• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity. Zadne drama.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FEDAJKIN: předpokládám, že u nás bude díky clům stát výrazně víc.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Wow, krásnej sedan za necelého půl míče.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Dongfeng eπ007+ launched: sub-4-second acceleration, starting around 20,000 USD
    https://carnewschina.com/2025/11/10/dongfeng-e%cf%80007-launched-sub-4-second-acceleration-starting-around-20000-usd/
    The new vehicle, available in three variants, carries an official guide price range of 144,900 to 154,900 yuan (20,300 to 21,700 USD).

    The most notable improvements in the eπ007+ over its predecessor include the standard integration of LiDAR across all trims.

    The EREV variant combines a 1.5L engine with an electric motor, where the engine delivers a maximum power of 77kW and the motor provides 160 kW (214 hp). This version will be equipped with a lithium iron phosphate battery. The pure electric model is available in single-motor rear-wheel-drive and dual-motor all-wheel-drive configurations. The single-motor version boasts a maximum power of 200 kW (268 hp), while the dual-motor variant delivers 400 kW (536 hp), enabling a 0-100km/h acceleration in the 3-second range.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    China ends full EV tax exemption in 2026! dealerships report year-end sales rush .. Jsem zvedav o kolik klesnou v Q1 prodeje
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nemá nekdo par volnásků na e-salon? :)
    IV0
    IV0 --- ---
    KORKMAZ: Tak jde spíš o plánování, do krámu ji vozím vždycky, mám to z Lidlu domů 20 minut. Ta změna je, že teď už prostě mám tašky a autoledničku s sebou vždycky. Ale rozumím, nechci dělat z nevýhody výhodu, jako v tom vtipu o elektromobilitě: My chudáci, co nepijeme kafe, si to elektroauto nebudeme moct koupit nikdy.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    IV0: Sry ale začít vozit v hi-tech autě jako ústupek ledničku v autě, tak to mě docela pobavilo :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CUKI: Za prvé, deset není pár. Za druhý, ne jen BEV, ale jen s nulovými lokálními emisemi CO2, což nemusí být jen BEV. Za třetí se to nestane.

    Za čtvrtý a nejdůležitější, i kdyby se ve 2035 začaly prodávat jen BEV, bude na silnici obrovská spousta ICE ještě za 20 let.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...tak u nas sme si postavili u kazdeho baraku jednu nabijeci stanici (mame 3 baraky k dispozici), takze mame 2x 11kW AC a jednu 22kW DC nabijeci stanici... a na kazdom baraku mame i elektrarnu a kazdy barak ma 20kWh akumulator... dohromady tam mame 30kWp v solaroch a 60kWh v akumulaci, ktore si mozeme mezi barakama preposielat za cenu distribucneho poplatku a vdaka akumulatorom i v noci... za mna, pripravenost asi ok ;oD
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: No na to, že za pár let by se měli prodávat jen BEV, tak je ta cifra hodně přizdi. Nebo se počítá že většina toho co se tu postaví půjde do deseti let k zemi?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    AVATAREK: Větší, o dost. Spíš jako třeba předminulý céčko. Já mám 179 cm a sednu si vcelku pohodlně sám za sebe. Kufr menší než třeba v Octavii, ale rozhodně ne malej. Pro rodinu se dvěma malejma dětma to v kombíku bude úplně v pohodě, v sedanu je trochu otravný do toho cpát velkej kočárek.
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    BOBASH: Jak je na tom velikostně oproti ICE CLA? To jsem chvíli měl a to auto je neskutečně malý vevnitř
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: Stačí ti velikostně CLA Shooting Brake, případně dosáhneš finančně na GLC EQ nebo iX3 Neue Klasse?

    Pokud ano, máš tu odpověď.

    Teď jsem se vrátil s CLA EQ z Drážďan, spotřeba po dálnici asi 19 z Ionity Lovosice do Drážďan a zpátky, přičemž v Česku jsem jel 130 a v Německu 160, nabíjení 50 kWh za 15 minut (z 10% na začátku). Na okresce to nežere tak málo, jak jsem čekal (třeba 17 kWh/100 km), ale taky jsem normálně topil a jezdím spíš neúsporně, když se o to nesnažím cíleně.

    GLC nebude žrát o moc víc, ale má o kus větší baterku, případně pak bude céčko, který bude mít baterku jako GLC, ale aerodynamiku jako CLA. A éčko, který tipuju bude mít třeba 110 kWh baterku při opět stejným aerodynamickým odporu. Tam bych tipoval dojezd třeba 900 km WLTP.

