• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: kde? :)))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MISO: Dobře ty! Když vidím ty ceny u Čezu, hlavně 150 DC skoro za dvacku, tak tam by mělo být 1+1 zdarma spíš pravidlem :-D
    MISO
    MISO --- ---
    KORKMAZ: mne sa nieco podobneho stalo u CEZu: dal som to nabijat, po 15 minutach som skontroloval, jak to ide, auto sa nenabijalo, appka nic nehlasila, zjavne im to niekde spadlo. Dal som to znova a az to druhe nabijanie mi zauctovali. Diky CEZ :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Měl jsem teď zajímavý fail u stojanu PRE a ve výsledku asi nabíjel zadarmo.

    Přijel jsem, v appce to ukazovalo 1/2 volný. Ale nikde nikdo. Jedna zásuvka prostě nešla pustit ani čipem a ukazovalo to, že je obsazená, zkusil jsem druhou, tam to házelo v PRE appce fail, ale pak se to v autě chytlo. Odcházím si zaběhat (btw asi nejlepší věc jak zahnat nudu při nabíjení), po návratu auto požadovaně nabité. Pak přišla faktura na nula :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng reveals navigation-free driving and L4 Robo cars, Volkswagen named first partner
    https://carnewschina.com/2025/11/05/xpeng-reveals-navigation-free-driving-and-l4-robo-cars-volkswagen-named-first-partner/

    Xpeng officially introduced its second-generation VLA (Vision-Language-Action) model at the 2025 Xpeng Tech Day, announcing that it will be made open source for global commercial partners. VLA 2.0 forms the foundation for Xpeng’s next stage of intelligent mobility, covering vehicles, Robotaxi systems, robotics, and future flying cars.

    The model runs on Alibaba Cloud’s large-scale computing cluster, which currently features 30,000 GPUs and is set to expand to 50,000–100,000 GPUs next year. It uses a 720-billion-parameter architecture and undergoes full-chain updates every five days. VLA 2.0 enables independent scenario reasoning, allowing vehicles to respond to real-world situations such as hand gestures or traffic light changes. The system can recognise pedestrian signals, stop in response to a wave, and anticipate green-light transitions.

    Pilot rollout for pioneer users is scheduled for December 2025, with full deployment on Xpeng top-end ultra models, Xpeng P7 Ultra and Xpeng G9 Ultra, expected in the first quarter of 2026.

    In addition, Xpeng’s self-developed Turing AI chip has been officially selected for use in Volkswagen vehicles. This marks the sixth collaboration between the two companies, following earlier joint work on electrical architecture systems and ultra-fast charging networks.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jasně, ale já procházel jen aktuální události za posledních pár měsíců. Ta tajkaní baterka je už trochu zapadaná loňským sněhem.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    KORKMAZ: taycan má problémy s pouch cells od LG.
    A taky s BMS.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    KORKMAZ: Taycan má taky problém s trakční baterií.
    Porsche Recalls Over 27,000 Taycan EVs Because Of Battery Fire Risk
    https://insideevs.com/news/736702/porsche-taycan-battery-fire-recall/
    Porsche class action claims Taycan EVs have battery defect
    https://topclassactions.com/lawsuit-settlements/lawsuit-news/porsche-class-action-claims-taycan-evs-have-battery-defect/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KORKMAZ: dovolím si drobné OT, ale rapeX zní jako název seznamky od Elona :D #kecy
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Na tohle je dobrý koukat na US varování nebo ideálně DE svolávačky, ještě než to propadne to toho centrálního EU rapex systému.

    Aktuálně tam je z EV koutku třeba nefunkční kliky u Emachů (za posledních 5 let, takže asi všech), Polestaru 2 nefungují brzdy, a do trojky pak zatýká, hybridní stelantisy můžou zahořet při nabíjení, tesly 3/Y závada TMPS a otloukánek epace zase zlobí

    Co se VAG koncernu týče tak taycan má problém se vzduchovým podvozkem (ale to je mechanická věc z ICE panamery) a úplně nově je tam problém nabíjení na hybridní SUV Audi - nebezpečí přehřátí akumulátoru při nabíjení, je na to SW fix.
    KURE
    KURE --- ---
    KORKMAZ: jj presne proto se ptam, jestli to je proste smula, nebo je takovejch případů hodně. diky.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KURE: Těžko soudit, ale jeden člověk asi trend nedělá, kŕ ne aféru typu dieaselgate - to je spíš clickbait. Ta jeho tvrzení jsou trochu na vodě - udává tam jednu chybu z diagnostiky a k tomu pak mává papírem s TPI, ale neuvádí jeho číslo. Pak tam píše o změně výrobního procesu v 46. týdnu 2024, ale to nekoresponduje s údaji výrobce o nasazení nového dílu - to bývá z mé zkušenosti téměř 100% spolehlivé, včetně mega starých aut, lodí atd.

    Samozřejmě tam jsou nějaké modifikované battery packy, během výrobního cyklu jsem jich tam viděl cca 12-15 (neprocházel jsem to do detailu), ale je potřeba brát v úvahu, že auto se dodávalo v 8 verzích motorizace se 4 různýma akumulátorama, takže to asi vysvětluje valnou většinu těch rozdílných dílů.

    Jiná věc je pak přístup servisu, lépe řečeno výrobce. Většina battery packů VW jde ale na určité úrovni rozebrat a vyměnit jednotlivé, takže proto mu asi nechtějí vyměnit na první dobrou komplet baterii. Jestli se to dělá jinde, tak to úplně nemám zkušenost. Z poslední doby znám jen reklamaci tepelného čerpadla - vyměněno bez keců. To samé pak elektro topení u Volva.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: u toho taycanu a mach-e je to celkom realne, kedze tie auta mali rozne problemy, ktore museli automobilky riesit v reklamaciach a tak na tom financne krvacali
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: to je nějakej všeobecnej trend? ma škodovka stejny baterky jako vw?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Grok spekuluje o tom, jaké by asi mohly býrlt zisky automobilek z ICEV vs EV…
    ChatGPT tvrdí že je to blbost…
    …názory lidí zatím nejsou k dispozici…🤷🏽‍♂️

    https://x.com/xoslicc/status/1985740047123956022?t=FB1HCs6jvZRl7X3u_Jn_qA&s=19
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    5 modulu z 12ti na výměnu

    VW: From Dieselgate to Batterygate - Update 3
    https://www.youtube.com/watch?v=Glqy9QlOW8U
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: mně to přijde strašně málo i na takhle malé auto.

    Ano, vím jaký je průměrný nájezd v ČR a vím, že to ještě táhnou nahoru lidi, kteří najezdí výrazně víc. Sice za poslední dva roky k takovým patřím taky a mám nájezd skoro 70 tis. (není to pracovní auto, jsem na home office, to se prostě sešlo - stárnoucí rodiče daleko a k tomu pár výletů, stěhování...), ale byly roky, kdy jsem taky ujel sotva 8 tisíc za celý rok.

    I v té době ale stačilo vyrazit na víkendový výlet, návštěvu za vzdálenějšími příbuznými a bylo to 500 km a víc. A když jsem chtěl zkusit auto, tak nebyl problém najezdit 1500 za týden, aniž bych omezoval práci nebo rodinu. Prostě mě to zajímalo, jaké auto je a potřeboval jsem si zvyknout a nemít jen dojem z krátké předváděčky, tak jsem pár dní jezdil do práce denně autem (a zkusil jsem si poskakování v zácpě), naplánoval jsem si pár návštěv a během dvou delších víkendových výletů a jednoho pracovního týdne s denním dojížděním to vždy bylo hodně přes tisíc km. Není potřeba žádné Chorvatsko, stačí vyrazit z Prahy do Jižních Čech, Krkonoš, Broumovska, Krušných hor... Velikost auta nehrála nikdy moc roli, dvě hodiny se dá vydržet v čemkoli, na místě se člověk projde a protáhne, aby zvládl dvě hodiny zase domů.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zajímavé breakthrough se solid state bateriemi, publikovano v Nature!
    Mezi radky čtu to ze solid state neni ready na nasazení protože problémy s praskánim. Pokud je fix to aby kazda baterie mela vrstvu stribra tak se v blízké době asi nedočkáme ani dostupné ceny ... Tot můj odhad.

    Solid-state batteries get flexible “armour” layer from Chinese scientists, survive freezing weather in Nature-published breakthrough
    https://carnewschina.com/2025/10/31/solid-state-batteries-get-flexible-armour-layer-from-chinese-scientists-survive-freezing-weather-in-nature-published-breakthrough/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng achieves 2025 sales target two months early, only three NEV brands on track
    https://carnewschina.com/2025/11/03/xpeng-achieves-2025-sales-target-two-months-early-only-three-nev-brands-on-track/

    Jsem zvědav co akcie...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    The Israeli army has started taking away Chinese-made service cars from officers — espionage risks officially confirmed

    The military has strong reasons to believe that built-in cameras, sensors and communication systems in these vehicles could collect data and transmit it to servers in China.

    Israel’s Defense Ministry and the IDF have begun a phased phase-out. Hundreds of vehicles are affected — mostly seven-seat CHERY models issued to officers with large families.

    ❌ Chinese cars are already banned from entering military bases, and by early 2026 the army plans to completely phase out their use.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam