LAUNCHER: Já neřekl, že jich je málo a že odcházejí. Tesla má a bude mít svoji skupinu zákazníků, která jí bude nejspíš velmi věrná – viz to, jak jsou majitelé Tesly v diskusích typicky agresivní v její obhajobě, i když člověk jen řekne, že PRO NĚKOHO může být lepší jiná značka.
Problém Tesly je, že většinu svého potenciálního trhu už má pokrytou a teď se jí výrazně ztěžuje akvizice nových zákazníků, protože stejně jako část lidí Teslu bezmezně miluje, další část jí podobně intenzivně nesnáší a z těch co jsou "mezi" už se spousta nechá spíš přesvědčit značkou, na kterou jsou zvyklí.
To je problém zejména v situaci, kdy tržní valuace Tesly odpovídá asi 10 největším automobilkám světa dohromady, přičemž s bídou patří mezi největších 20. Aby Tesla naplnila očekávání, musela by prodávat nejvíc aut na světě – ne nejvíc elektromobilů, ne nejvíc jednoho modelu, ale nejvíc celkem. Což znamená překonat třeba Toyotu (asi 9 milionů aut ročně).
Tady má Tesla navíc problém v tom, že má stejný přístup, jako měl Ford do 20. let minulého století – tedy udělat průkopnické a přelomové auto a pak ho mírně vylepšovat a zlevňovat, ale nechat ho stejné, dokud nepřijde s další revolucí.
Což je skvělá myšlenka a pro zákazníky je to ideální přístup – pořád máš v podstatě to nejnovější, spousta se toho dá upgratovat přes OTA updaty, nemáš vlastně potřebu si dalších 5 nebo i 10 let kupovat nový auto.
Jenomže to je problém pro tu automobilku.
Když si koupíš Highlanda nebo Juniper, tak máš skvělý auto (pokud ti vyhovujou jeho ergonomické specifičnosti), ale máš ho stejný jako všichni ostatní a stejný jako všichni x let před tebou a po tobě – takže nemáš moc motivaci jít a koupit si novější Teslu. Pro tebe fajn, pro automobilku blbý.