• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ALESH: Z jakeho roku to byla Tesla? Od Highlandu a dal by to melo byt o dost lepsi, ale Model 3 je tvrdym podvozkem znamej.
    GOR
    GOR --- ---
    ALESH: Hele, jako dobry, ale proc srovnavas s Leafem, kterej je ponekud jina trida?
    ALESH
    ALESH --- ---
    Projel jsem si o vikendu Teslu model 3 a Nissan Leaf 2. A teda ac mi prijde EV super, tohle by byl velkej krok zpatky v komfortu oproti moji C5 X7. Enormni hluk v kabine, kazda nerovnost na silnici je cejtit a slyset. Snad brzy klesnou ceny pohodlnejsich EV na prijatelnejsi uroven, protoze na takovyhle kostitrasy jsem uz starej :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    ADAM: Tak ty si to v ES jen kupuješ ne? Nebo to tam budeš i provozovat?

    Jinak u ehybridu se vyplatí jet na benzín zhruba u ceny elektřiny nad 13kč/kwh. Takže z DC se tam vejde akorát Lidl, ten to má ale málokde, a pak občas Eon. Zbytek čekačka než se to nabije přes AC a to je voser, třeba kromě takových těch obchodních center/Ikea, kde člověk zkejsne na ty dvě a půl hodiny. Tam mají většinou Pre, to stojí 9kč, taky si asi pořiď. Kaufland má extra levný AC, ale bývá to většinou obsazený teslákama co tam stojí celý dny/noci a pro nás s alternativou to pak nemá smysl, protože DC drahý jak prase.

    A btw 15 euro za jednorázové nabití baterky pro tebe vyjde 19kč/kwh což je mega úlet, to můžeš vrčet na benzín a dobíjet to jen když potřebuješ komfort na dálkové topení.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: podle xAI je rozdíl v ceně malý, protože i repasovaný pack prochází téměř stejně náročným procesem (testování, výměna modulů, kalibrace) a instalace stojí stejně.
    Záruka po placené výměně (ať nová nebo repas):
    4 roky nebo 80 000 km s garancí min. 70 % kapacity.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BOBASH: ocazenej muze byt klidne kvuli regeneraci... ono holt to neni jak olejovy filtr, DPF necistoty sice zachycuje... ale pak proste prijde moment, kdy tam striknes trochu nafty, vsechen ten pochytany sajrajt zapalis a posles tim vyfukem stejne ven, zejo... filtr je spis takove PR oznaceni.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DANYSEK: No teď už to naštěstí neprojde, protože mobilní hlídky a měření kouřivosti a tak. Ale donedávna mohl člověk v klidu jezdit s Euro 4 nebo Euro 5 autem, který už mělo z výroby DPF, s očazeným nárazníkem od sazí, a nikomu to nevadilo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BOBASH: ono nemusi ani odejit cele DPF... ale treba jen 'svicka', co to ma zapalit nebo ten vstrik paliva, co pomaha vypaleni... aneb dost z tech "drahot" je realne spis o tom, ze servis radsi vymeni cele DPF, nez aby zkoumal detaily...

    Taky typicky Cech... aneb servis hleda, jak te oskubat i tam, kde nemusi :)

    On ten klid realne je jepici... STK mozna podnaznes, ale mobilni hlidky tak snsdno nefas. Dlouho se pri kuchani DPF hresilo na to, ze se to mc nehlida...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: A těch 10k CZK už mi přijde jako super cena.

    Ale naopak těch 250k CZK mi přijde jako špatný nápad. Zvlášť když cena celé nové baterie je údajně pod 400k CZK. To už bych si radši připlatil 150k za zcela novou, ideálně v o fous vyšší kapacitě než když bylo auto nové.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Píše, že doufá, že si to opraví do 10k.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Deset let starýmu autu už může DPF odejít. Nový DPF může stát vyšší desítky, ve vzácnějších případech přes sto tisíc.

    Vykuchat ho stojí tisíce.

    Typický Čech vnímá ekologii jako zbytečnou buzeraci a i kdyby to zbytečná buzerace nebyla, tak proč by ON platil za to, aby někdo jinej neměl rakovinu plic.

    Takže to lidi naprosto s klidem zbastlej i při první výměně, kdy to auto má klidně hodnotu nižších statisíců.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ano, vypaluje se to vždycky typicky při jízdě po dálnici.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Nepřestane, protože ani u ICE není žádný důvod, aby byly tak hlučný jak jsou, a to včetně sériových aut (který tím pádem nemůžeš postihovat za to, že jsou moc hlučný, protože jsou naprosto legální).

    Zhruba někdy od přelomu století, kdy začaly bejt auta fakt tichý, protože už to šlo zařídit, se začaly u sportovních verzí objevovat volitelně hlučnější výfuky, typicky přepínací nějakým ventilem, někdy i nafejkovaný částečně reprákem. A ty samozřejmě přidávaly na síle, protože každej chce, aby jeho auto znělo tak, jak si představuje, že zní závoďák.

    Zároveň se "sportovní verze" staly defaultní volbou dražšího auta, takže zatímco před 20-30 lety jsi V8 s hlučným výfukem slyšel jednou za tejden a vlastně i neautaři mohlo přijít zajímavý slyšet vytočený Ferrari, dneska ti v Praze projede za noc pod oknem deset BMW M3 a osum Mercedesů 63 AMG.

    "Výfuk" na elektrický auto, kterej je hlučnější než ty normální, už je taky vymyšlenej. Takže pochybuju, že to přestane.

    Já mimochodem mám zvuk osmiválců (a některých šestiválců) fakt rád a rád si ho užiju, ideálně někde na okresce. Ale když mi usínalo dítě v Praze na Bělehradský a za tu dobu projel kolem třetí kokot v AMG nebo v Corvette, tak jsem měl chuť tam tomu příštímu natáhnout zastavovací pás.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    W_NOICE78: Díky. Takže dostaneš po někom repasovaný kus, s reálnou kapacitou (dle dalšího textu co jsem četl) vyšší nebo stejnou než co máš teď. A tvůj kus budou repasovat pro někoho dalšího.

    Za mě nic moc nabídka. Reálně 250k CZK za vyměnění pár článků a zbytek staroba, co po pár letech zase začne dělat problémy, jen někde jinde.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Dobrý den pane Ondráčku, do aplikace vám zasílám nacenění výměny vysokonapěťového akumulátoru za repasovaný kus. Cena je cca 248,341.62 Kč vč DPH. Tato cena je platná v případě že si budeme nechávat stávající baterii kterou máte ve vozidle aktuálně instalovanou. Pokud byste měl zájem o ponechání baterie “vadné” je cena navýšena o cca 10.000 dolarů.
    Budu čekat na vaši odpověď.

    Od Tesly budeš mít záruku, jen nevím podmínky.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Taky si říkám, že bych asi preferoval nějakou garážovku, co z toho prostě "vypájí" špatnej článek...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IMHO vyřeší pouze toto:

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: W_NOICE78: Z těch formulací to vnímám jako jasnou cenu za repas. Takže teď už tak nadšený z té ceny nejsem 🙈
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    LAUNCHER: Prý dost často odchází baterie od Panasonicu na M3P z Fremontu.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NIKDAS: To bude repas, ale netuším. Podle mě nová nebude.

    Koupili jsme Teslu s vadnou baterií za 290 000,- Kč
    https://youtu.be/0tTaeKlfhuY?si=0sMFrsBLDpgGFHTt
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam