• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Sedan začíná na 1,35M za zadokolku s velkou baterkou (CLA250+), o kilo víc za 4Matic. Céčko má příplatek za kombík asi 40 tisíc, takže bych čekal necelých 1,4M.

    Co jsem to zkoušel konfigurovat do nějaký použitelný podoby, tak bych počítal, že lehce přes 1,5M v ceníku za 250+. S nějakýma slevama, pokud si to nebudeš kupovat první měsíc co to budou prodávat, budeš imho zpátky mezi 1,3 a 1,4 za skromně, ale plnohodnotně funkčně vybavený auto.

    Samozřejmě když začneš blbnout s AMG paketama, kůží, velkejma kolama, Burmesterem a podobně, tak to taky může být auto za dva.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak doporučuji tenhle newsletter - vychází týdně. Věnuje se elektronice a autům - pokud vás zajímají jen auta, tak si budete muset trochu zascrollovat dolů:
    NA_SKLE #226: 45. týden - by Jarda GiGiDAGia N. - NA_SKLE
    https://naskle.substack.com/p/na_skle-226-45-tyden?r=1u16vq
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    PETER_PAN: myslíš zadokolou 85kWh?
    Sedan je €56k, takže taky pod €60k, ale počítej, že u Merglu je klasicky značná příplatková výbava.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Na kolik bude vychazet ten CLA Shooting Brake EV 2025 ? Myslim tim tu variantu s 761 km WLTP.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FEDAJKIN: předpokládám, že u nás bude díky clům stát výrazně víc.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Wow, krásnej sedan za necelého půl míče.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Dongfeng eπ007+ launched: sub-4-second acceleration, starting around 20,000 USD
    https://carnewschina.com/2025/11/10/dongfeng-e%cf%80007-launched-sub-4-second-acceleration-starting-around-20000-usd/
    The new vehicle, available in three variants, carries an official guide price range of 144,900 to 154,900 yuan (20,300 to 21,700 USD).

    The most notable improvements in the eπ007+ over its predecessor include the standard integration of LiDAR across all trims.

    The EREV variant combines a 1.5L engine with an electric motor, where the engine delivers a maximum power of 77kW and the motor provides 160 kW (214 hp). This version will be equipped with a lithium iron phosphate battery. The pure electric model is available in single-motor rear-wheel-drive and dual-motor all-wheel-drive configurations. The single-motor version boasts a maximum power of 200 kW (268 hp), while the dual-motor variant delivers 400 kW (536 hp), enabling a 0-100km/h acceleration in the 3-second range.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China ends full EV tax exemption in 2026! dealerships report year-end sales rush .. Jsem zvedav o kolik klesnou v Q1 prodeje
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nemá nekdo par volnásků na e-salon? :)
    IV0
    IV0 --- ---
    KORKMAZ: Tak jde spíš o plánování, do krámu ji vozím vždycky, mám to z Lidlu domů 20 minut. Ta změna je, že teď už prostě mám tašky a autoledničku s sebou vždycky. Ale rozumím, nechci dělat z nevýhody výhodu, jako v tom vtipu o elektromobilitě: My chudáci, co nepijeme kafe, si to elektroauto nebudeme moct koupit nikdy.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    IV0: Sry ale začít vozit v hi-tech autě jako ústupek ledničku v autě, tak to mě docela pobavilo :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Za prvé, deset není pár. Za druhý, ne jen BEV, ale jen s nulovými lokálními emisemi CO2, což nemusí být jen BEV. Za třetí se to nestane.

    Za čtvrtý a nejdůležitější, i kdyby se ve 2035 začaly prodávat jen BEV, bude na silnici obrovská spousta ICE ještě za 20 let.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...tak u nas sme si postavili u kazdeho baraku jednu nabijeci stanici (mame 3 baraky k dispozici), takze mame 2x 11kW AC a jednu 22kW DC nabijeci stanici... a na kazdom baraku mame i elektrarnu a kazdy barak ma 20kWh akumulator... dohromady tam mame 30kWp v solaroch a 60kWh v akumulaci, ktore si mozeme mezi barakama preposielat za cenu distribucneho poplatku a vdaka akumulatorom i v noci... za mna, pripravenost asi ok ;oD
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: No na to, že za pár let by se měli prodávat jen BEV, tak je ta cifra hodně přizdi. Nebo se počítá že většina toho co se tu postaví půjde do deseti let k zemi?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: Větší, o dost. Spíš jako třeba předminulý céčko. Já mám 179 cm a sednu si vcelku pohodlně sám za sebe. Kufr menší než třeba v Octavii, ale rozhodně ne malej. Pro rodinu se dvěma malejma dětma to v kombíku bude úplně v pohodě, v sedanu je trochu otravný do toho cpát velkej kočárek.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    BOBASH: Jak je na tom velikostně oproti ICE CLA? To jsem chvíli měl a to auto je neskutečně malý vevnitř
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Stačí ti velikostně CLA Shooting Brake, případně dosáhneš finančně na GLC EQ nebo iX3 Neue Klasse?

    Pokud ano, máš tu odpověď.

    Teď jsem se vrátil s CLA EQ z Drážďan, spotřeba po dálnici asi 19 z Ionity Lovosice do Drážďan a zpátky, přičemž v Česku jsem jel 130 a v Německu 160, nabíjení 50 kWh za 15 minut (z 10% na začátku). Na okresce to nežere tak málo, jak jsem čekal (třeba 17 kWh/100 km), ale taky jsem normálně topil a jezdím spíš neúsporně, když se o to nesnažím cíleně.

    GLC nebude žrát o moc víc, ale má o kus větší baterku, případně pak bude céčko, který bude mít baterku jako GLC, ale aerodynamiku jako CLA. A éčko, který tipuju bude mít třeba 110 kWh baterku při opět stejným aerodynamickým odporu. Tam bych tipoval dojezd třeba 900 km WLTP.

    To CLA reálně ujede ve většině normálních režimů 400-450 km kdekoliv (včetně dálnice) i v hnusným počasí, na reálných 250 km na dálnici nabije i v hnusným počasí za 15 minut.

    Reálně si nemyslím, že by tě třeba cesta do Norska (kde se navíc nedá jezdit rychle, takže budeš mít větší dojezd) stála nějak znatelně víc času než dieselem.

    Samozřejmě pokud nejsi ten typ co jezdí 1 200 km na jeden zátah a chčije do láhve...
    IV0
    IV0 --- ---
    DZODZO: Já jezdím delší trasy 2x-4x za týden. Ve většině případů se to dá dojet na baterku 100% - - > 0%. Když jedu ještě dál, tak klidně nabíjím na nabíječkách, které mých 800V nedokážou využít. A nemám pocit, že by to byl problém. Stejně po 4 hodinách v autě chci trochu přestávku, najíst nebo si udělat nákup v Lidlu. Tak sice nabíjím 40 minut místo 12, ale nemusím pak po příjezdu do cíle jet ještě do Lidlu... Trochu jsem změnil plánování a vozím s sebou autoledničku. Rychlé nabíjení je fajn, ale stojí to peníze navíc, které mi vlastně ani tolik nedávají smysl. Auto mám víc než rok a na Ionity jsem byl třikrát, u 150kW nabíječek PRE a ČEZ cca 10x. Najel jsem za tu dobu 56000 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pokial ides iba 2x rocne dlhsiu trasu, tak myslim ze to ci stravis na nabijacke 20 alebo 40 minut nie je az taky zasadny faktor

    ja som vcera testoval trasu od superchargeru k nasim co mi mojou obvyklou autistickou rychlostou 111 po dalnici za pekneho pocasia vychadza na 14%, tak neobvyklou 160 pri 11 stupnoch to vyslo na 20% :) takze pri tazkej nohe pocitat so spotrebou aspon o 1/3 viac
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: jedu tak 2x ročně něco delšího.
    M3 nechci/nemohu kvůli nízkému podvozku (cesta na chatu) a v práci jsme s nimi měli hodně reklamaci a starosti, být pravda novější jsou snad už celkem ok.
    MY pak spotřeba vlastně stejná jako ev6 co tak tuším
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam