ABS: Stačí ti velikostně CLA Shooting Brake, případně dosáhneš finančně na GLC EQ nebo iX3 Neue Klasse?
Pokud ano, máš tu odpověď.
Teď jsem se vrátil s CLA EQ z Drážďan, spotřeba po dálnici asi 19 z Ionity Lovosice do Drážďan a zpátky, přičemž v Česku jsem jel 130 a v Německu 160, nabíjení 50 kWh za 15 minut (z 10% na začátku). Na okresce to nežere tak málo, jak jsem čekal (třeba 17 kWh/100 km), ale taky jsem normálně topil a jezdím spíš neúsporně, když se o to nesnažím cíleně.
GLC nebude žrát o moc víc, ale má o kus větší baterku, případně pak bude céčko, který bude mít baterku jako GLC, ale aerodynamiku jako CLA. A éčko, který tipuju bude mít třeba 110 kWh baterku při opět stejným aerodynamickým odporu. Tam bych tipoval dojezd třeba 900 km WLTP.
To CLA reálně ujede ve většině normálních režimů 400-450 km kdekoliv (včetně dálnice) i v hnusným počasí, na reálných 250 km na dálnici nabije i v hnusným počasí za 15 minut.
Reálně si nemyslím, že by tě třeba cesta do Norska (kde se navíc nedá jezdit rychle, takže budeš mít větší dojezd) stála nějak znatelně víc času než dieselem.
Samozřejmě pokud nejsi ten typ co jezdí 1 200 km na jeden zátah a chčije do láhve...