• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: A těch 10k CZK už mi přijde jako super cena.

    Ale naopak těch 250k CZK mi přijde jako špatný nápad. Zvlášť když cena celé nové baterie je údajně pod 400k CZK. To už bych si radši připlatil 150k za zcela novou, ideálně v o fous vyšší kapacitě než když bylo auto nové.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Píše, že doufá, že si to opraví do 10k.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Deset let starýmu autu už může DPF odejít. Nový DPF může stát vyšší desítky, ve vzácnějších případech přes sto tisíc.

    Vykuchat ho stojí tisíce.

    Typický Čech vnímá ekologii jako zbytečnou buzeraci a i kdyby to zbytečná buzerace nebyla, tak proč by ON platil za to, aby někdo jinej neměl rakovinu plic.

    Takže to lidi naprosto s klidem zbastlej i při první výměně, kdy to auto má klidně hodnotu nižších statisíců.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ano, vypaluje se to vždycky typicky při jízdě po dálnici.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Nepřestane, protože ani u ICE není žádný důvod, aby byly tak hlučný jak jsou, a to včetně sériových aut (který tím pádem nemůžeš postihovat za to, že jsou moc hlučný, protože jsou naprosto legální).

    Zhruba někdy od přelomu století, kdy začaly bejt auta fakt tichý, protože už to šlo zařídit, se začaly u sportovních verzí objevovat volitelně hlučnější výfuky, typicky přepínací nějakým ventilem, někdy i nafejkovaný částečně reprákem. A ty samozřejmě přidávaly na síle, protože každej chce, aby jeho auto znělo tak, jak si představuje, že zní závoďák.

    Zároveň se "sportovní verze" staly defaultní volbou dražšího auta, takže zatímco před 20-30 lety jsi V8 s hlučným výfukem slyšel jednou za tejden a vlastně i neautaři mohlo přijít zajímavý slyšet vytočený Ferrari, dneska ti v Praze projede za noc pod oknem deset BMW M3 a osum Mercedesů 63 AMG.

    "Výfuk" na elektrický auto, kterej je hlučnější než ty normální, už je taky vymyšlenej. Takže pochybuju, že to přestane.

    Já mimochodem mám zvuk osmiválců (a některých šestiválců) fakt rád a rád si ho užiju, ideálně někde na okresce. Ale když mi usínalo dítě v Praze na Bělehradský a za tu dobu projel kolem třetí kokot v AMG nebo v Corvette, tak jsem měl chuť tam tomu příštímu natáhnout zastavovací pás.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Díky. Takže dostaneš po někom repasovaný kus, s reálnou kapacitou (dle dalšího textu co jsem četl) vyšší nebo stejnou než co máš teď. A tvůj kus budou repasovat pro někoho dalšího.

    Za mě nic moc nabídka. Reálně 250k CZK za vyměnění pár článků a zbytek staroba, co po pár letech zase začne dělat problémy, jen někde jinde.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Dobrý den pane Ondráčku, do aplikace vám zasílám nacenění výměny vysokonapěťového akumulátoru za repasovaný kus. Cena je cca 248,341.62 Kč vč DPH. Tato cena je platná v případě že si budeme nechávat stávající baterii kterou máte ve vozidle aktuálně instalovanou. Pokud byste měl zájem o ponechání baterie “vadné” je cena navýšena o cca 10.000 dolarů.
    Budu čekat na vaši odpověď.

    Od Tesly budeš mít záruku, jen nevím podmínky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Taky si říkám, že bych asi preferoval nějakou garážovku, co z toho prostě "vypájí" špatnej článek...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IMHO vyřeší pouze toto:

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: W_NOICE78: Z těch formulací to vnímám jako jasnou cenu za repas. Takže teď už tak nadšený z té ceny nejsem 🙈
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Prý dost často odchází baterie od Panasonicu na M3P z Fremontu.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: To bude repas, ale netuším. Podle mě nová nebude.

    Koupili jsme Teslu s vadnou baterií za 290 000,- Kč
    https://youtu.be/0tTaeKlfhuY?si=0sMFrsBLDpgGFHTt
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    W_NOICE78: Ještě by to chtělo vědět, zda si Tesla tu starou baterku "nechá", nebo ti jí vymontovanou předaj (tomu nevěřím). Protože i ta "nefunkční" baterka může mít relativně vysokou hodnotu, což by samozřejmě snižovalo náklady na opravu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LAUNCHER: no pockej, ani po meste nemusis nutne zrychlovat a zpomalovat... pokud je rec i o Praze... :-) Realne jses - zvlast v nektery denni doby - jet prave v tom modu, kdy vlastne neradis vubec a ve spravnych otackach... a proces to odpali a ty za chvili nahodickou zrovna zacnes sjizdet... :D Me se tohle stalo i s Mondeem, kdyz jsem ho jeste mel... ze jsem valil mimo dedinu, v podstate idealni situace na vypaleni DPF, proces se spustil... a co cert nechtel, zrovna jsem dojel do krizovatky uprostred obce... ten cernej oblak za prdeli byl jeden z mnoha motivu se toho proste zbavit. Aby to fungovalo fakt pricetne, tak by ta ridici jednotka musela pracovat se skutecnou polohou, smerem jizdy atd... ale to se proste v tom software nedeje, protoze "moc prace" (pro programatory). Je to jak pises... idealni otacky, moc neradi... a kdyz to splnis, zacne se vypalovat. Ten algoritmus je proste a jednoduse tupej. A nemas ani moznost nejakeho override. Na to proste treba ja ani nemam zaludek ani z pozice toho, co si veze prdel... software v automotive obecne je jeden nekonecnej smutenj pribeh... se kterym jen tak mimochodem ani moc neumi pracovat v servisech.

    V tom je treba i ta Tesla lepsi.. tam je to s tim uz designovany, takze servis pracuje treba i s tou telemetrii, co se posbira pred tim, nez nastane realnej pruser. U tradicnich vozitek - i kdyz si data z OBD vytahas "svepomoci", tak v servise vlastne nechapou, jakou reci na ne mluvis. Sami ty data nemaji casto vubec. Ani netusi, ze ty data auto umi poskytnout. Kdyz kolegovi chcipla neplanovane Tesla v puli cesty (skokove chcipla baterka), tak se obratem z te telemetrie dohledalo, kde ze je zakopany pes.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: LAUNCHER: No a jsem zvědav, za kolik si to nakonec opraví sami.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DANYSEK: Nejméně v mé bývalé O3 to vyžadovalo dlouhou jízdu na konkrétní rozpětí otáček motoru, bez řazení.

    Tzn nebylo reálné, aby se to spustilo v typickém zrychlování a zpomalování ve městě.

    Tím si nechci hrát na experta, jen píšu vlastní 1 zkušenost.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    🔋Oficiální servis Tesla a cena výměny baterie🔋

    Tak už máme odpověď pro naši Teslu, kolik by stálo vyměnit akumulátor oficiální cestou v pražském servisu. Dodám, že jde o Model 3 Performance (12/2020) s nájezdem cca 205 000 km, tedy asi 10 tisíc km po záruce. Cena je ve výsledku mnohem nižší, než jsem čekal - necelých 250 tisíc korun včetně DPH je tak o 50 méně, než byl můj nejoptimističtější odhad.

    Lidé v nedávné anketě nejčastěji správně tipovali, že cena bude mezi 200 a 300 tisíci korun. Vzhledem k tomu, že mám zkušenosti s cenou servisu na moderních spalovacích vozech, tak mi to nepřijde ani úplně špatné. Zejména s ohledem na to, že závady baterií jsou o velké smůle (nebo mechanickém poškození a vniknutí vlhkosti), neboť i třeba z lidí, co používají diagnostické app na teslách je chybový kód omezení nabíjení chybou trakční baterie stále v kategorii <1% výskytu.

    Nicméně rád bych dodal i nějaké další informace, abyste měli kompletní obrázek. Tesla v rámci takové opravy nedává novou baterii, ale jejich profesionální repas. Záruku dávají 4 roky / 80 000 km a (a teď bacha!), slibují kapacitu baterie stejnou, anebo vyšší, než měla původní baterie před výskytem závady. Pokud tedy baterie měla třeba 85% SoH a pak došlo k závadě (která kapacitu omezila logicky ještě více), nová baterie nemusí mít SoH vyšší než 85% (SoH zde chápejte jako poměr maximální kapacity ku maximální kapacitě v době výroby). Pokud by repas měl dobře vybalancované články (kapacitou, napětím...), tak by mi vůbec nevadilo, že nejde o nový akumulátor. On je totiž rozdíl dát 250 tisíc, anebo dát půl miliónu i s prací za výměnu několika modulů, jak to umí vypadat u konkurenčních značek.

    Celkově to tedy vychází, že auto stálo 290 000,- a oprava 250 000,-. To jsme teoreticky na 540 000,- Kč za 500koňovou teslu po refreshi, tedy asi sto tisic korun pod tou nejlevnější opravenou zbořkou, která se na trhu teď vyskytuje.

    Nicméně my už podnikáme v partě kroky, že si opravdu provedeme sami (kupodivu se i nabídlo dost lidí z oboru, že nám klidně rádi pomohou). Je ale dobré vědět, že v případě potřeby, když všechno selže (což si nemyslím, že by se mělo stát, ale jeden nikdy neví), tak je tu pořád ekonomicky smysluplná cesta, a to dokonce ta oficiální... 🤷
    https://x.com/diagon_swarm/status/1991548363247087664?s=20
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    LAUNCHER: ono je to nekdy i "sranda" s DPF... ktery proste funguje na principu, ze saze se jimaji... a jednou za cas "vypali". Vcelku hloupa ridici jednotka se snazi odhadnout, kdy je to vhodne... tedy typicky pri jizde mimo dedinu... ale proste se klidne muze stat, ze ta regenerace se zahaji zrovna v moment, kdy se priblizis k dedine... :D A ta regenerace spociva v tom, ze se do DPF strikne trocha nafty a zapali se to... teoreticky pekny, ale v praxi proste vznikaj situace, kdy tu regeneraci to odpali klidne defacto uprostred Prahy... protoze holt dojedes vcelku svizne dost daleko a ta tupa vec nevi, ze zrovna vjizdis do zastavby. To reseni je nedomysleny / rozbity tak nejak uz od sveho navrhu... :-)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LELI: Vždyť to píšu. S čím přesně polemizuješ?
    LELI
    LELI --- ---
    DOCKINEZ: filtr pevnych castic je pomerne starej kus techniky, dle vseho to mel poprve peugeot 607 v roce 1999, chvili to byla volitelna nebo na motorizaci zavisla vybava, od roku 2010 je to povinna polozka, takze se nebavis jen o par let starejch autech, ale i o kramech za jednu vejplatu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam