    Samozřejmě trochu nadsázka.

    Ale reálně je to jedno z mála elektrických aut, který pro majitele nepředstavuje naprosto žádný kompromis a i podle prodejců té značky je to v rámci portfolia té značky asi nejlepší auto. Respektive v tomhle případě nejlepší Rolls-Royce (což jsou dvě různý věci – třeba Porsche 911 je s každou další generací lepší auto a horší 911). Spectre je nejlepší ze všech RR v tom, co dělá Rolls-Royce Rolls-Roycem. Tedy ticho, dokonalá kultivovanost a hladkost, neustále dostupný masivní výkon a krouťák.

    Dojezd to má reálný řádově 400 za libovolných podmínek bez omezování se a bez velkého vlivu ježdění město/mimo město. Nějak to asi i docela rychle nabíjí, ale pochybuju, že majitel Rollsu s tím bude jezdit tak daleko, aby to potřeboval. Na to jsou tryskáče.

    Samozřejmě jako jediné auto v garáži by to mělo spoustu úskalí a omezení, ale situace "Rolls-Royce jako jediné auto v garáži" není věc, která by se reálně děla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že ojetý supersedany a super-SUV jsou levný, není nic novýho. Netýká se to zdaleka jen elektrických aut. Za cenu nového Kodiaqu se dá běžně koupit 3-5 let staré Porsche Cayenne.

    Taycany nejsou nijak dramaticky levnější než Panamery.

    Paradoxně ale u elektrických aut budou ty levné ojetiny možná dávat větší smysl, protože elektrická ojetina není tak riskantní jako ojeté superluxusní ICE. Byť oboje je riskantní, respektive nákladné.

    Ojetý původní e-tron koupíš taky za 600 tisíc, skoro stejně jako o málo novější Enyaq. Otázka je, jestli se ti bude chtít jít do toho e-tronu i s výhledem na to, že třeba vzduchovej podvozek bude stát hádám tak 200k, a je tam spousta dalších podobně veselých věcí.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DZODZO: ono ani u nás to není tak špatné :-)
    Porsche Taycan bazar a prodej nových vozů | Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/inzerce/osobni/porsche/taycan?razeni=od-nejlevnejsich

    ale pak narazíš na pravidelné prohlídky po 30k km (nebo 2 roky, co nastane dříve) kdy se mění jen brzdová kapalina a kabinový filtr + to auto zkontrolujou, ale za cca 25k Kč, potom každých 60k (nebo 4 roky) km větší servis za cca 40k Kč a při nějakých problémech hodinovou sazbu Porsche, ceny náhradních dílů, pojištění... [JYRKA @ Elektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌]
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Nejlepší v čem?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    podstatna informacia z videa pre mna, ze ojety taycan sa da zohnat za dost dobre peniaze (aspon v UK :)

    The Xiaomi SU7 Ultra will END European cars forever
    https://www.youtube.com/watch?v=IJA8UiZW7lk
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: máš k tomu nějaký článek? Nevím, jestli bych chtěl auto, do kterého bych se pak asi v zimě přezouval, protože koberečky z jehněčí vlny :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak kdyby vás to zajímalo, tak nejlepší elektromobil na světě je RR Spectre, i když je vlastně trochu nahovno :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    W_NOICE78: je trochu hloupé, že si frunk může otevřít každý kolemjdoucí. Nebo to funguje je ns vybitou 12V baterií?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: Když máš mrtvou 12V baterku, otevřeš ho přes frunk stejně jako Teslu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    A u Mustanga je to ještě lepší - máš kód na dveřích na otevření + kódem si to nastartuješ. Funkční 12V baterka je ovšem nutná :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CERMI_FOX: U Tesly nemáš mechanický zámek, takže auto nouzově otevřeš přes frunk pomocí boosteru nebo jiného auta. Na dálku ti Teslu odemknu přes aplikaci a ty s ní můžeš odjet i bez karty či mobilu; se spalovákem to obvykle nejde.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    W_NOICE78: když odejde baterie na mým autě, teda spalováku, tak si odemknu normálně klíčem.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Víceméně náhodou jsem natrefil na info o existenci Kia PV5

    Vypadá fakt dobře - viděl ho už někdo, někde, v reálném provozu…?
    Kia PV5: This CHEAP Modular Van Is A Game Changer!
    https://youtu.be/wyu_V-T4p98?si=sMaHebywijKfrZtu
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: To je bezpečnostně trochu děravý.
    Dead Tesla! How Can We Get Into It? #shorts #tesla #teslamodel3 #car #mechanic #crazy #hack #tips
    https://youtube.com/shorts/F-NAMlbD0a4?si=sOuyKoIVU_Htf_gR

    Pořád platí, že když ti odejde 12V baterie, jsi na tom stejně – bez ohledu na pohon.
    LELI
    LELI --- ---
    CUKI: nechces si najit video jak to funguje? kufr i karta fungujou normalne gramotne...


    BOBASH: musis u toho chvilku stat, je to celkem slusne vyreseny. keyless s mobilem i u prefl funguje velmi dobre, mobil mam vetsinou v kapse a prijdu a je vse automaticky vcetne nastaveni profilu ridice... oproti klici to nema nevyhody, jen je to lepsi, pridas pristup klidne z druhy pulky planety nekomu u auta (akorat nemuzes machrovat polozenim klicku na stul v hospode)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Třeba takovej Hyundai to tak má, přijdeš ke kufru, auto 3x pípne a když neodejdeš, kufr se otevře.

    Což je teda opravdu "úžasná" fíčůra. Když chceš aby se otevřel, stojíš tam jak trdlo. Když nechceš aby se otevřel, prcháš v panice od auta, aby se ti neodřelo.

    Kopnutí je nejlepší, i když jsem asi neviděl auto, u kteryho to funguje vždy (protože bordel na čidle). Ale nemůžu říct, že by mi na Tesle chybělo. Prostě zmáčku tlačítko na kufuru, nebo si otevřu mobilem předem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Tesla má na nouzový otevření kartu. Je to formát kreditky, můžeš ji mít trvale třeba v peněžence. Používat ji jako primární otevírání auta je strašně otravný, jako sekundární řešení je ok. Ale musíš ji s sebou mít, nebo musíš mít zálohovaný zařízení, kterým to odemknout (třeba telefon + hodinky).

    Některý telefony snad umí přes UWB odemykat i když jsou "vybitý", ale ještě jsou v takový tý fázi "nalezitelný". Ale nevím, jestli to umí Tesla.
    CUKI
    CUKI --- ---
    W_NOICE78: Super jsem někde v prdeli mobil nemám a nebo je mrtvej a jak se s někým dalším domluvím? A to ještě musím předpokládat, že to auto bude mít signál

    ELIJEN: Mě jde o to jak otevřít auto v nouzových podmínkách kdy to selže nebo není šťáva.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    W_NOICE78: Chápu koncept, ale nelíbí se mi představa, že se mi kufr otevře pokaždý, když se k němu přiblížím. Kopnutí pod nárazník je bezpečnostní prvek – kufr se otevře, jen když chci aby se otevřel.

    Jinak UWB umí používat nejen Tesla a ten systém se dá udělat v některých věcech chytřejší než Tesla, ale o tom nemůžu mluvit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Aha, tak to mi to fungovalo nějak divně nebo si to blbě pamatuju, mě přišlo, že to funguje hůř než klasika s klíčkem.

    Že se umí kufr otevírat automaticky na přiblížení jsem někde zaslechl, ale přišlo mi to moc riskantní.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    BOBASH: jaky kopání, je to v tom videu. Auto samo pozná, že chces otevří kufr.
    Tesla Model Y používá technologii Ultra-Wideband (UWB) pro funkci hands-free kufru, která umožňuje vozidlu přesně detekovat polohu telefonu s podporou UWB. K otevření kufru je třeba mít u sebe telefon s aktivním klíčem v aplikaci Tesla a přiblížit se k zadní části vozu, po čemž následuje zvukový signál a otevření kufru.
    Jak funkce hands-free kufru funguje:
    Podpora UWB: Vaše vozidlo Tesla a váš smartphone musí podporovat technologii Ultra-Wideband (UWB).
    Nastavení klíče telefonu: V mobilní aplikaci Tesla musíte mít nastavený telefon jako klíč.
    Aktivace v autě: V nastavení vozidla, v sekci Zámky, zvolte možnost Hands-free zavazadlový prostor a aktivujte ji.
    Použití: S telefonem v kapse se přibližte k zadní části vozu a zůstaňte stát.
    Otevření: Po detekci polohy telefonu vozidlo zapípá a kufr se automaticky otevře.
    Důležité poznámky:
    Funkce není standardně aktivní a vyžaduje ruční zapnutí v nastavení vozidla.
    Pokud chcete zabránit náhodnému otevření, můžete nastavit výjimku pro "Domov".
    Pro správnou funkci je třeba mít nejnovější verzi aplikace Tesla a zapnuté povolení pro blízké interakce (Nearby Interactions) v nastavení telefonu.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Odemikani a zamikani funguje stejne snad uz 11 let od Modelu S. Prijdes k autu, sahnes na kliku a auto se odemkne. Vystoupis a odejdes od auta a auto se zamkne. Kufr se u starsich otvira bud appkou nebo zmacknutim tlacitka na kufru. U Highlandu a Juniperu se otevre sam, kdyz k nemu prijdes ... asi bych se bal, ze se to bude otvirat, kdyz nechci, ale pry to funguje dobre.

    Da se i udelat retrofit senzoru na otevirani kopnutim nohy (myslim, ze jen 3rd party)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Takže Highland a Juniper už normálně fungují tak, že dveře otevřu sáhnutím na kliku a kufr kopnutím pod nárazník? Předfacelifty neměly jak poznat, že chci odemknout/zamknout, pokud vím.

    A byla k tomu nějaká karta, která fungovala jen na přiložení ke dveřím. A kufr šel otevřít jen tlačítkem v appce, což je k ničemu.

    Na celý tý věci mi nějak nepřišlo nic tak úžasnýho, co by mě přesvědčilo, že je hroznej problém mít v kapse klíček. Snad kromě přidávání přístupu dalších lidí, kterej je zbytečně komplikovanej.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    CUKI: Pokud má někdo další přístup, může ti auto na dálku odemknout a spustit. Do 2 minut se musíš rozjet. Po zastavení a opuštění vozu je nutné ho znovu odemknout nebo spustit přes aplikaci.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    AXTHEB:
    CUKI:

    Aha, tak to nevim. Neměl jsem s Googlem problém, tak jsem mapy.cz neměl potřebu testovat. Ale třeba satelitní mapy mají o dost pozadu.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    AXTHEB: V Holandsku nas solidne poslali na uzavrenou dalnici.
    Ja jezdim spis podle Google nebo Waze a teda byt je to jedna firma, tak mi Google prijde lepsi.
    Mapy.cz jsou nedostizne v turistice.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ELIJEN: Neznám zemi kde by mapy.cz nebyly 100x lepší než google. V Čechách máš pár f-cí navíc, ale základ je OSM
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ELIJEN: V kterém zahraničí? V Německu, Švýcarsku, Itálii a Chorvatsku navigují mapy.com líp než google.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam