• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Stačí ti velikostně CLA Shooting Brake, případně dosáhneš finančně na GLC EQ nebo iX3 Neue Klasse?

    Pokud ano, máš tu odpověď.

    Teď jsem se vrátil s CLA EQ z Drážďan, spotřeba po dálnici asi 19 z Ionity Lovosice do Drážďan a zpátky, přičemž v Česku jsem jel 130 a v Německu 160, nabíjení 50 kWh za 15 minut (z 10% na začátku). Na okresce to nežere tak málo, jak jsem čekal (třeba 17 kWh/100 km), ale taky jsem normálně topil a jezdím spíš neúsporně, když se o to nesnažím cíleně.

    GLC nebude žrát o moc víc, ale má o kus větší baterku, případně pak bude céčko, který bude mít baterku jako GLC, ale aerodynamiku jako CLA. A éčko, který tipuju bude mít třeba 110 kWh baterku při opět stejným aerodynamickým odporu. Tam bych tipoval dojezd třeba 900 km WLTP.

    To CLA reálně ujede ve většině normálních režimů 400-450 km kdekoliv (včetně dálnice) i v hnusným počasí, na reálných 250 km na dálnici nabije i v hnusným počasí za 15 minut.

    Reálně si nemyslím, že by tě třeba cesta do Norska (kde se navíc nedá jezdit rychle, takže budeš mít větší dojezd) stála nějak znatelně víc času než dieselem.

    Samozřejmě pokud nejsi ten typ co jezdí 1 200 km na jeden zátah a chčije do láhve...
    IV0
    IV0 --- ---
    DZODZO: Já jezdím delší trasy 2x-4x za týden. Ve většině případů se to dá dojet na baterku 100% - - > 0%. Když jedu ještě dál, tak klidně nabíjím na nabíječkách, které mých 800V nedokážou využít. A nemám pocit, že by to byl problém. Stejně po 4 hodinách v autě chci trochu přestávku, najíst nebo si udělat nákup v Lidlu. Tak sice nabíjím 40 minut místo 12, ale nemusím pak po příjezdu do cíle jet ještě do Lidlu... Trochu jsem změnil plánování a vozím s sebou autoledničku. Rychlé nabíjení je fajn, ale stojí to peníze navíc, které mi vlastně ani tolik nedávají smysl. Auto mám víc než rok a na Ionity jsem byl třikrát, u 150kW nabíječek PRE a ČEZ cca 10x. Najel jsem za tu dobu 56000 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pokial ides iba 2x rocne dlhsiu trasu, tak myslim ze to ci stravis na nabijacke 20 alebo 40 minut nie je az taky zasadny faktor

    ja som vcera testoval trasu od superchargeru k nasim co mi mojou obvyklou autistickou rychlostou 111 po dalnici za pekneho pocasia vychadza na 14%, tak neobvyklou 160 pri 11 stupnoch to vyslo na 20% :) takze pri tazkej nohe pocitat so spotrebou aspon o 1/3 viac
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: jedu tak 2x ročně něco delšího.
    M3 nechci/nemohu kvůli nízkému podvozku (cesta na chatu) a v práci jsme s nimi měli hodně reklamaci a starosti, být pravda novější jsou snad už celkem ok.
    MY pak spotřeba vlastně stejná jako ev6 co tak tuším
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Bjorn má tabulku pro 1000 km challenge se srovnáním reálného dojezdu a nabíjení elektromobilů na dlouhých trasách. Zajímavé je, že 400V Tesly v praxi překonávají 800V Hyundai a Kia díky lepší efektivitě.
    TB test results - Disk Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/htmlview#gid=15442336
    IV0
    IV0 --- ---
    NIKDAS: Je k tomuhle nějaký relevantní zdroj informací? Slýchám to často, ale když mám možnost to porovnat (což bylo zatím 4x), tak Ioniq 6 vychází ve spotřebě plus mínus stejně jako Tesla 3. Tesla 3 je na menší spotřebu, když jede schovaná za kamionem rychlostí 87 km/h. Když se jede po dálnici 160 km/h dle GPS, s častým zrychlováním a rekuperačním brzděním, tak to vycházelo stejně nebo mírně lip pro Hyundai.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ABS: Nejrozšířenější 800V auta (Ioniq 5 a kia ev6) mají fakt vysokou spotřebu, a to obzvláště na dálnicích. Takže ve výsledku na nabíječkách strávíš stejně času jako s pomaleji nabíjecím úspornějším autem.

    Na dlouhé cesty je zatím nejvýhodnější Tesla. I se 400V architekturou nabíjí rychle, má nízkou spotřebu a v některých zemích na SCH jiné značky nesmí, takže má i největší výběr mezi nabíječkama.

    Já si původně podmínku 800V architektury taky kladl, ale pak přišly na trh auta s 200Kw nabíjením a naštěstí jsem z ní slevil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak moc obcasnu?
    ABS
    ABS --- ---
    Příští rok budeme měnit rodinné auto RAV4 nejspíše za EV. Druhé auto máme EV již asi 6 let, také zkušenosti máme. Nicméně pokud uvažuji občasnou dlouhou cestu (Norsko Estonsko, Chorvatsko) a vlastnictví cca 5 let, mám si dát jako podmínku 800V architekturu? Zatím to vidím jako ano a 400v spíše jako anachronismus.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    VAG se začíná probírat?
    Volkswagen invests 200 million USD in China for in-house System-on-Chip development
    https://carnewschina.com/2025/11/05/volkswagen-invests-200-million-usd-in-china-for-in-house-system-on-chip-development/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    To jsou picusove...
    Rachel Reeves considering pay-per-mile tax for electric vehicles in budget | Motoring | The Guardian
    https://www.theguardian.com/money/2025/nov/06/electric-vehicles-pay-per-mile-tax-rachel-reeves-budget
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Renault Twingo

    bringing a smile to the streets | Renault Twingo E-Tech electric
    https://youtube.com/watch?v=_O2NDdZ37BQ


    Celq tiskovka je na LinkedIn
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KORKMAZ: kde? :)))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    MISO: Dobře ty! Když vidím ty ceny u Čezu, hlavně 150 DC skoro za dvacku, tak tam by mělo být 1+1 zdarma spíš pravidlem :-D
    MISO
    MISO --- ---
    KORKMAZ: mne sa nieco podobneho stalo u CEZu: dal som to nabijat, po 15 minutach som skontroloval, jak to ide, auto sa nenabijalo, appka nic nehlasila, zjavne im to niekde spadlo. Dal som to znova a az to druhe nabijanie mi zauctovali. Diky CEZ :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Měl jsem teď zajímavý fail u stojanu PRE a ve výsledku asi nabíjel zadarmo.

    Přijel jsem, v appce to ukazovalo 1/2 volný. Ale nikde nikdo. Jedna zásuvka prostě nešla pustit ani čipem a ukazovalo to, že je obsazená, zkusil jsem druhou, tam to házelo v PRE appce fail, ale pak se to v autě chytlo. Odcházím si zaběhat (btw asi nejlepší věc jak zahnat nudu při nabíjení), po návratu auto požadovaně nabité. Pak přišla faktura na nula :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Xpeng reveals navigation-free driving and L4 Robo cars, Volkswagen named first partner
    https://carnewschina.com/2025/11/05/xpeng-reveals-navigation-free-driving-and-l4-robo-cars-volkswagen-named-first-partner/

    Xpeng officially introduced its second-generation VLA (Vision-Language-Action) model at the 2025 Xpeng Tech Day, announcing that it will be made open source for global commercial partners. VLA 2.0 forms the foundation for Xpeng’s next stage of intelligent mobility, covering vehicles, Robotaxi systems, robotics, and future flying cars.

    The model runs on Alibaba Cloud’s large-scale computing cluster, which currently features 30,000 GPUs and is set to expand to 50,000–100,000 GPUs next year. It uses a 720-billion-parameter architecture and undergoes full-chain updates every five days. VLA 2.0 enables independent scenario reasoning, allowing vehicles to respond to real-world situations such as hand gestures or traffic light changes. The system can recognise pedestrian signals, stop in response to a wave, and anticipate green-light transitions.

    Pilot rollout for pioneer users is scheduled for December 2025, with full deployment on Xpeng top-end ultra models, Xpeng P7 Ultra and Xpeng G9 Ultra, expected in the first quarter of 2026.

    In addition, Xpeng’s self-developed Turing AI chip has been officially selected for use in Volkswagen vehicles. This marks the sixth collaboration between the two companies, following earlier joint work on electrical architecture systems and ultra-fast charging networks.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    W_NOICE78: Jasně, ale já procházel jen aktuální události za posledních pár měsíců. Ta tajkaní baterka je už trochu zapadaná loňským sněhem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam