LAUNCHER: Ad Čína – je to stejný jako s USA. Čínský trh je specifický a má jiný požadavky než evropský - byť early adopteři v Evropě, kteří si typicky kupovali Tesly a dneska i třeba BYD nebo Nio, jsou podobnější čínským zákazníkům.
Zákazníky v Číně primárně zajímají infotainmenty a digitální funkce jako jestli to má karaoke, povídá si to s tebou, umí to tancovat a dá se to celý ovládat z appky.
Naopak zákazníky v Číně víceméně nezajímá, jak se to chová ve 160 km/h, protože mají na dálnicích 110 a na rozdíl od nás to dodržujou.
Třeba velmi typická věc, kterou potvrzujou i lidi z automobilek, jsou povinný asistenční systémy. Lidi z asijských automobilek absolutně nechápou, proč jsme si v Evropě uzákonili, že budeme mít povinně Lane Assist a Intelligent Speed Assist, a potom první věc, co na novým autě řešíme, je, jak se to dá co nejsnáz vypnout. Oni to považujou za ryze pozitivní věc, kterou není důvod vypínat, takže to vypínání pohřbí v šestý úrovni třetího menu zleva.
Evropani na to udělají dedikovaný fyzický tlačítko.
A takhle je to se spoustou dalších věcí, od designu (Číňani chtějí bling, chrom a kudrlinky, Evropani chtějí, aby všechno vypadalo sportovně, mělo černý lišty a tvářilo se dravě), přes jízdní vlastnosti (Evropani si i těžký SUV kupujou ve sportovních verzích) až po ergonomii (Evropani chtějí tlačítka).
Proto dává pro VW smysl udělat si tři čistě čínský značky (mají AUDI a dva Volkswageny, jeden se SAIC a jeden ještě s někým), který budou mít svoje modely.
Evropský auta totiž pro Čínu nedávají smysl, protože abys je naučil jezdit rychle po dálnici a po okresce, což Evropan vyžaduje, musíš do nich dát strašnou spoustu strašně drahejch věcí (podvozek, brzdy, naladění celý tý věci), který to prodraží tak, že to na čínským trhu nebude mít šanci, neb čínskej zákazník si za to nepřiplatí. Naopak čínskej zákazník po tobě bude chtít displej o úhlopříčce domácího kina, kterej typickýho evropskýho zákazníka spíš prudí a rozhodně za něj nechce připlácet.
Ty rozdíly jsou mimochodem důvod, proč se čínský auta v Evropě prodávají furt blbě a jediný, co mají úspěch, jsou Čínou vlastněný evropský automobilky, ideálně s evropským vývojem.