    To CLA reálně ujede ve většině normálních režimů 400-450 km kdekoliv (včetně dálnice) i v hnusným počasí, na reálných 250 km na dálnici nabije i v hnusným počasí za 15 minut.

    Reálně si nemyslím, že by tě třeba cesta do Norska (kde se navíc nedá jezdit rychle, takže budeš mít větší dojezd) stála nějak znatelně víc času než dieselem.

    Samozřejmě pokud nejsi ten typ co jezdí 1 200 km na jeden zátah a chčije do láhve...
    IV0
    IV0 --- ---
    DZODZO: Já jezdím delší trasy 2x-4x za týden. Ve většině případů se to dá dojet na baterku 100% - - > 0%. Když jedu ještě dál, tak klidně nabíjím na nabíječkách, které mých 800V nedokážou využít. A nemám pocit, že by to byl problém. Stejně po 4 hodinách v autě chci trochu přestávku, najíst nebo si udělat nákup v Lidlu. Tak sice nabíjím 40 minut místo 12, ale nemusím pak po příjezdu do cíle jet ještě do Lidlu... Trochu jsem změnil plánování a vozím s sebou autoledničku. Rychlé nabíjení je fajn, ale stojí to peníze navíc, které mi vlastně ani tolik nedávají smysl. Auto mám víc než rok a na Ionity jsem byl třikrát, u 150kW nabíječek PRE a ČEZ cca 10x. Najel jsem za tu dobu 56000 km.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    pokial ides iba 2x rocne dlhsiu trasu, tak myslim ze to ci stravis na nabijacke 20 alebo 40 minut nie je az taky zasadny faktor

    ja som vcera testoval trasu od superchargeru k nasim co mi mojou obvyklou autistickou rychlostou 111 po dalnici za pekneho pocasia vychadza na 14%, tak neobvyklou 160 pri 11 stupnoch to vyslo na 20% :) takze pri tazkej nohe pocitat so spotrebou aspon o 1/3 viac
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: jedu tak 2x ročně něco delšího.
    M3 nechci/nemohu kvůli nízkému podvozku (cesta na chatu) a v práci jsme s nimi měli hodně reklamaci a starosti, být pravda novější jsou snad už celkem ok.
    MY pak spotřeba vlastně stejná jako ev6 co tak tuším
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    ABS: Bjorn má tabulku pro 1000 km challenge se srovnáním reálného dojezdu a nabíjení elektromobilů na dlouhých trasách. Zajímavé je, že 400V Tesly v praxi překonávají 800V Hyundai a Kia díky lepší efektivitě.
    TB test results - Disk Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/htmlview#gid=15442336
    IV0
    IV0 --- ---
    NIKDAS: Je k tomuhle nějaký relevantní zdroj informací? Slýchám to často, ale když mám možnost to porovnat (což bylo zatím 4x), tak Ioniq 6 vychází ve spotřebě plus mínus stejně jako Tesla 3. Tesla 3 je na menší spotřebu, když jede schovaná za kamionem rychlostí 87 km/h. Když se jede po dálnici 160 km/h dle GPS, s častým zrychlováním a rekuperačním brzděním, tak to vycházelo stejně nebo mírně lip pro Hyundai.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ABS: Nejrozšířenější 800V auta (Ioniq 5 a kia ev6) mají fakt vysokou spotřebu, a to obzvláště na dálnicích. Takže ve výsledku na nabíječkách strávíš stejně času jako s pomaleji nabíjecím úspornějším autem.

    Na dlouhé cesty je zatím nejvýhodnější Tesla. I se 400V architekturou nabíjí rychle, má nízkou spotřebu a v některých zemích na SCH jiné značky nesmí, takže má i největší výběr mezi nabíječkama.

    Já si původně podmínku 800V architektury taky kladl, ale pak přišly na trh auta s 200Kw nabíjením a naštěstí jsem z ní slevil.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jak moc obcasnu?
    ABS
    ABS --- ---
    Příští rok budeme měnit rodinné auto RAV4 nejspíše za EV. Druhé auto máme EV již asi 6 let, také zkušenosti máme. Nicméně pokud uvažuji občasnou dlouhou cestu (Norsko Estonsko, Chorvatsko) a vlastnictví cca 5 let, mám si dát jako podmínku 800V architekturu? Zatím to vidím jako ano a 400v spíše jako anachronismus.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam